Wie heeft een mooi monitorontwerp 15" waar zangers ook op kunnen staan?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metalteacher
    • Dec 2007
    • 467

    Wie heeft een mooi monitorontwerp 15" waar zangers ook op kunnen staan?

    Ik weet dat Iron Maiden van die aangepaste turbo's heeft met verstevigingen om op te staan. Wie heeft er een mooi basisontwerp liggen waar dit ook mee zou kunnen?
    Steelwing - Full Speed Ahead!!!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Ik gebruik grilles van 2 mm plaatstaal, die zijn ook nog eens licht gebogen en daardoor sterk genoeg om op te gaan staan.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3

      Comment

      • qvt
        • Oct 2009
        • 721

        #4
        Max, M4, HiQ, Synco15.. Gaan allemaal lekker oor
        There is no substitute for imagination

        Comment

        • 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

          #5
          We zijn hier in het zelfbouw forum, en de TS vraagt om een ontwerp. Ik denk dus niet dat het veel zin heeft om met monitoren van fabrikanten te komen die nog gefabriceerd worden.

          @TS: zoek een ontwerp waarvan de hoek geschikt is om op te staan. Vervolgens een kwestie van stevig genoeg maken: extra bracing/ondersteuning onder de grille, een dikkere grille, voldoende bracing/versteviging in de kast zelf...
          Wat ook extra zekerheid geeft, is dat de monitor één grote(re) hoek in de kast heeft, waar deze op rust. Zoals de Turbosound TFM's: klik Dan blijft de monitor fatsoenlijk liggen.

          En tja, gezien bovestaande, is de XM15 van speakerplans een goed voorbeeld. Maar er zijn natuurlijk legio mogelijkheden.

          Mvg,

          Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

          Comment

          • Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

            #6
            Zoiets als dit bedoel je :
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

            Comment

            • Quibus
              • May 2008
              • 17

              #7
              En ze klinken nog fantastisch ook :-)

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                [off topic]
                Ik snap het nut er niet zo van.

                Als je het niet goed hoort, kun je mss in ears overwegen?
                Als het is om stoer te doen,.........

                [/off topic]

                grtz
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

                  #9
                  Je kunt het afdoen als stoer doen, maar dat is in mijn ogen te kort door de bocht. Ik zie het wel meer bij grote metaloptredens, en je zou het als onderdeel van de show kunnen zien. Verscheidene artiesten sjouwen kleine podiumdelen met zich mee om op een verhoging te komen. Ik zat simpelweg te peinzen dat het ook mogelijk zou moeten zijn om een monitor te ontwerpen waar dit standaard mee kan. De Turbo monitoren vind ik qua bouw erg mooi omdat ze zo stabiel liggen op de grond. Maar ik begreep dat de Maiden monitoren verzwaard zijn intern en extern. Als je toch een nieuwe monitorset wil, en de mogelijkheden liggen er. Waarom dan niet is mijn vraag? Ziet er in elk geval erg "metal" uit en als het mogelijk is wil dit soort showaspecten wel ondersteunen.

                  Ik begrijp overigens dat de vraag enigzins raar is. Maar wij zijn geen verhuurbedrijf. Maar wij zijn een stichting die metalbands een podium proberen te geven in de provincie gelderland. Wij kijken misschien tegen een aantal zaken vanuit een andere hoek aan.
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #10
                    Is het nu zo moeilijk om een geperforeerde metaalrooster te plooien, en die als stulp over de monitor te schuiven?

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #11
                      Originally posted by metalteacher
                      Je kunt het afdoen als stoer doen, maar dat is in mijn ogen te kort door de bocht. Ik zie het wel meer bij grote metaloptredens, en je zou het als onderdeel van de show kunnen zien. Verscheidene artiesten sjouwen kleine podiumdelen met zich mee om op een verhoging te komen. Ik zat simpelweg te peinzen dat het ook mogelijk zou moeten zijn om een monitor te ontwerpen waar dit standaard mee kan. De Turbo monitoren vind ik qua bouw erg mooi omdat ze zo stabiel liggen op de grond. Maar ik begreep dat de Maiden monitoren verzwaard zijn intern en extern. Als je toch een nieuwe monitorset wil, en de mogelijkheden liggen er. Waarom dan niet is mijn vraag? Ziet er in elk geval erg "metal" uit en als het mogelijk is wil dit soort showaspecten wel ondersteunen.

                      Ik begrijp overigens dat de vraag enigzins raar is. Maar wij zijn geen verhuurbedrijf. Maar wij zijn een stichting die metalbands een podium proberen te geven in de provincie gelderland. Wij kijken misschien tegen een aantal zaken vanuit een andere hoek aan.
                      Je zou ook op zoek kunnen gaan naar die Turbo's, tweedehands?
                      Past ook mooi bij de rest van het systeem.

                      Mvg,

                      Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • jens
                        • Aug 2004
                        • 1067

                        #12
                        Als je de kast stevig maakt kan je toch op elke kast staan? Waarom heb je een speciaal ontwerp nodig? mischien ipv een plaatje 15 mm gebruik je 18 maar verder snap ik het niet zo. Ik doe geluid voor ska, rock,punk bandjes en ook daar gaan ze wel is op me monitors staan maar nog nooit last gehad van een gespleten exemplaar.

                        Comment

                        • Upgrading your system
                          • May 2003
                          • 1684

                          #13
                          Naar mijn idee weer de afdeling waarom in ***snaam?.

                          Als ze nu al op de monitors moeten kunnen gaan staan dan moeten de mics ook smijtbestendig zijn en de gitaren verstevigd worden worden.. (kun je immers ook kapot slaan) het is en blijft stoerdoennerij..
                          geeft niet als jij dat toegevoegde waarde vind hebben, maar ik spreek muzikanten erop aan.
                          Als ze zelf nou even een set monitors halen, dan mogen ze er op gaan staan zoveel ze willen.. Niet op die van mij.
                          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

                          Comment

                          • mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

                            #14
                            Het gaat gelukkig dan ook niet om die van jou.

                            De man organiseert metal optredens. Het is eigen binnen de metalcultuur om op zo'n dingen te gaan staan. Grote bands hebben respect voor het materiaal en nemen zelf verhoogjes mee voor over of naast de monitors. Kleine acts hebben daar geen geld voor. Het is mooi dat hij dit voor hen toch wil regelen, en het bespaart hem de kopzorgen van mogelijke stukken of het vervelende gevoel van mensen berispen alsof het kleine kinderen zijn.

                            Comment

                            • djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

                              #15
                              Even een paar praktische vragen: Wil je het hele monitorarsenaal vervangen? En zoja: Wat heb je nu/waar wil je naartoe? Of wil je alleen 2 of 3 "metalproof" monitoren bouwen om voorop het podium te leggen, waar ze dan op kunnen staan? Of wil je de componenten (speakers+filters+hoorns+hardware) van de huidige monitoren eruit halen en er "metalproof" kasten omheen maken? Is er geen mogelijkheid om de huidige monitoren (welke precies?) zo te verbouwen dat ze metalproof worden?

                              Off topic: Waarom moeilijk doen over het waarom als iemand alleen het hoe vraagt en het waarom al heeft uitgelegd?


                              Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

                              Comment

                              Working...