18'' sub's voor combi met Eon 15 G2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • F.V.
    • Apr 2007
    • 10

    18'' sub's voor combi met Eon 15 G2

    Hallo allemaal

    Heb mezelf maar eens even aangemeld voor dit forum zat vaak ff te lezen wat er allemaal opstond maar nu had ik zelf een vraag

    Aangezien de plaatselijke discoboer mij steeds geen antwoord op mijn vragen geeft en me iedere keer maar weer nieuwe srx subjes wil aansmeren(srx718s) a eur 895,- ex per stuk dacht ik laat ik het hier eens vragen.

    Wat is een geschikte 18" speaker voor onder mijn G2 's het liefst onder de 260 euro per speaker.
    En dan een kast voor de verhuur makkelijk bassreflexkastje met een bereik van ong 40(niet hoger) t/m 120 hz.
    Het moet wel zwaar klinken dus een beetje vermogen over is geen probleem.
    Iemand (eminence dealer) vertelde mij dat ik de kilomax van eminence er wel onder kon gooien in een bassreflexkast maar heb persoonlijk nog nooit een eminence speaker in gebruik gehad dus blindelings bestellen leek me een slecht plan!

    Groet Fimme.
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    De spec van jouw powered G2 is :
    300+100 watt, bereik 42Hz 17 Khz, 129dB max/1m,

    de spec van een passieve srx718s:
    max 800 watt, bereik 31Hz 220Hz, 130dB max/1m,

    het verhaal dat dit een matchende sub is lijkt dus op basis van de fabrieksgegevens leuk te kloppen.

    Als je daar een sub binnen jouw butget tegenaan zet: (een sub voor een kwart van de prijs van de top? zelfs bij DAP krijg je het dan zwaar)
    Frequency Resp.: 50Hz-250Hz
    Max SPL Peak: 136dB
    Power Capacity: 600W(RMS) 4 Ohm
    dan kun je stellen dat zelfs als je geloofd dat hij 136dB pieken geeft. (tijdens het uitscheuren waarschijnlijk ). Dat het ding een bereik in het laag heeft wat hoger is dan je bestaande 15 top....
    Je gaat dan midlaag lopen pompen. En dat gaat enorm muf klinken.

    voor een diep vol octaaf moet je een ding vinden wat heel veel vermogen geeft in de 40Hz tot 110Hz range. En dus een dure strakke weergever in een zeer stabiele kast. En een versterker erop van minimaal het dubbele vermogen van die top.

    Waarom moet je trouwens per se een 18 inch sub? Een 15 inch zal in de goedkope prijsklasse stukken beter werken dan een goedkope 18 inch.

    die kilomax van eminence is toch een losse weergever= Dan moet je nog een kast ontwerpen en bouwen. Dan zit je al riant boven je "butget". En voor dat geld zit je ook al in de buurt van een geinige koopsub. kijk eens naar een dB Technologies Opera Sub15 daar zit de 800watt eindbak bij in. Voor dat geld bouw je zelf niets.
    Last edited by showband; 15-04-07, 11:41.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Ik geloof in dit geval ook eerder in een 15" verhaal. En de basklanken van een Eminence vind ik niet lekker natuurlijk klinken maar dat is een persoonlijke smaak (ik ben eerder fan van de warmere klanken zoals van Beyma, EV, ...)
      Als het echt onder de 260.00,- moet ga je het inderdaad moeilijk krijgen om een kast te bouwen die iets of wat rendement heeft. M.a.w. je zult om voldoende sub te krijgen dan extra kasten en extra versterkervermogen moeten kopen en dat is weer extra sleurwerk en plaatsverslinding.
      Als het echt budget moet zijn en toch goed: ga voor een DEFTIGE Beyma-woofer en kijk ook eens op hun site naar bouwontwerpen voor zelfbouw!
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

        #4
        Of neem 4 van deze:
        Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland
        Met een originele processor en een zwaaaare versterker: klaar?

        Comment

        • vegapower
          • Nov 2004
          • 355

          #5
          ik gebruik al reeds 2 jaar subs met eminence omega pro. hier staat telkens een QSC mx 3000 op. dus 800wrms.
          men collega heeft copies van EAW 1018 met een rcf speaker.
          de rcf geeft meer kick. maar onder de 70hertz komt daar geen bal meer uit. mijn eminence kastjes gaan dan nog lekker door.
          speaker => in duitsland 175€ + 10 euro verzending maakt 360€ voor 2 speakers
          per baskast kan je kiezen 1 plaat mdf of multiplex. ik heb mdf genomen. 20€ per kast
          het B&C ontwerp online te vinden is gratis.
          potje houtlijm,vijsjes,verf,gril en speakermouche voor de 2 heb je wel samen voor een dikke 50 euro.
          hoeken kosten als ik het juist heb paar euro´s de hoek.
          speacon kost een 3 a 5 euro (waar je ze haalt.)

          totaalprijs: neem grofweg rond de 500€. voor 2 baskasten!

          handvaten heb ik in de eerste kasten gezet, by de andere niet.
          ze wegen niet veel en zijn zelf zonder probleem aleen op een podium te plaatsen en voor verplaatsing gebruik ik een steekkarretje. wielen eronder is wel handig. maar is wel kl*te voor uw aanhangwagen of bestelwagen vol te krygen. ze nemen immers veel plaats in.
          afmetingen zyn een 60cm * 60cm * 75cm dus nog compact ook!

          ik ben van plan een baskast van si 1000 na te bouwen met een 15 inch speaker... van eminence.... prys is laag. en klinkt vry goed. er is nu nog iemand aan het berekenen welke eminence speaker zich er goed in gedraagd in die kast. het hoeft niet steeds duur te zyn. aleen moet je geen eminence speaker gaan kopen van 50 euro om in een baskast te steken.dat is er wel om vragen

          kilomax zou ik niet nemen. heeft een grote kist nodig. en ik denk wel dat een jbl eon G 2 onder een 18 inch met 800 wrms wel goed klinkt.
          ik heb daarstraks de G2´s van men collega trug gedaan. heb ze gister gebruikt by een karaoke. anders had ik het eventjes getest. maar je mag steeds eens afkomen om te testen. aleen ik woon in belgie ;-)

          mvg
          Last edited by vegapower; 15-04-07, 18:02.

          Comment

          • F.V.
            • Apr 2007
            • 10

            #6
            aaah heel fijn ik krijg reacties waar ik iets aan heb.

            Hoewel dat bedrag wat ik noemde alleen voor de losse driver was bedoeld.
            Ik wil toch echt zelf een kastje bouwen en een 18" omdat ik met een speaker per kant een maximale luchtverplaatsing wil hebben,.

            mvg F

            Comment

            • vegapower
              • Nov 2004
              • 355

              #7
              kheb gistyer op de site gezete.. speaker kost 185 in plaats van 175... is opgeslagen...mvg

              Comment

              • F.V.
                • Apr 2007
                • 10

                #8
                ik heb trouwens ook nog 4 speakers liggen van XXl powersound (15" 250 wrms) merk zegt me verder niks maar ooit eens gekocht voor 100 euro voor alle 4 wat ik een goeie deal vond ze klonken verder goed alleen heb ze destijds uit de kasten W-bins gehaald omdat ik die verkocht. ooit ook nog eens uitgetest in een basreflexkast wat ook wel leuk klonk.
                mijn vraag.
                wie heeft de spec's van deze speakers (foto maken?) en een evt leuk kastje waarin ze tot hun recht komen? wie weet gaan ze hard genoeg met z'n vieren in 4 kastjes om mijn G2's bij te houden

                zal wel niet maar goed.

                Grtz.!

                Comment

                • major tom
                  • May 2004
                  • 108

                  #9
                  Originally posted by vegapower
                  ik gebruik al reeds 2 jaar subs met eminence omega pro. hier staat telkens een QSC mx 3000 op. dus 800wrms.
                  men collega heeft copies van EAW 1018 met een rcf speaker.
                  de rcf geeft meer kick. maar onder de 70hertz komt daar geen bal meer uit. mijn eminence kastjes gaan dan nog lekker door.
                  mvg
                  Beste,
                  Ik zelf heb ook 4 stuks 1018 met de originele speaker erin.... op een dag maar eens gemeten wat er uit 1 speaker kwam op vol vermogen: bij 45hz uit de toongenerator 132decibell!!!!!, gebruikte versterker: QSC plx3402 dus ongeveer 700watt aan die 8 ohm speaker...... 132 DB!!en dat is niets???
                  Persoonlijk vind ik het nogal wat voor een schone sinus!

                  Comment

                  • vegapower
                    • Nov 2004
                    • 355

                    #10
                    hebben ze onder een Nexo TS liggen, in een tent. eens onder de 70 hertz.... hoorde je amper dat deze opstonden of niet.
                    maar was wel slechts 1 sub per ts. ts leverd 143 db he.... was maar om de klank wat op te vullen en daarvoor deed hy het wel goed... maar niet echt speciaals. eminence ging harder in het echte sub gedeelte.

                    Comment

                    • F.V.
                      • Apr 2007
                      • 10

                      #11
                      heb inmiddels gekozen voor een speaker van b&c

                      Geen 18" maar een 15" (B&C 15tbx100 )

                      het kassie wat daar bij gaat (gevonden op speakerstore.nl) stond me wel aan

                      maar wie o wie kan mij vertellen waar ik deze speaker voor de beste prijs kan krijgen??????

                      Grtz Fimme.

                      Comment

                      • All-round Sound
                        • Feb 2006
                        • 289

                        #12
                        Hallo FV,

                        persoonlijk zou ik zeker alsnog voor 18" gaan [ indien mogelijk ]

                        deze vult je top een stuk beter aan

                        en zeker voor frond loaded heb je gewoon meer te vertellen dan met 15"

                        kijk eens bij een rcf of beyma driver
                        rcf de 18P200n of 18P300n [ 33 Hz -3dB ] cont. spl 128 dB
                        en beyma de 18LX60 super strakke weergave
                        of de beyma 18G550 een echte rammer in het laag

                        maar ieder zijn idee en smaak

                        laat even horen hoe het afloopt

                        m.v.g.
                        Luke
                        ============================
                        sub moet je voelen
                        met lab , beyma en RCF

                        Comment

                        Working...