Bouwplannen Eminence?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    Bouwplannen Eminence?

    Ik heb een paar Eminence 12" speakers over type delta ( http://www.eminence.com/pdf/Delta_12A.pdf )

    Nu zoek ik bouwplannen van Eminence, Iemand een idee waar ik ze vinden kan? Volgens mij had ik vroeger altijd een boek waar ze in stonden maar die kan ik niet meer vinden. Misschien heb ik het mis en zijn dr helemaal geen plannen van. Het gaat dus om een ontwerp voor een 12" top kastje.
    Misschien komt het ook allemaal niet zo nauw en kan ik ook gewoon een ander ontwerp nemen?

    Iemand suggesties?

    Het worden trouwens gewoon een paar speakertjes voor in de oefenruimte om de zang te versterken. verder niks bijzonders.

    Mvg Jens
    Last edited by jens; 25-08-13, 12:06.
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Ook ik moet ergens dat boek hebben......... maar waar....... haha

    Ik heb ooit wel eens een ontwerp perfect na gemaakt volgens de tekening in dat boek, maar tjonge wat viel dat resultaat tegen zeg...... (was een 15"sub'je)

    Ik zal toch nog wel even zoeken voor je, kom er later op terug!
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • salsa
      • Jan 2007
      • 1315

      #3
      Kijk gewoon eens op de site van Eminence??

      Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

      Comment

      • Boi
        • Apr 2004
        • 541

        #4
        60ltr kast bass-reflex (getuned op 52Hz) 1 basspoort 1,5cm diep bij 6cm doorsnee, scheiden op 1400Hz 97dB/1w/1mtr
        45ltr kast gesloten, scheiden op 1400Hz, 97dB/1w/1mtr

        X-over met basskast op 200Hz
        groetjes

        ___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

        Comment

        • beyma
          • Oct 2002
          • 1614

          #5
          Hoi,

          Ik heb het boek gevonden, en was gelijk weer even helemaal terug in me jeugdige jaren hahahaha , wat leuk om weer eens door te bladeren en al die 'oud hout' ontwerpen te zien.....

          Maar het boek is dus al zo oud dat de speaker die je noemt er niet eens bij staat!

          Toch heb ik de moeite genomen om wat te scannen, al is het maar om iemand er blij mee te maken, en ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit overal op het WWW te zien zal zijn op de diverse forums LOL

          Ontwerp 1


          Iets moderner ontwerp 2


          En het geweldige 'oud hout' ontwerp, hoe leuk is dit ?!!



          Veel plezier er mee, hoop dat jij of iemand anders er wat aan hebt!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

          Comment

          • jens
            • Aug 2004
            • 1067

            #6
            Ik denk dat ik gewoon een kastje van mdf ga bouwen en maar ga proberen hoe het klinkt. Zo ongeveer aan de hand van het ontwerp op de eerste tekening. Maar het model iets updaten.

            Ik heb nog 2 tweeters/bullits gevonden van beyma ( cp 22 ) en scheidingsfilters 2 weg ( F 250 beyma ) deze wil ik ook voor het kastje gaan gebruiken.

            Denk dat ik zo voor weinig best 2 leuke speakertjes kan bouwen.

            Als ik plaatjes heb post ik ze hier! bedankt voor de reacties!!

            Oh jah heb ook nog een 18g400 van beyma ( 1 stuk ) , misschien later dr nog een subje bij!

            Groet jens

            Comment

            • Boi
              • Apr 2004
              • 541

              #7
              CP22 is pas vanaf 5Khz bruikbaar en het filter F250 is een 2Khz filter dus dat komt niet goed, de delta 12a loopt niet veel verder dan een 1600Hz dan valt hij af.

              Zoals al eerder vermeld:
              60ltr kast bass-reflex (getuned op 52Hz) 1 basspoort 1,5cm diep bij 6cm doorsnee, scheiden op 1400Hz 97dB/1w/1mtr
              45ltr kast gesloten, scheiden op 1400Hz, 97dB/1w/1mtr

              X-over met basskast op 200Hz
              groetjes

              ___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

              Comment

              Working...