Boeken

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundmenn
    • Oct 2006
    • 49

    Boeken

    beste mede forumers,

    Omdat mijn interesse naar geluid blijft groeien wil ik hier een boek over aanschaffen waar ik een aantal dingen in kan vinden die duidelijk d.m.v. (bouw) tekeningen worden uitgelegd.

    Wat er in moet staan:

    Welke type kasten er bestaan van zowel toppen & bassen als line-array's/ stacks. Wat de eigenschappen zijn van alles kasten en de toepassingings eigenschappen.

    Ook wat basis zou niet gek bijv. hoe moet je bepaalde kasten stappelen of hoeveel ruimte moet er tussen blijven voor druk op te bouwen (als voorbeeld).


    Dan zelfbouw kasten. Een algemeen verhaal over de kasten welke materiaal je het beste kunt gebruiken en waarom. Maar ook de filters bijv. welke weerstand wat doet en waarvoor deze toe te passen is.

    En beetje van versterkers/processoren mogen er natuurlijk ook instaan.(bijv. wat er in zit en wat iets doet. Wat "goed" en "slecht" is voor een amp/processor).

    En wat helemaal mooi is als ze het over veel verschillenden merken zullen hebben en niet als promo bij 1 merk blijven.

    p.s. ik heb er op het forum al wel naar gezocht.

    Bedankt!
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

    #2
    Dan zou ik gewoon even langs de bibliotheek gaan! Als je deze boeken wilt aanschaffen ben je al gauw tientallen euro lichter

    Ik zou nemen

    Luidsprekers "fabels & feiten" (uitgever is denk ik elektuur)
    Het "PA - HANDBOEK" (elektuur) ISBN 90-5381-168-0
    Luidspreker meettechniek ISBN 90-5381-116-8

    En misschien nog "audio-electronica" ISBN 90-5381-193-1
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

    Comment

    • soundmenn
      • Oct 2006
      • 49

      #3
      Het mooiste zou zijn als het in 1 dik boek staat aangezien ik geen lid ben van de bibliotheek en graag een soort van naslag werk wil voor als ik iets niet meer weet. maar ik ga wel even kijken naar de boeken die je zei.

      dank je!

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #4
        [hint] weeweeweepuntelektuurpuntenel [/hint]
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • soundmenn
          • Oct 2006
          • 49

          #5
          Originally posted by beyma
          [hint] weeweeweepuntelektuurpuntenel [/hint]

          Dies goed

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Die eerste ken ik en heb ik ooit doorworsteld... je moet wel zin hebben om te rekenen met TS-parameters maar als je van wiskunde houdt is dit een superaanrader.
            Van het middelste boek heb ik niet zoveel bijgeleerd.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • SPS
              • Mar 2004
              • 1662

              #7
              Luidsprekerkasten ontwerpen: Vance Dickason
              Luidspreker Meettechniek: J. D'Appolito

              Heb beide boeken, en gebruik ze nog regelmatig als naslagwerk!

              Aanraders!

              En natuurlijk:
              De "Sound System Design Reference Manual" van JBL professional downloaden van de JBL site! Zeeeer goed!

              Paul.
              Last edited by SPS; 07-03-07, 19:31.
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

              Comment

              • salsa
                • Jan 2007
                • 1315

                #8
                Het "JBL Audio Engineering for sound reinforcement" boek, te koop bij F**B**K of check ff on-line waar in NL.

                Zeer goed boek, met groot naslag werk en alfabetisch index achterin.

                Paco
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                Comment

                • soundmenn
                  • Oct 2006
                  • 49

                  #9
                  Na wat zoeken zijn de volgende boeken die mij interresant lijken naar voren gekomen.

                  Yamaha Sound Reinforcement Book ( op aanraden van een collega ) maar dit boek is wel engels. (€ 34,50 bij feedback)

                  JBL Audio Engineering handbook, Waarschijnlijk ook engels maar wat er precies in staat staat niet beschreven. (€ 50,95 bij feedback)

                  Audio-elektronica (elektuur). Lijkt me een zinvol boek waar ze van voor af aan beginnen ook ook veel elektronica behandelen ook voor in de praktijk.
                  ( Elektuur - tijdschrift voor elektronica en computertechniek > SHOP ) (€ 29,50)

                  Luidsprekerkasten ontwerpen - 2e editie (elektuur) Zoals ze hier beschrijven gaan ze erg diep in de theorie. Maar wat ik me dan afvraag beginnen ze ook vanaf het begin beginnen. En of je niet afhankelijk wordt van de software. Wat ik wel in dit boek verwacht is dat ze alle luidspreker systemen behandelen. ( Elektuur - tijdschrift voor elektronica en computertechniek > SHOP ) (€ 37,50)

                  Dus wat denken jullie dat het beste is beginnen met luidsprekerkasten ontwerpen en dan een ander boek aanschaffen over de elektronica van bijv. versterkers?



                  Wederom weer bedankt!

                  Comment

                  Working...