M20 pole mount in 12mm spaanplaat?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

    M20 pole mount in 12mm spaanplaat?

    Ik heb twee 15" subwoofers hier staan. Nu is dat plastic ding die er nu in zit maar 5 cm diep, en erg onstevig. Dus wil ik hier een 20mm pole mount in monteren. Maar mijn vraag is of dit wel heel verstandig is, aangezien de kast van 12mm spaanplaat is gemaakt.

    Ik heb nu altijd op een statief de topkast ernaast gezet. Maar dat is erg vaak heel erg onhandig, dus vandaar mijn vraag.

    En aangezien, volgens mijn vader, een nieuwe sub er voorlopig nog niet in zit! En aangezien ik er hier twee heb liggen geloof ik, vind ik het niet erg daarvoor de kast even open te schroeven en het leven wat makkelijker te maken!
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

    #2
    Je kan je kast toch aan de binnenkant verstevigen?

    Comment

    • sjig
      • May 2012
      • 909

      #3
      Het enige probleem is of dat het wel waard is. Want dat is nog wel aardig lastig om dat zo een twee drie voor elkaar te krijgen!

      Comment

      • Leks
        • Oct 2007
        • 330

        #4
        wat komt erop te staan? tis nogal een verschil tussen een 12" passief topje of een 15" aktief qua gewicht
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Een musicson sat 10, 11kg.

          Comment

          • Jules1
            • Aug 2011
            • 14

            #6
            Gewoon aan de binnenkant met fixal of Tec7 een multiplex plaatje van 12 of 15mm onderplakken en met inslagmoeren van M6 vastzetten en uw probleem is opgelost.
            Groetjes,
            Jules

            Comment

            • sjig
              • May 2012
              • 909

              #7
              En stel er wordt een duwtje tegen de speaker gegeven, de hele bovenkant scheurt er dan toch niet van af he?

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #8
                Een sub die van 12 mm spaanplaat is gemaakt? Dan trillen de panelen bijna harder dan de conus.
                Zou hier zeker geen statiefpaaltje met een topkastje op gaan plaatsen, de gevolgen zijn niet te overzien wanneer iemand een topkast tegen zijn hoofd op of op zijn tenen krijgt omdat jouw sub het begeeft.
                Een top van 10 kg kan bij een val van 1,5 meter aardig wat schade aanrichten.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • sjig
                  • May 2012
                  • 909

                  #9
                  En een stukje truss van 1 meter? Is dat wel verstandig, of niet? Ik ga dan wel uit van vierkant truss!

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Als dat al een vraag is weet je het antwoord al......
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • sjig
                      • May 2012
                      • 909

                      #11
                      Jep. Dat dacht ik al.

                      Dan zal ik maar gaan smeken of ik twee subwoofers mag knutselen!

                      Comment

                      • djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

                        #12
                        Of begin met 1?

                        Als je het goed doet (lees: een fatsoenlijke sub bouwt) scheelt dat 500 รก 600 euro ten opzichte van 2 subs... Versterker zou ik wel meteen op de toekomst kopen, scheelt je straks een tweede.


                        Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                        Comment

                        Working...