J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 5 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e-sonic Bekijk Posts
    Ik zou de kasten wel gelijk uitvoeren, dus dezelfde buitenafmetingen en gelijke poort afmetingen, met de RCF zal de kast anders afgestemd kunnen worden, dit geeft een poort van 9,5 x 30 cm.
    Als de mk2 dezelfde kast inhoud heeft. zou ik daar de poort afmetingen hetzelfde maken, de poort lengte blijft 32 cm.

De huidige driver heeft een te hoge Qts, in combinatie met de kastinhoud geeft dit een bult in de response.
    Met een bult in de response bedoel je:

- laat de originele woofer zitten het gaat enkel slechter klinken met de rcf

of

- je kan de woofer vervangen en het zal beter klinken dan de originele woofer maar verwacht geen wonderen

?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dj pr0flow Bekijk Posts
    Met een bult in de response bedoel je:

- laat de originele woofer zitten het gaat enkel slechter klinken met de rcf

of

- je kan de woofer vervangen en het zal beter klinken dan de originele woofer maar verwacht geen wonderen

?
    Je hebt nu een bult, met de huidige luidspreker, de beglec, als je de kast opnieuw afstemt met de RCF heb je geen bult meer.
    Verder is wel enige winst te verwachten door hoger rendement en lagere powercompressie..
    Dit lijkt een wonder, maar is het niet....
    Laatst gewijzigd door e-sonic; 24-01-12 om 19:42. Reden: info
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Ingeschreven
    Jul 2003

Standaard

Doordat de bult in de respons, van de huidige luidspreker rond de 60 - 80 Hz zit, kan deze luider overkomen als de RCF. De L18P300 doet meer tussen de 40 - 60 Hz. Persoonlijk zou ik de poort voor de RCF verlengen met 7 cm maar het is geen euvel.

Mvg Johan

Standaard

twee positieve adviezen, aan de slag.

@rademakers, ik dacht om twee balkjes van 9,5 cm x 10 cm aan het midden plankje te schroeven, met een lange doorgaande bout.
    Dan kan de TS de kasten over een tijd ook weer met de originele drivers verkopen.
    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Standaard

@Dj pr0Flow: De kast lijkt erg veel op de L15 sublaag van LAN...hoe deze kast in elkaar steekt weet ik niet. De L18P300 speaker gebruikten ze vroeger in de L300 enkel 18" laagkasten van LAN. Volgens mij zijn ze nu overgestapt naar een ander merk, omdat deze woofers niet/nauwelijks meer verkrijgbaar zijn bij RCF. zie: http://www.lanaudio.it/index.php?opt...115&Itemid=116 voor afbeelding..volgens mij is dit een opvolger ervan.....durf het niet te zeggen. Ziet er overigens wel goed uit moet ik zeggen en voor die prijs hoef je het niet te laten...hoop dat ze goed werken..heel veel succes met het project.

Standaard

Volgens mij zijn de kasten al verkocht, gezien de reacties en postings van de TS in andere topics.....

Forum Rechten