J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 94 Eerste 1 2 3 4 5 6 12 52 ... Laatste

Standaard

Om hem te kunnen maken moet je beschikken over een bovenfrees, accu boormachine en moet je kunnen zorgen voor nauwkeurig gezaagde panelen.
    Een enkel 15" sub wordt zo compact dat je bij twee op elkaar nog niet voldoende hoogte zult hebben voor de toppen, daarvoor wordt er een statiefflens ingebouwd.
    Let wel; we gaan hier geen megasub bouwen waar je een stadion mee kunt vullen. Wat ik voor ogen heb is iets in de trant van het 15" subje waar hier al een topic over loopt, dus klein, licht, veel power. Daarnaast door iedereen te bouwen, betaalbaar en universeel te gebruiken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj-wojcik Bekijk Posts
    Doe mij een variant op de TB-09 maar. Maar dan niet de losse inbouw maar echt er in ge freest. Het is mogelijk, dus waarom handvaten gebruiken.
    Er komen handgrepen in zoals op de foto hieronder.
    Goedkoop, liggen super in de hand, zijn aan alle kanten vast te pakken maar is alleen wel meer werk dan een kant en klaar handgreep.

Standaard

jah das waar musicXtra
    het is inderdaad meer werk.
    ma ieder kan toch voor zich bekijken of hij
    de handgrepen erin vreest of kant en klare handgrepen erin zet
    of heb ik dat mis en klopt dan de inhoud van de kist niet meer.

het hoeven inderdaad geen mega subs te worden 15'' is normaal
    en voor iedereen betaalbaar.

Standaard

@ MusicXtra.

Ik lees toch vrij regelmatig mee in diverse forums hier en heb nu toch maar even profiel aangemaakt.
    Ben gecharmeerd van je vorige project(line array en subkasten) en vind dit 15 inch subje iets wat veel mogelijkheden heeft (compact, hanteerbaar ).
    Volg dus deze discussie met belangstelling en wil misschien deze subjes nog wel gaan bouwen ook.

Mvg

Ingeschreven
    Nov 2007

Standaard

Tja... allemaal erg leuk en interessant! Ik kijk uit naar het ontwerp en de uitwerking.

MAAR, is het niet veel interessanter om iets te ontwerpen dat we nog niet volledig kennen? Zoals het 'klein-doch-krachtig' ontwerp?

Aan alle eisen die ik hier lees kan worden voldaan in een simpele 15" br kast met een fatsoenlijke driver. Toch?

Ik heb gelezen dat het moet gaan om een simpel te bouwen kast. Met een goed rendement. En ook nog compact is.
    Dan zit je al snel aan een frontloaded br.

Of toch kiezen voor een wat kleinere doelgroep en een gesimplificeerde versie van het 'klein-doch-krachtig' ontwerp maken? I dunno.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 4AC Bekijk Posts
    Tja... allemaal erg leuk en interessant! Ik kijk uit naar het ontwerp en de uitwerking.

MAAR, is het niet veel interessanter om iets te ontwerpen dat we nog niet volledig kennen? Zoals het 'klein-doch-krachtig' ontwerp?

Aan alle eisen die ik hier lees kan worden voldaan in een simpele 15" br kast met een fatsoenlijke driver. Toch?

Ik heb gelezen dat het moet gaan om een simpel te bouwen kast. Met een goed rendement. En ook nog compact is.
    Dan zit je al snel aan een frontloaded br.

Of toch kiezen voor een wat kleinere doelgroep en een gesimplificeerde versie van het 'klein-doch-krachtig' ontwerp maken? I dunno.

Mvg,

Teun
    Ik heb er wel een idee over, als je mee wilt denken ben je van harte welkom.

Standaard

Of een hybride die toch nog voor het grootste deel bassreflex is?? Iets zoals een C7, maar met kleinere poort wat je dan compenseert met een iets diepere kast. Lijkt me wel interessant.

Een pre-made speakergrill is zeker heel handig, dat is net hetgeen wat een mooie look geeft aan je kast. Ik stel voor om meteen eentje met een dun laagje foam aan de binnenkant te maken.

Een ontwerp zoals de Q-sub is natuurlijk ook leuk, dan kan je de hoekjes die je uitzaagt voor de poorten meteen gebruiken als bracing
    Laatst gewijzigd door Waveform; 26-02-10 om 02:55.

Standaard

Geen goede ideeën (bij gebrek aan brede ervaring met veel systemen), maar zeker wel interesse.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Forum Rechten