Buitenspeakers ijsbaan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jorrit
    • Aug 2010
    • 51

    Buitenspeakers ijsbaan

    Hallo,

    Onze ijsvereniging heeft afgelopen jaar een financieel opstekertje gehad, en wil nu graag een geluidssysteem hebben hangen.
    Het gaat om een buiten-schaatsbaan dat gebruikt wordt zodra er ijs licht, en dus de rest van het jaar gewoon hangt.
    het gaat om ong 75 x 50 m. maar niet de hele ijsbaan hoeft versterkt te worden.
    Alles moet er nog komen. Speakers, versterker een microfoon en een klein mengpaneeltje. Ook de microfoon, mengpaneel en versterker moeten minimaal 2 maanden rustig in een vochtig hokje kunnen staan. We willen het liefst rond de 200 +- kwijt zijn, maar mag evt. oplopen tot 300.

    Graag zou ik jullie mening hierover horen.

    Groeten,

    Jorrit
    my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    koop een megafoon en hou je I-pod ervoor. voor dat geld kun je al niet eens iets huren.....
    lekker belangrijk!

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Vochtig hokje? Dan heb je het al gauw over de wat betere spullen

      Met dit budget ga je niet echt ver komen. Voor die prijs heb je een mengtafeltje en een mic...

      Comment

      • Jorrit
        • Aug 2010
        • 51

        #4
        Originally posted by showband
        koop een megafoon en hou je I-pod ervoor. voor dat geld kun je al niet eens iets huren.....
        volgens mij begrijp je het verkeerd.

        mijn gedachte was 4x http://www.conrad.nl/ce/nl/product/3...07102&ref=list

        een versterkt mengpaneeltje er tussen. paar kabels en klaar. hebben jullie dan ook nog andere oplossingen?
        my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          4x is al te weinig. En die dingen hebben niet eens iets van specs dus dat gaat hem niet worden.

          En die dingen zijn 4 ohm. Je zult dan een amp moeten hebben die 2 ohm aankan. Die vind je zeker niet binnen dat budget

          Kortom, je budget moet flink omhoog.

          Comment

          • Jorrit
            • Aug 2010
            • 51

            #6
            heb jij dan ook een goeie oplossing? los van het budget? dan kan ik dat in ieder geval overleggen
            my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

            Comment

            • mrVazil
              • Mar 2010
              • 330

              #7
              los van eender wat is dit nog steeds een forum van een licht en geluid winkel, en is het wel zo netjes om niet naar de concurrentie te linken

              Comment

              • Jorrit
                • Aug 2010
                • 51

                #8
                Originally posted by mrVazil
                los van eender wat is dit nog steeds een forum van een licht en geluid winkel, en is het wel zo netjes om niet naar de concurrentie te linken
                bericht verwijderd. vergeten.
                my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  Die skytec is inderdaad bagger. Heel veel ruis. Ik heb hem ook gehad. Echt 1 geniaal grote fantastische ramp. Ik had hem nog geen 5 seconden in de clip, en het was al voorbij...

                  En haalt nog geen 30 watt op 4 ohm. En zal dus echt te snel gaan clippen, en eenmaal dat je het doorhebt is het over en uit.

                  Niet nemen dus!!


                  Ik zou dan eerder naar een behringer inuke kijken. Zijn toch wat degelijker. En halen eerder het vermogen dat opgegeven is

                  En het gaat om 50*75m, maar er hoeft maar een deel te hoeven versterkt? Hoe moet ik dat voor me zien?

                  Comment

                  • dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

                    #10
                    Dat spul kan echt niet in een vochtig hokje staan, en de luidsprekers kunnen no way tegen vocht en brandende zon.
                    Voor jou eisen zijn echt specifieke dingen nodig en die vind je niet zo 123 op internet zonder juiste kennis van zaken.
                    Wat jij moet hebben is een compleet 100v systeem met hoorntjes, maar haal er een vakman bij anders krijg je het nooit goed.

                    Comment

                    • Jorrit
                      • Aug 2010
                      • 51

                      #11
                      wat denken jullie van deze opstelling dan?

                      4x http://www.licht-geluid.nl/shop/p-13...idspreker.aspx 2x 2 op een paal van 10m







                      my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

                      Comment

                      • NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

                        #12
                        Wat je vaak ziet en hoort zijn all weather 100 V speakers
                        die in de lichtmasten zijn gemonteerd, per mast 1 speaker
                        naar voren en 1 naar achteren gericht, 4 totaal?

                        All weather 100V speakers koop je bij J&H in de webshop!

                        maar dan heb je nog nodig:
                        - 100 volt versterker
                        - kleine mengtafel
                        - microfoon
                        - electrischkacheltje in het hok (€39,00 Lidl met thermosstaat)
                        - en speakerkabel naar de masten en omhoog.

                        Zoek de hardware hiervoor even op, op de webshop die bij dit
                        forum houdt, s.v.p.
                        KLIK
                        en je weet wat je ongv. kwijt bent.

                        Ik hoop voor jullie dat het megahard gaat vriezen, dan heb je
                        veel ijspret met omzet in de koek en zoopie.........

                        grtz

                        Nes
                        Last edited by NesCio01; 18-11-12, 18:12.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                        Comment

                        • Jorrit
                          • Aug 2010
                          • 51

                          #13
                          Originally posted by NesCio01
                          Wat je vaak ziet en hoort zijn all weather 100 V speakers
                          die in de lichtmasten zijn gemonteerd, per mast 1 speaker
                          naar voren en 1 naar achteren gericht, 4 totaal?

                          All weather 100V speakers koop je bij J&H in de webshop!

                          maar dan heb je nog nodig:
                          - 100 volt versterker
                          - kleine mengtafel
                          - microfoon
                          - electrischkacheltje in het hok (€39,00 Lidl met thermosstaat)
                          - en speakerkabel naar de masten en omhoog.

                          Zoek de hardware hiervoor even op, op de webshop die bij dit
                          forum houdt, s.v.p.
                          KLIK
                          en je weet wat je ongv. kwijt bent.

                          Ik hoop voor jullie dat het megahard gaat vriezen, dan heb je
                          veel ijspret met omzet in de koek en zoopie.........

                          grtz

                          Nes
                          Net voor jouw bericht had ik al even op de j en h webshop gekeken. Eigenlijk een hele leuke webshop met veel producten!
                          Ben op dit uitgekomen. Ik denk dat een klein mengpaneeltje geneens hoeft, aangezien er in de beschrijving staat dat er een xlr ingang op de verzerker zit. Kan deze alleen niet terugvinden op de foto van de versterker... of zijn het die ingangen waar rubber(?) overheenzit?
                          Dit is trouwens wel vors over het budget maar dan moeten we daarvoor nog maar even rond de tafel.

                          ik zou graag willen horen wat je hier van vind.

                          wat denken jullie van deze opstelling dan?

                          4x http://www.licht-geluid.nl/shop/p-13...idspreker.aspx 2x 2 op een paal van 10m

                          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-13...t-80-watt.aspx

                          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-54...microfoon.aspx

                          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...-10-meter.aspx

                          http://www.licht-geluid.nl/shop/p-68...-075-100m.aspx
                          my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

                          Comment

                          • sjig
                            • May 2012
                            • 909

                            #14
                            Kijk, dat setje lijkt er al meer op
                            Al zou ik de kabel wel vervangen door iets wat meer voor buiten bedoeld is. Uit de specs te halen lees ik dat deze van -15 tot +75 graden te gebruiken zijn.

                            Over de speakers. Je zou ook veel kleine speakers kunnen ophangen als deze. Je kan je vermogen dan beter verspreiden en zo hoor je het overal even hard. En niet dat je voor de speakers knettergek wordt en achteraan gewoon niets hoort! Wel even een juiste versterker erbij kopen

                            Dat rubber is gewoon een xlr ingang hoor, maar dan een combi van xlr en 6,5 mm jack

                            Comment

                            • Jorrit
                              • Aug 2010
                              • 51

                              #15
                              Originally posted by sjig
                              Kijk, dat setje lijkt er al meer op
                              Al zou ik de kabel wel vervangen door iets wat meer voor buiten bedoeld is. Uit de specs te halen lees ik dat deze van -15 tot +75 graden te gebruiken zijn.

                              Over de speakers. Je zou ook veel kleine speakers kunnen ophangen als deze. Je kan je vermogen dan beter verspreiden en zo hoor je het overal even hard. En niet dat je voor de speakers knettergek wordt en achteraan gewoon niets hoort! Wel even een juiste versterker erbij kopen

                              Dat rubber is gewoon een xlr ingang hoor, maar dan een combi van xlr en 6,5 mm jack
                              even een beter afbeelding opgezocht van de versterker en was toen duidelijk dat het inderdaad een combi was.
                              Misschien is het dan inderdaad beter om misschien 6 van zulke http://www.licht-geluid.nl/shop/p-16...-100-volt.aspx speakers op te hangen. dat met die -15 tot +75 zal wel meevallen. De kabel zal hooguit wat krimpen maar blijft wel geleiden lijkt me.
                              Zit dan nog wel met een vraagje, waar sluit ik mijn speakers op aan. op de foto van de achterkant word ik niet echt wijzer. kan ik daar wel 6 speakers op aansluiten? Of heb ik dan een hele andere versterker nodig?
                              my mom thinks LOL stands for "Lots Of Love" ....the other day she texted me "Grandma just died. LOL"”

                              Comment

                              Working...