Hout voor speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    Hout voor speakers

    Beste forumleden,

    Paar dagen terug heb ik wat hout gehaald bij de lokale bouwmarkt (noem geen namen, is verder gewoon een prima winkel). Het waren 2 platen van 15x510x765mm. Het hout leek prima te zijn, tot ik erin ging zagen / boren. Het splijt vervolgens aan alle kanten. Even met de bouwmarkt gebeld, kreeg gewoon m'n geld terug (mocht het hout ook nog eens houden).

    Maar, voordar ik dit wéér mee ga maken, zou ik graag willen weten welk hout ik dan moet nemen (multi 15mm). Dit was "BB/BB" (geen idee wat dat inhoudt?).

    En nog een vraagje; iemand hier ervaring mee?


    Alvast bedankt!
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

    #2
    Geen idee waarom het hout ging splijten (daarvoor zou ik het moeten zien) maar bij die website waarnaar je linked bestel ik weleens hout. Netjes gezaagd, goede service en gewoon het soort berken dat je moet hebben.

    Mvg Johan

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Originally posted by Rademakers
      Geen idee waarom het hout ging splijten (daarvoor zou ik het moeten zien) maar bij die website waarnaar je linked bestel ik weleens hout. Netjes gezaagd, goede service en gewoon het soort berken dat je moet hebben.

      Mvg Johan
      Thx voor de reactie! Ik heb zelf ook geen idee waarom het ging splijten, daar dit niet de eerste keer is dat ik multiplex bewerk, en het voorheen altijd goed ging.

      Top, dan ga ik daar het hout maar gewoon bestellen!

      edit: Nog ff 1 vraagje, is deze (PowerPlus POWX09) freesmachine een beetje geschikt om de handvaten te maken, en voor de tophat, voetjes, driver, ed. uitsparingen te frezen? Kan deze namelijk heel goedkoop ( lees: 2 tientjes ) krijgen.
      Last edited by sjig; 03-03-14, 10:57.

      Comment

      • Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

        #4

        Comment

        • tarpan
          • Dec 2008
          • 266

          #5
          Kijk voor hout liefst bij echte houthandelaren of fabricanten van flightcase-hardware.
          Hier in België is er ook zo'n bouwmarkt: Brico. vroeger ging ik daar ook wel eens wat plaatmateriaal halen, maar tegenwoordig verkopen ze er ook rommel.
          Je hebt er namelijk geen zicht op wie de fabrikant is. Zelfs die man die daar in de zagerij werkt, geeft het toe.
          De lijm tussen de houtlagen komt zomaar los of gaat meteen splinteren bij het bewerken, dikte is niet altijd helemaal juist, en er zitten ontzettend veel "gaten" en/of knopen in sommige lagen.
          Die BB/BB staat voor de kwaliteit van respectievelijk de fineerlagen (uitzicht), en de tussenlagen (kwaliteit, verlijming)
          als je bij de brom zit...

          Comment

          Working...