Tunning van MTL 2 met sigma pro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundmaker
    • May 2006
    • 16

    Tunning van MTL 2 met sigma pro

    Ik heb MTL 2 gebouwd volgens plan met 2 x eminence sigma pro maar bij het testen ontbrak hier de subbas. De eerste 2 a 3 meter valt het nogal mee maar verder verwijdert valt de diepe bas helemaal weg.Heeft dit soms iets te maken met de afstelling van de 2 baspijpen ? Volgens het plan hebben die een lengte van 21,6 cm.Heeft iemand soms een formule om die te berekenen want met de manifold kloppen de gewone programma's niet.
    mvg Luc
  • soundmaker
    • May 2006
    • 16

    #2
    heeft er iemand soms de bouwplannen van de originele mtl2 van EV. Misschien dat er een foutje in mijn gebruikt plan staat en daarom geen laag uit de kasten komt.

    Comment

    • ivo
      • Jul 2003
      • 390

      #3
      Misschien dat er een foutje in mijn gebruikt plan staat en daarom geen laag uit de kasten komt.
      Of de verkeerde speaker.
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

      Comment

      • soundmaker
        • May 2006
        • 16

        #4
        de sigma pro is wel geschikt voor de manifold heb ik hier op de forum gezien. Gaat tot +/- 30 Hz maar wel niet in mijn kasten.

        Comment

        • luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

          #5
          Originally posted by ivo
          Of de verkeerde speaker.
          kan je dat ook argumenteren ivo?

          Comment

          • luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

            #6
            Originally posted by soundmaker
            Ik heb MTL 2 gebouwd volgens plan met 2 x eminence sigma pro maar bij het testen ontbrak hier de subbas. De eerste 2 a 3 meter valt het nogal mee maar verder verwijdert valt de diepe bas helemaal weg.Heeft dit soms iets te maken met de afstelling van de 2 baspijpen ? Volgens het plan hebben die een lengte van 21,6 cm.Heeft iemand soms een formule om die te berekenen want met de manifold kloppen de gewone programma's niet.
            mvg Luc
            volgens welk plan? want volgens mij klopt er idd iets niet Heb je ook foto's van de bouw ervan?

            Comment

            • luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

              #7
              Originally posted by soundmaker
              heeft er iemand soms de bouwplannen van de originele mtl2 van EV. Misschien dat er een foutje in mijn gebruikt plan staat en daarom geen laag uit de kasten komt.
              ja en nog eens ja

              Comment

              • dexter
                • Jul 2005
                • 433

                #8
                Ik ben eigelijk ook opzoek naar bouwtekeningen en dergelijke van de ze kast, kan iemand mij deze toezenden oid?

                Comment

                • luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

                  #9
                  Originally posted by dexter
                  Ik ben eigelijk ook opzoek naar bouwtekeningen en dergelijke van de ze kast, kan iemand mij deze toezenden oid?
                  net zoals zoveel anderen. Good luck

                  Comment

                  • ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

                    #10
                    Originally posted by luc2366
                    kan je dat ook argumenteren ivo?
                    Een kast bereken je oa aan de hand van de parameters van een speaker.
                    Als je een kast bouw met een andere poort dan de optimale poort voor de gewenste speaker, is of de kast verkeerd OF de speaker is niet geschikt voor de gekozen kast met een andere poort dan optimaal voor de speaker.

                    Je kan ook op zoek gaan naar een andere speaker die meer tot zijn recht kom in deze kast met de gebruikte poorten.
                    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                    Comment

                    • luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

                      #11
                      Originally posted by ivo
                      Een kast bereken je oa aan de hand van de parameters van een speaker.
                      Als je een kast bouw met een andere poort dan de optimale poort voor de gewenste speaker, is of de kast verkeerd OF de speaker is niet geschikt voor de gekozen kast met een andere poort dan optimaal voor de speaker.

                      Je kan ook op zoek gaan naar een andere speaker die meer tot zijn recht kom in deze kast met de gebruikte poorten.
                      en als de kast/poorten nou toevallig OK zijn voor deze speaker?
                      Dat is nl. al op meerdere fora gemeld (én nagemeten!)

                      Comment

                      • sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

                        #12
                        Originally posted by luc2366
                        net zoals zoveel anderen. Good luck
                        Wat bedoel je hiermee precies? wil je niemand die tekeningen afgeven?
                        is toch niet zo'n probleem...

                        Comment

                        • Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

                          #13
                          Koop Origineel En Stop Met Nabouwen Deze Moeten Toch Wel Aan Een Redelijke Prijs Te Vinden Zijn Niet? Er Bestaan Toch Al Nieuwere Systemen Van Ev Dus Lijken Me Deze Wel Ergens Te Vinden En Geloof Het Of Niet Dan Zullen Ze Wel Werken.

                          Comment

                          • luc2366
                            • Jul 2002
                            • 1161

                            #14
                            Originally posted by sjoerd
                            Wat bedoel je hiermee precies? wil je niemand die tekeningen afgeven?
                            is toch niet zo'n probleem...
                            Neen ik geef ze niet. Er is teveel vraag naar en de kasten kostten origineel veel te veel.
                            Ik ruil ze enkel als ik van iemand bruikbare plannen in ruil krijg (maar dan haakt iedereen af).
                            Je kan bij mij (of, als je goed kijkt, ook op e-Bay Duitsland) kant-en-klare kasten kopen.

                            Comment

                            • ivo
                              • Jul 2003
                              • 390

                              #15
                              en als de kast/poorten nou toevallig OK zijn voor deze speaker?
                              Ik heb MTL 2 gebouwd volgens plan met 2 x eminence sigma pro maar bij het testen ontbrak hier de subbas. De eerste 2 a 3 meter valt het nogal mee maar verder verwijdert valt de diepe bas helemaal weg.Heeft dit soms iets te maken met de afstelling van de 2 baspijpen ? Volgens het plan hebben die een lengte van 21,6 cm.Heeft iemand soms een formule om die te berekenen want met de manifold kloppen de gewone programma's niet.

                              In dit geval niet.
                              Je beaam het zelf.

                              Origineel gepost door luc2366
                              volgens welk plan? want volgens mij klopt er idd iets niet Heb je ook foto's van de bouw ervan?
                              Last edited by ivo; 22-03-07, 17:14.
                              Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                              Comment

                              Working...