EV SBA 750 nieuwe woofer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snert98
    • Jan 2016
    • 1

    EV SBA 750 nieuwe woofer

    Goedeavond,

    ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag voor jullie.

    Ik beheer op school de licht en geluids apperatuur. nu is er tijdens een evenement op onze school iets fout gegaan en zijn de speakers in onze subs kappot gegaan.

    onze subs zijn EV SBA 750's(dit zijn actieve subs) heb deze open geschoefd en de output van de versterker aangesloten op een andere pasieve speaker en deze gaf prima geluid. hieruit heb ik dus geconcludeerd dat de woofer zelf en niet de ingebouwde versterker het probleem is. gezien het budget op onze school erg klein is leek het mij verstandig niewe woofers te kopen i.p.v. complete subs.

    volgens de datasheet van EV levert de versterker 750 w rms. ik wil eigenlijk een woofer die niet kapot gaat ook al wordt er soms niet zo zorgvuldig mee omgegaan. de woofer die in de kast aanwezig was, was een 8ohm 400w rms 1600w peak ev speaker. ik dacht er aan om een woofer van ca. 700w rms in de kast te zetten zodat ook bij onzorgvuldig gebruik deze heel blijft.

    mijn vraag is dus of jullie nog tips hebben bij het uitzoeken en of mijn idee van een zwaardere woofer resultaat zal hebben.
    alvast bedankt voor de reacties

    ik heb zelf al even rond gekeken en dacht aan deze woofer: http://www.bax-shop.nl/15-inch-luids...15-inch-woofer

    datasheet EV sba 750: www.electrovoice.com/downloadfile.php?i=970137
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    #2
    Die driver (= woofer) is geen onaardige.

    Ik zou echter gewoon de originele driver te pakken zien te krijgen, die er weer in steken en voorzichtiger omgaan met de spullen!
    Ook met weinig vermogen kan je speakers gemakkelijk slopen (makkelijker zelfs dan met teveel :P, Zoek maar wat op 'clipping', kom je er zo achter )

    Comment

    • jop
      • Jun 2002
      • 92

      #3
      ik heb hier nog zo'n driver liggen die je wel over mag nemen.
      Powerd by MB-Audiosystems

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #4
        Je kunt zomaar geen andere driver gebruiken. Uw kast moet daarop afgestemd zijn.

        Comment

        • SPS
          • Mar 2004
          • 1662

          #5
          Gewoon laten re-conen bij de EV importeur!
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            Recone kit kost 77 euro en als je een beetje handige vent bent zou je het zelf kunnen doen. Youtube is je vriend als je wilt weten hoe je een speaker moet reconen.

            Comment

            Working...