J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5

Ingeschreven
    Oct 2005

Standaard

ik heb orginele MTL kasten, enkel andere speakers erin sinds kort. En ik gebruik ze niet meer met de MT2 toppen, wel met Zeck 215.2 Arena of de Zeck 21522 toppen.
    En naar ik uit het topic van PSW kan opmaken zou ik dus de aansluiting moeten omdraaien.

Standaard

Heeft te maken met processing van de kasten, er zijn updates geweest van zowel DML processors en de MTL processors.

EV heeft een hele lange tijd deze gegevens op hun site gehad en er is destijds door de Importeur (Iemke Roos) ook een pers bericht geweest.

Zoeken op Google levert misschien nog wel wat op..

Overigens heeft een Braziliaans merk nog steeds een subwoofer in hun pakket die afgeleid is van de DML/MTL kasten van EV.
    Het merk naam is me ontschoten, ik zie dit af en toe hier op Aruba.
    Daar zitten speciaal door hun zelf ontwikkelde speakers in met 'soepele' ophanging en zeer sterke magneten.
    Kwa klankt niet die 'punch' zoals de EV kasten.

Ingeschreven
    Jan 2006

Standaard

Effe een oude koe uit de gracht slepen
    Ik heb ondertussen eens voor de fun 2originele EVX180B speakers besteld voor mijn MTL2's.Gewoon om nu eens echt uit te proberen of er zoveel verschil in zit tussen de Sigma en de EVX...
    Ervaring:Op lagere en normale niveaus dezelfde weergave tussen beide.Alleen bij echt hoge belastingen drukken de EVXen meer door en gaan ze volgens mij ietsje lager maar dat is amper hoorbaar.Conclusie,de Sigma is een zeer goede speaker(zeker voor het geld) voor in deze kast.Boxen zijn aangesloten op een MA5000vz.Wat ik wel merk is dat de EVXen meer stroom vragen dan de sigma's,ik zie dit omdat de Iload/Ilimit led op de versterker sneller aangaat(groen)op het kanaal van de EVXen.Misschien heeft dit te maken omdat de EVX180B een 4" spoel heeft en de Sigma Pro een 3"
    Laatst gewijzigd door EVfreak; 21-11-08 om 15:20.

Ingeschreven
    Mar 2004

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EVfreak Bekijk Posts
    Effe een oude koe uit de gracht slepen
    Ik heb ondertussen eens voor de fun 2originele EVX180B speakers besteld voor mijn MTL2's.Gewoon om nu eens echt uit te proberen of er zoveel verschil in zit tussen de Sigma en de EVX...
    Ervaring:Op lagere en normale niveaus dezelfde weergave tussen beide.Alleen bij echt hoge belastingen drukken de EVXen meer door en gaan ze volgens mij ietsje lager maar dat is amper hoorbaar.Conclusie,de Sigma is een zeer goede speaker(zeker voor het geld) voor in deze kast.Boxen zijn aangesloten op een MA5000vz.Wat ik wel merk is dat de EVXen meer stroom vragen dan de sigma's,ik zie dit omdat de Iload/Ilimit led op de versterker sneller aangaat(groen)op het kanaal van de EVXen.Misschien heeft dit te maken omdat de EVX180B een 4" spoel heeft en de Sigma Pro een 3"
    Minder powercompressie in de 180B's door de 4 inch spoel waarschijnlijk. En dus lagere impedantie bij hoge uitsturingen dan de sigma
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Forum Rechten