Componenten Subwoofer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schoentje8
    • Jun 2014
    • 2

    Componenten Subwoofer

    Hallo,

    Voor onze carnavals wagen hebben we 4 boxen van 400W op 8ohm weet het niet precies maar schat dat ze tot ong 105dB gaan, best hard dus. nu is het probleem er zit helemaal geen bass en ook geen kick in die boxen.

    We zitten eraan te denken om zelf 2 subjes te bouwen. op advies van Bax shop konden we het beste een 18 inch pakken.

    hier heb ik een aantal vragen over:

    -welk frequentie bereik kunnen we het beste nemen? hij moet een goed lage bass weergeven en een kick die je als het ware een punch geeft

    -welke onderdelen heb ik nodig afgezien van het hout voor de kast en de speaker, heb iets gelezen over een crossover? wat voor crossover heb ik nodig?

    -kunnen we er het beste 1 of 2 speakers in 1 kast zetten?

    -bij baxshop staat iets over het rms, max belastend vermogen en piek waarde. op welke van deze 3 waardes moet ik mijn amp kopen?

    - moet er nog een speciale filter tussen?

    Hoop dat jullie mij kunnen helpen. ik weet wel het een en ander van elektra maar op geluid niveau ben ik niet zo actief.

    Niels
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Oeps! Hier moet wel heel erg veel info gegeven worden waarbij je zelf eigenlijk al niet weet waar te beginnen.
    Beter pak je een bestaand ontwerp waarvan er genoeg op internet te vinden zijn.
    Daarmee bespaar je veel tijd en geld en voorkom je een teleurstelling.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Waarom niet gewoon een prefab subje?
      18" gaat over het algemeen lager dan 15", alleen je spl gaat vaak niet veel omhoog.
      Ik zou gewoon erop letten dat je vanaf een Hz of 35-40 al lekker geluid krijgt.

      Heb je al een amp? Budget?

      Comment

      • schoentje8
        • Jun 2014
        • 2

        #4
        Originally posted by sjig
        Waarom niet gewoon een prefab subje?
        18" gaat over het algemeen lager dan 15", alleen je spl gaat vaak niet veel omhoog.
        Ik zou gewoon erop letten dat je vanaf een Hz of 35-40 al lekker geluid krijgt.

        Heb je al een amp? Budget?
        Oke, dus jij zegt ook 18inc? tot hoeveel hz moet hij gaan? 200 of 1400? Of maakt dat niet veel uit.
        Ja we hebben wel 2 amps staan nog een van 400w op 4 ohm en een van 200w op 8 ohm. Deze zullen wel te licht zijn dus die zullen we er wel een andere aan moeten schaffen.

        Budget rond de 6/7 hondert euro inc amp. als prefap beter werkt ook prima.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Beter is het om je eerst zelf eens wat meer in de materie te verdiepen, hoeven wij hier niet alles voor te kauwen.
          Dit forum biedt je al een schat aan informatie, subwoofer, DHZ sub, Cubo zijn wat zoekwoorden.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • vdlaanlichtengeluid
            • Jun 2010
            • 640

            #6
            Maar voor jullie budget denk ik dat je het ook niet gaat redden. Het bouwen van een DHZ sub bijvoorbeeld kost je ongeveer 400 euro als je alles zelf doet wat je zelf kunt. Zeker inclusief versterker heb je een budget waar je niks fatsoenlijk van kunt bouwen.

            Comment

            Working...