luidspreker box bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • artonschenk
    • Oct 2012
    • 2

    luidspreker box bouwen

    hee allemaal ,
    ik heb een speaker gekregen van 12 inch hij is breedband dit is het enige wat ik weet
    er staat geen aantal watt ofsow op of een typenummer
    ik wil hier graag een luidspreker box voor maken
    kan iemand me helpen met de afmetingen van de box??


    groeten
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

    #2
    Watt extra musicextra en rademakers zijn op dit forum de mannen die veel weten van speakers bouwen. Waarom wil je met 1 driver een speaker bouwen? Puur om het bouwen te leren of om daadwerkelijk in te zetten?

    Comment

    • artonschenk
      • Oct 2012
      • 2

      #3
      speakers bouwen

      Originally posted by Ericsamandj
      Watt extra musicextra en rademakers zijn op dit forum de mannen die veel weten van speakers bouwen. Waarom wil je met 1 driver een speaker bouwen? Puur om het bouwen te leren of om daadwerkelijk in te zetten?
      nou de reden is dat ik maar 1 speaker heb gekregen en deze goed gebruikt kan worden als bass + middentoon

      Comment

      • sjig
        • May 2012
        • 909

        #4
        Ben zelf geen ervaren speaker ontwerper/bouwer, maar 1 ding weet ik zeker. Je zult toch echt gegevens ervan nodig hebben wil je er iets leuks uit halen. Ergens op dit forum staat geloof ik ook hoe je de parameters kunt meten.

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Klopt: zonder de Thiele-Small-parameters, geen correcte berekening mogelijk.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Ik heb zo het vermoeden dat het hier om een antiek exemplaar gaat met zo'n trechtertje op de conus.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

              #7
              Je kunt ook een fotootje van de voorkant, achterkant en zijkant maken en als het even kan vertellen hoeveel die 8" weegt. Daar komt vast wel een passend advies voor een gesloten kast uit rollen.

              Mvg Johan

              Comment

              Working...