J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 2 Eerste 1 2

Standaard

eeuh juist, bedankt voor alle reacties iig . kunnen de parameters btw ook veranderen naarmate de speaker ouder wordt/magneet afzwakt? op de speaker staat nl: made: feb '79 (had ik dat al verteld ?). ik denk dat ik maar idd gewoon een 80/100 liter kast maak, anders komt het nooit verder met dit ding.

nouja nu we de inhoud bepaald hebben, 80 tot 100 liter. Als totale leek de volgende vragen:

dempingsmateriaal:
    Er moet dempingsmateriaal in denk ik? De w-bin zat helemaal volgestouwd met glaswol, dat heb ik bewaard, ik heb ook nog nieuwe dat nog netjes in matvorm is. is dit bruikbaar? en hoeveel moet ik daarvan in doen en hoe?

reflexpoorten:
    hoeveel, hoelang welke diameter? die van conrad bruikbaar?

constructie:
    kan ik gewoon een doos timmeren? heeft iemand een standaard bouwtekening waar alleen de maten op in hoef vullen?

Standaard

En is het nog wat geworden met die Richard Allan driver? Heb nl zelf ook nog zo'n speaker liggen en speel ook bas.....

Standaard

al in een jaar niet hier geweest. log voor de grap nog eens in en zowaar, ik zie een recent bericht in mijn topic.

Het is dus uiteindelijk een mooie reflexkast geworden. Er is geen berekening aan te pas gekomen whatsoever. Heb de kast aangepast aan de 4x10" kast die ik al had qua breedte en diepte. qua hoogte zo klein mogelijk gehouden. 2 reflexpijpen a 10cm doorsnee geplaatst. binnenkant bekleed met noppenschuim. De speakerkast is redelijk in balans met mijn 4x10 kast. Voegt nog wel wat laag toe. Alleen moet ik wel veel hoog bijdraaien icm met de 4x10. De 15"kast maakt alles zo dof, maar ik denk dat de noppenschuimbekleding hierbij niet helpt....heb de kast verder bekleed met van dat hoedenplankvilt, van die in elkaar passende hoekbeschermdingetjes die ook op de andere kast ziten, opklaphandgrepen en heb heuse luidsprekergaas gehaald van een prof bouwer, (dus niet zon lelijk klein rond grilletje). In de oefenruimte is ie best bruikbaar als toevoeging op de 410, maar moet er wel naar eq'en dus.

Ik overweeg de kast eens onder handen te nemen, de binnenbekleding te veranderen en misschien ook nog eens naar de poortlengtes kijk. Hoorde onlangs nog dat het ook zou moeten werken om een constante frequentie (40 Hz bv?) naar de kast te sturen en dmv rijstkorrels op de speaker kunt kijken welke poortlengte de minste conus uitslag geeft. Dit zou de ideale poortlengte zijn... kunnen jullie dit beamen?

Standaard

Dat met die rijstkorrels heb ik nog nooit gehoord! Meestal is zo'n poort met een 15 inch kast afgestemd tussen de 30Hz en 50Hz. Ik kan het meten mbv mijn audio spectrum analyzer met tracking generator aan het impedantieverloop. Hiermee kan je de poort oppervlak en afstemfrequentie, zo goed en kwaad als het gaat zonder Thiel Small parameters -simulatie, tunen. Kom maar eens langs dan zal ik het voor je meten!

Veel mid/hoog zal er sowieso niet uit de 15 incher gaan komen. Het gebruikte dempingsmateriaal heeft hier weinig invloed op vrees ik.
    Zelf heb ik een 6 inch mid speaker toegevoegd aan een 15 incher voor basgitaar, werkt heel goed!

Standaard

Ik heb de T/S parameters van de meeste Richard Allan speakers ergens liggen.
    Als iemand intresse heeft, dan mail ik ze wel door ofzo.

Standaard

Graag, edit door mod, vermelden van mailadres in je profiel aub ( bijvoorbeeld door invullen van een Yahoo of hotmailaccount)
    Laatst gewijzigd door moderator; 23-10-08 om 12:37. Reden: geen mailadressen in berichten ivm SPAM

Standaard

Graag! hmm nu is de tekst te kort blijkbaar om te replyen, dus typ ik dit er maar achteraan , maar graag dus!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door André84 Bekijk Posts
    Graag! hmm nu is de tekst te kort blijkbaar om te replyen, dus typ ik dit er maar achteraan , maar graag dus!
    Ik kan je mailadres niet vinden in je profiel, dus je zal me eerst moeten mailen.

Standaard

Sorry voor de bump, kom hier niet vaak ,

Ik kan zo je e-mail adres niet vinden, maar heb nog wel belang bij de parameters. Waar vind ik het e-mailadres?

Forum Rechten