Welke amp voor actieve sub

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • w00Dy
    • May 2006
    • 257

    Welke amp voor actieve sub

    Ik heb onlangs een 18Sound 18ND9300 gekocht (moet wel nog geleverd worden)

    Nu ben ik van plan een actieve mono sub te bouwen als klein systeempje bij 2 toppen: Dynacord D12-3.

    Welke amp om in te bouwen raden jullie mij aan? Ik vind zeer weinig inbouwamps voor P.A. subs namelijk.

    Ik ben onderandere al op de DigiDrive ALM 1708 amp gestoten, maar die is me iets te duur. [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif][/FONT]http://62.58.241.70/4you/digidrive.php

    Dan kan ik net zo goed een 2de Dynacord CL 1600 kopen en daar gebrugt mee draaien.
    Alles begint bij Neutrik

    Gitaren verdienen beter dan een SM 57
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

    #2
    Woody, kijk eens naar Hypex, deze hebben stevige inbouwversterkers.
    Hypex Electronics B.V.

    Mvg

    Jack
    Powered by AudioMadness....

    Comment

    • sis
      • Jul 2003
      • 3305

      #3
      Ice Power , schijnt zeer goed en betrouwbaar te zijn

      ICEpower-home

      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

      Comment

      • w00Dy
        • May 2006
        • 257

        #4
        ICE power blijkt niet te verkopen? Je kan enkel een evaluation kit aanvragen en dan nog enkel door B&O goedgekeurde bedrijven.

        Hypex kende ik idd ook al, alleen het jammere is en ook bij ICE power dat ze geen 1000Watt versterkers hebben. De 18ND9300 is nu eenmaal 1000 watt RMS.

        Zou het kwaad kunnen moest ik daar max een 700 Watt versterker opzetten? Het nadeel is dat het voor de lage tonen is en dat sowieso al veel stroom vraagt.

        Een andere oplossing die ik in gedachten heb is twee 700 Watt versterkers te kopen en ieder een pool van het gebalanceerd signaal te laten versterken. Normaal moet dat werken toch? En zo kom ik wel aan 1400 Watt...
        Alles begint bij Neutrik

        Gitaren verdienen beter dan een SM 57

        Comment

        • w00Dy
          • May 2006
          • 257

          #5
          dubbel gepost
          Alles begint bij Neutrik

          Gitaren verdienen beter dan een SM 57

          Comment

          • dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

            #6
            De laatste keer dat ik de verkoper checkte was icepower alleen per 1000 stuks te koop...
            ik zou zelf zowiezo geen schakelbak op t laag zetten...
            Wat is er mis met een losse amp? de keuze is dan enorm en betaalbaar.
            knoppen en waarden :)

            Comment

            • w00Dy
              • May 2006
              • 257

              #7
              [LEFT]Dat klopt, en als ik de prijzen zo bekijk koop ik liever nog een 2de Dynacord CL 1600 en gebruik die gebrugt.

              De voornaamste reden dat ik met een ingebouwde amp wil gaan werken is de compactheid. Ik wil een systeem dat ik in een gewone sedan kan steken maar toch 150 -> 200 man aan kan. Het was ergens ook nog de bedoeling de sub, de toppen te laten voeden.


              [/LEFT]
              Alles begint bij Neutrik

              Gitaren verdienen beter dan een SM 57

              Comment

              • dokter dB
                • Nov 2003
                • 1535

                #8
                kan er geen 19" profieltje in de achterkant van de sub?
                dan moet je alleen je geforceerde koeling even oplossen
                knoppen en waarden :)

                Comment

                • nightline
                  • Oct 2002
                  • 1001

                  #9
                  Hypex heeft een versterkermodule welke 1500 @ 4 Ohm levert, als je dan de 18 Sound in 4 Ohm besteld kun je stevig te keer gaan.
                  Anderzijds, als je gewoon de 8 Ohm versie gebruikt, kun je eventueel nog een 2de sub er parallel op aan sluiten.
                  Het verschil in Db's zal niet zo schokkend zijn, om met 700 watt 3 Db harder te gaan moet je meteen 1400 watt op je speaker zetten, theoretisch !!!


                  Mvg

                  Jack
                  Powered by AudioMadness....

                  Comment

                  • All-round Sound
                    • Feb 2006
                    • 289

                    #10
                    Hallo Dit is wat je nodig hebt met een akt. SUBBB


                    Grotere afbeelding
                    De A-1500 (1500Watt)en A-750 (750Watt) zijn inbouwversterkers die in bijna iedere luidsprekerbox passen. Ze zijn voorzien van een frontplaat.Via de frontplaat wordt de koellucht aangezogen en weggeblazen. Ook de chassisdelen voor signaal,voor eventuele doorkoppeling naar een extra-luidspreker en voor de 220 Volt toevoer vindt u op deze frontplaat. De voeding is op een apart chassis gemonteerd en kan op elke willekeurige plaats in de luidsprekerbox worden bevestigd.

                    Specifications Output power specifications: 4 Ohm load, 1 Khz: 1500 Watt 0,05% distortion. 4 Ohm load, 1 Khz: 1600 Watt 1% distortion. Frequency response amp. at 1 watt: +0, -1 db 15 Hz to 100 Khz. Input sensitivity unbalanced: 0,775 V for 750 watts in 4 Ohms. Electronic balanced input: input sensitivity 0,465 V CMRR better than 60 dB signal to noise ratio 100 dB. Total harmonic distortion 0,003 % 20 Hz to 20 Khz. Maximum input signal + 16 dBm. Input impedance: 15K ohms electronic balanced. Dampingsfactor: greater than 1000 at 100 Hz and 8 Ohms. Slew Rate: 35V/uS. Mains power input: 230 Vac 50-60Hz. Input connectors: one female and one male XLR -connector. Output connector: one female speakon connector. Amplifier ststus indicator: one red/green led indicator. green is on, and red is limiter active. Protections: Short, mismatch, and open circuit proof. Limiting is instantaneous with no flyback pulses, thumps, cut-outs, etc. Termal switch on power section disconnect load in event of inadequate ventilation or prolonged output short. Automatic reset on cool down. Deleyed turn on and DC protection. Fan: Temperature controlled fan, switchs on at 56C and runs slowly, faster when temperature rise. Dimensions: H = 485 mm, W = 170 mm, D = 900 mm.



                    m.v.g.
                    Luke
                    Sub MOET je VOELEN

                    Comment

                    • JVS
                      • Mar 2004
                      • 317

                      #11
                      Hoi Robbie !

                      Een tip: In duitsland worden momenteel nieuwe Powersoft inbouwmodules aangeboden. Deze leveren 2x750W in 4 ohm, en gebrugd in 8 ohm 1500W. Nu zijn deze voorzien van een krap gedimensioneerde schakelvoeding, dus ga op 't laag uit van zo'n 800-1000Wrms gebrugd in 8 ohm. Zou heel netjes bij de 15ND9300 moeten passen.

                      Deze modules worden verkocht rond de 150 euro/st. Eventueel kun je er ook nog een DSP printje op prikken waarmee je gelijk een met de PC instelbare crossover hebt.

                      Comment

                      • nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

                        #12
                        Waar dan?? Linkje.....

                        Mvg

                        Jack
                        Powered by AudioMadness....

                        Comment

                        • All-round Sound
                          • Feb 2006
                          • 289

                          #13
                          DAT wil ik ook graag weten JACK

                          DUS JVS alsjeblieft een linkje

                          Comment

                          • sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

                            #14
                            Misschien is het dit wat JVS bedoeld ?

                            Powersoft - Audio - Modules

                            Powersoft - Series

                            sis
                            Last edited by sis; 18-05-07, 09:21.
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                            Comment

                            • w00Dy
                              • May 2006
                              • 257

                              #15
                              Dit ben ik al tegengekomen

                              300 Euro voor een stereo exemplaar
                              eBay: POWERSOFT DIGAM DigiMod 1500, 1500W!! (Artikel 190112790748 endet 23.05.07 19:51:24 MESZ)

                              iemand de helft hebben ?
                              Last edited by w00Dy; 18-05-07, 10:40.
                              Alles begint bij Neutrik

                              Gitaren verdienen beter dan een SM 57

                              Comment

                              Working...