Speaker grill

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henkie-penkie
    • Feb 2009
    • 5

    Speaker grill

    Hallo,

    Ik heb 2 cubo 12 subjes gebouwd, kastjes zijn bijna helemaal klaar, alleen ben ik nog op zoek naar een grill ervoor.
    Waar kan je deze het beste van maken?
    geperforeerde staalplaat of nylon speakerdoek (ADAM HALL 0721) (indien dit voor deze toepassing bedoeld is, wat dat is me niet helemaal duidelijk)

    alvast bedankt!
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

    #2
    Hallo,

    Ik gebruik zelf stalen grill met vierkante gaten (met 10 mm acoustisch foam ervoor), doorlaat ca. 70%, 1,5 tot 2 mm, of stalen grill met ronde gaten (eventueel met acoustisch foam erachter), doorlaat 40 - 60%, wederom 1,5 - 2 mm. Gaten niet te groot.

    Als je de hoeken zet kun je bij Cubo 12 prima met 1,5 mm dikte toe. Bij het niet zetten van de hoeken geef ik persoonlijk de voorkeur aan 2 mm.

    Diverse vierkante en ronde perforaties: http://metaalwinkel-metalen.nl/index...em=5&aitem=112 De ronde perforatie heb ik hier niet vandaan.

    Dat nylon-weefsel komt over als weefsel dat ze ook gebruiken op diverse gitaarluidsprekers. In dat geval zal de vezel niet zo makkelijk scheuren maar heeft wel een zekere rek (veert iets mee bij indrukken). Het valt niet te vergelijken met de sterkte van een metalen grill maar is een stuk steviger als hifi-doek.

    Mvg Johan

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Originally posted by Rademakers
      Hallo,

      Ik gebruik zelf stalen grill met vierkante gaten (met 10 mm acoustisch foam ervoor), doorlaat ca. 70%, 1,5 tot 2 mm, of stalen grill met ronde gaten (eventueel met acoustisch foam erachter), doorlaat 40 - 60%,
      40% doorlaat zal voor een subje weinig problemen opleveren maar voor een top is dat echt te weinig, heb je echt die 60% nodig.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      Working...