Luidsprekerkabel verlengen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans777
    • Oct 2012
    • 2

    Luidsprekerkabel verlengen

    Ik heb een Home Theater setje gekocht van Samsung. Ik moet echter de surroundluidsprekerkabels verlengen. Er zijn 2 kabels meegeleverd van elk 10 m. lang. Kan ik daarvoor de rood/zwarte (bekende) luidsprekerkabel gebruiken (heb ik nog liggen op de rol)? Uitvoer surround speakers: "165Wx2(3Ohm)". De benodigde totale lengtes zijn 13 en 20 m. (dus er moet resp. 3 en 10 m. verlengd worden). Welke risico's zijn er? Kroonsteentjes? Solderen?
    Dank voor je reactie.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Home theater valt, zoals de naam al aangeeft, niet onder professionele audio waar dit forum voor bedoelt is....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

      #3
      In onze wereld werken we met speakon connectoren. Als de kabel te kort is verlengen we die met een zogenaamde speakon verlengbus waarin je de volgende speakon kunt pluggen.
      Voor thuis zou ik indeerdaad een goede kroonsteen pakken.

      Comment

      • kvdb013
        • Nov 2010
        • 337

        #4
        Of gewoon de juiste lengte kabel kopen, dan heb je geen onderbrekingen. Maar zoals musicxtra al zei, dit behoord volgens mij ook op een hifi forum.
        Succes
        Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

        Comment

        • Hans777
          • Oct 2012
          • 2

          #5
          Originally posted by kvdb013
          Of gewoon de juiste lengte kabel kopen, dan heb je geen onderbrekingen. Maar zoals musicxtra al zei, dit behoord volgens mij ook op een hifi forum.
          Succes
          Sorry dat ik mij even (onbedoeld) tussen de profs mengde. Niettemin dank aan alle drie voor de reacties. Ik ben geholpen

          Comment

          Working...