J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 5 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard RCF L18P300 baskast

Ik heb nog 4 RCF L18P300 speakers liggen en wil hier compacte baskasten voor maken. Weet iemand een leuk ontwerp?

- Wordt deze speaker ook gebruikt in originele kasten, zoals bv de RCF ESW1018?

Standaard

Dat zijn de originele speakers van een EAW SB-1000. Zijn niet al te groot, maar wel veel rendement. Misschien kan je daar wat mee.
    Helaas heb je er wel meer als 2 (dubbel 18" per kast) nodig om ook enig bereik te hebben.

Succes
    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Standaard

hallo didier
    deze speaker past prima in een BR118 van speakerstore, heet daar geloof ik 18" bassreflex. kastje is 75 bij 58 bij 58 cm.
    Purplehaze heeft nog vier van deze kasten staan, leeg, heb deze een aantal jaren terug bebouwd met de B&C pzb speaker erin. Speakerkastjes doen het prima, alleen, met zn 2en gestacked of als 4 mono voor het podium.

vraag hem eens wat de kastjes moeten kosten.. kun je denk ik niet voor zelf gaan bouwen. Toen dertijd laten spuiten door een industrieel spuiterij.
    Mocht je meer info over de kasten willen hebben mail me maar.

gr Jorrit
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Standaard esw1018

In de esw1018 zit de L18S800 als standaard

Standaard

toevallig heb ik gisteren 8 van die BRR18 kastjes (speakerstore) verkocht. Naar mijn mening klonk de RCF lang niet zo goed in deze kast dan de PZB46

Vandaar dus...

Standaard

Op http://www.lsv-achenbach.de/images/l...df/18-175l.pdf staat een erg goed werkende (persoonlijke ervaring) br sub voor een l18p300.
    Er is ook een iets grotere variant beschikbaar, maar die heb ik nooit getest.

Groet Rick.
    Putting the B back in the Bass.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Didier
    toevallig heb ik gisteren 8 van die BRR18 kastjes (speakerstore) verkocht. Naar mijn mening klonk de RCF lang niet zo goed in deze kast dan de PZB46

Vandaar dus...
    owke, dat wist ik dan weer niet, ik heb dus idd 4 van deze kasten gehad met de Pzb speaker erin, was er altijd erg tevreden over. Door het niet meer verkrijgen van deze speaker noodgedwongen over gestapt op JBL. Opzich geen verkeerde keuze hoor...

Zitten de p300 ook niet in een aantal dubbel 18 laagkasten van grotere jongens? infra, d&b Ad?

de andere aangehaalde kast lijkt mij erg klein voor deze speaker.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Standaard

Halo Watt Xtra,

in de D&B doet de speaker het niet geweldig en naar horen gebruiken zij voornamelijk B&C
    in de infra word een Ciare18.00W3 speaker gebruikt
    en AD gebruikt naar mijn weten voornamelijk Beyma

de kast van achenbach kan wel maar er zijn uiteraard betere

m.v.g.
    Luke

Standaard

owke
    Ben ook niet enorm thuis in welke kast nu welke speaker zit.. maar ben deze speaker toch al wel vaker tegen gekomen.. vandaar, welke kast er nu exact gebruik maakt van de p300 durf ik ook niet direct hardop te zeggen.

Forum Rechten