Rcf lf18x400

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • siebengewald
    • Feb 2009
    • 20

    Rcf lf18x400

    Hallo Allemaal

    Ik heb een vraagje heeft iemand hier misschien een idee voor een zelfbouw bas met een speaker van rcf het gaat om de LF18x400

    ik zat zelf te denken aan br kast maar zou zo niet weten hoe ik aan schema's moet komen heb op google al gezocht maar kan er niets over vinden alleen op een forum zeggen ze dat het een pd1850 Horn zou moeten worden maar ik hoop dat hier mij iemand kan helpen voor een BR kast
    groetjes Siebengewald
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Hoi, er zijn hier genoeg mensen die een prima kast kunnen berekenen maar het is leuk als je zelf ook wat probeert te berekenen.
    Dat kan al met de 3 minimale specificaties te googelen van deze speaker, de Fs Qts en Vas waarde moet je weten en die voer je in in een subwoofer 'calculator' zoals Win ISD (download link staat hier op het forum)
    De uitkomst laat je hier zien en dan hoor je wel of dit goed is of beter kan.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

      #3
      Overigens kun je natuurlijk nog meer T/S-parameters invoeren, bijvoorbeeld Pe en Xmax. Een en ander staat uitgelegd in hetzelfde topic als de link

      Als gokje doet deze luidspreker het goed in de meeste 18" basreflexkasten. Bijvoorbeeld de G-sub, van dezelfde ontwerper als de 1850 hoorn. Een netto 150 liter per luidspreker, afgestemd op ~40 Hz. Daarentegen voelt deze luidspreker zich ook thuis in een subkast van netto 180 liter afgestemd op 30 Hz.

      Succes!

      Mvg Johan

      Comment

      • Boi
        • Apr 2004
        • 541

        #4
        Heb een tekening liggen voor de speaker, dubbel 18
        groetjes

        ___
        Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

        Comment

        Working...