Opknappen oude monitoren ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ties
    • Jan 2001
    • 38

    Opknappen oude monitoren ?

    hallo,

    ik heb hier nog twee oude monitoren staan waar D.A.S audio in zit de speakers die erin zitten zijn oud dat kan iedereen zien :P maar de conus van de woofers is nog wel goed en het ziet er niet erg gebruikt uit (heb ze goedkoop over genomen . het is een 12" woofer uit de proffesional series model nr is bl-20. de bullet tweeter die erin zit is een bullet tweeter ook uit de proffesional series model nr is k-1 er zit ook een heel simpel das audio filtertje in de kast.
    nou was mijn idee omdat ik eigenlijk niks met monitoren doe en een extra setje topkasten nooit weg is :P om alle speakers en het filter er uit te halen. en nieuwe kastjes te bouwen voor deze speakers nieuw fliter erin is mischien ook een optie. het gaat hier niet om de echte hifi kwaliteit die ik hier uit wil halen maar gewoon een leuk setje top kasten die ook aardig fullrange zijn aan te sturen. het moeten vooral kleine kastjes worden !! nou was mijn vraag, weet er hier mischien iemand iets meer over deze speakers? in wat voor kast zou ik de speaker kunnen zetten ? enz enz een beetje ver dragend top kastje zou wel lekker zijn trouwens :P iemand ideeen of tips is het de moeite waard ?? doen of niet doen of gewoon lekker laten zitten zoals het zit ?
    nou alvast bedankt allemaal !

    Drive-in show
    Mighty Paradise.

    Bijgewerkt door - geluidmoderator op 09/09/2002 23:27:15
    Drive-in show
    Mighty Paradise.
  • Remco vd Werff
    • Apr 2001
    • 753

    #2
    Hoi Ties,

    Sommige monitors kun je gewoon op hun kant zetten en heb je een normale fullrange/pa kast. Dit is bij jouw niet het geval?

    Anders zou ik zeggen laat het lekker zo, tenzij het nu helemaal niet klinkt.

    Groeten, Remco
    Groeten, Remco

    Comment

    • andre
      • Nov 2001
      • 111

      #3
      het volume van die monitor moet je +- ongeveer aanhouden voor je topje, want die kast is berekent op de speaker

      Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten
      Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

      Comment

      • Contour
        • Feb 2001
        • 1018

        #4
        Hallo Ties,

        Ik heb even gekeken op de site van DAS en de speakers die jij noemt worden niet meer geleverd. Misschien heeft er iemand nog ergens een lijst met specs liggen? Je zou eventueel contact kunnen opnemen met DAS.

        Ik vindt echter dat remco gelijk heeft. Je geluid zal er waaschijnlijk bijna niet op verbeteren als je nieuwe kasten bouwt. De inhoud van de kastjes zal nu redelijk optimaal zijn. Zijn die kasten soms zo afgetrapt dat ze er niet meer uit zien? Dan zou je ze eventueel kunnen stofferen en flightcasen. Dan ziet het er weer uit als nieuw. Gat voor statiefbus zagen in een zijkant dan kan die zo op een statief.

        MVG Contour

        Comment

        Working...