Hughes & Kettner QX4 restauratie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AH
    • Apr 2004
    • 248

    Hughes & Kettner QX4 restauratie

    Iemand bekend met deze bijzondere speaker van de 80"
    Bevat 2x 15" 2x 8" en een bullet dit allemaal in een kastje van 70x60x45 cm
    Zou graag wat meer weten van deze speaker, heb er 2 staan v een hobby renovatie projectje.
    Probleem is dat de 15"speakers niet origineel zijn, iemand enig idee wat hier in hoort, of wat een goed alternatief is.
    Alle info is welkom.


    Anne Homan
  • gertgeluid
    • Dec 2006
    • 520

    #2
    Hij kijkt in ieder geval niet blij.

    Comment

    • Tofke78
      • Jan 2005
      • 504

      #3
      Dit zijn al heel oude beestjes. Een collega muzikant had er vroeger zo. Voor zo ver ik me nog herinner, klonken deze niet slecht. Destijds dan toch. Heel diepe warme sound en ook best wel krachtig. Zeker als je ze actief gebruikte. Als ik me niet vergis konden ze zelfs 3 weg actief gebruikt worden met de nodige versterkers. Ik herinner me ook nog dat er achteraan een schakelaar zat waarmee je ze van actief van passief kon switchen.
      Last edited by Tofke78; 09-03-15, 10:34.

      Comment

      • AH
        • Apr 2004
        • 248

        #4
        Zijn inderdaad omschakelbaar naar 2 weg actief, wat opvalt is dat het mid snoei hard is, heb van HK een mail gehad.
        [FONT=Verdana]
        [/FONT]Dear Anne,
        [FONT=Verdana][/FONT]
        the Celestion speaker is not the original one. There was used a speaker from Solton called HC15-200-8. Unfortunately there is no spec sheet for this speaker available but maybe you will find informations about the speaker in the Internet or from Solton directly.[FONT=Verdana]


        Probleem is dat van deze speakers nergens spec,s te vinden zijn.
        Dus maar ff een mail naar Solton.
        [/FONT]
        Anne Homan

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Gebruikte ze geen Eminence drivers? Ik kan me nog herinneren....

          Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • AH
            • Apr 2004
            • 248

            #6
            Dacht eerst ook aan Eminence, maar heb intussen contact gehad met HK volgens hun is het een Solton HC15-200-8. Dus ook maar ff contact met Josef Sperl van Solton opgenomen, volgens hem is de HC15-200-8 destijds speciaal voor HK gemaakt en hebben ze er geen data meer van.
            Dus ik ben bang dat ik met winLSD aan de slag moet, alleen is de vraag moet ik de kast zien als een bandpass of gewoon een basreflex.
            Dus als iemand een alternatief weet v bijvoorbeeld Eminence.
            Last edited by AH; 11-03-15, 11:26.
            Anne Homan

            Comment

            • salsa
              • Jan 2007
              • 1315

              #7
              En toch vindt ik dit een slim ontwerp, dubbel laag, dubbel mid in een compacte kast... Dit heeft met de juiste drivers en crossovers zeker een potentie!
              Alleen ik moet er niet aan denken deze op een statief te zetten..

              Leuk kastje, zeker weten!

              Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Originally posted by AH
                Dus ik ben bang dat ik met winLSD aan de slag moet, alleen is de vraag moet ik de kast zien als een bandpass of gewoon een basreflex.
                Gezien de grootte van de opening denk ik dat het eerder gewoon als een BR functioneert, ik kan dat wel voor je meten maar dan zul je langs moeten komen met de kast.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • AH
                  • Apr 2004
                  • 248

                  #9
                  Inmiddels wat andere speakers geprobeerd, en we boeken vooruitgang.
                  Binnen kort toch maar eens contact met Sander opnemen. Ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar het BA gebeuren.
                  Anne Homan

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #10
                    Ja moet je zeker ff doen bij Sander langs gaan, ik ben benieuwd!
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    Working...