Vervangende middriver

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xmax
    • Jan 2006
    • 59

    Vervangende middriver

    Hallo,

    Ik had een vraag die ik aan jullie wide stellen.
    Ik heb een basgitaarbox gebouwd met de Delta12LF, en wil een middriver toevoegen, en ze hebben me geadviseerd om de LA6-CBMR te gebruiken.
    Deze driver is heel erg populair onder de bascab bouwers, maar ook de Apha8, 8MRA, Alpha6.

    Ik heb de vraag gesteld als er geen vervangende speaker is, maar nee zeworden de hemel in geprezen.
    Die speakers hebben wel een hoge efficientie ~97db, maar ook duur ~60Euro.

    Mijn vraag; kan ik ook een andere speaker gebruiken?? zo nee, waarom niet??
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

    #2
    gewoon uitproberen

    m.v.g.
    Luke
    Last edited by Mathijs; 15-04-07, 23:34.

    Comment

    • Xmax
      • Jan 2006
      • 59

      #3
      Klopt, ik had het eerst bij het basgitaarforum geprobeerd, maar men gaat daar uit van drivers speciaal voor dat doel,
      Ergens ook logisch natuurlijk.

      Wat ik ook was vergeten te vermelden is; die driver moet wel een ''closed back'' zijn, want ik kan geen volume missen, en wil ook geen apparte box bouwen.

      Comment

      • broerevb
        • May 2005
        • 32

        #4
        Ga eens zoeken op TalkBass.com - Bass Guitar and Double Bass Forums, Gear Reviews, Answers to your questions on Basses, Amps, Strings, Pickups and more. (hmz die link gaat hier een eigen leven leiden), daar staat wel geregeld iets over zelfbouw (op DIY zoeken). Zelf denk ik dat je onder de 60 € niet veel gaat vinden eigenlijk, die eminences zijn al veruit het goedkoopste dat je hiervoor kan hebben, vandaar dat er meestal over deze gesproken wordt.
        Als je een veel lagere efficiĆ«ntie neemt, zal er van je mid niet veel te horen zijn, al komt 't voor een bass amp nu niet dadelijk op een paar dB's... Ik heb hiervoor zelf een oude beyma 6,5" opgescharreld voor een 20 €. Misschien heeft bvb. monacor wel iets in huis? Knap vind ik ook de beyma 6MI90, net iets duurder wel.
        Last edited by broerevb; 15-04-07, 20:43.

        Comment

        • dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

          #5
          ik vind 97 dB maar laag voor een midspeaker, voor 60 euro mag je wel wat meer verwachten
          knoppen en waarden :)

          Comment

          • Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

            #6
            60 euro is een habbekrats.
            Je moet ook niet voor een duppie op de 1e rang willen zitten.

            Comment

            • Xmax
              • Jan 2006
              • 59

              #7
              Hey Broerevb, grappig je hier te ontmoeten, ik ben onder ''qts'' op het talkbass forum.
              in ieder geval bedankt voor je reactie, wat ik vergeten was te vermelden is, dat die middriver wel een closed back moet hebben vanwege de ruimte van de basbox.
              Ik heb de la6-cbmr nog niet besteld,dus ik sta nog open voor suggesties.

              Ook heb ik een vraag aan jullie over het filteren.
              Kan ik filteren met alleen een bipolaire condensator? dus eerste orde?
              Ik wil niet aan een dure 2 weg van eminence, want die andere weg ga ik toch niet gebruiken.

              Grt,

              Comment

              Working...