Beamer voor realtime presentatie 7 dagen op 7, 12uur perdag

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Beamer voor realtime presentatie 7 dagen op 7, 12uur perdag

    Afstand een meter of 5, scherm 19:30 2.5m breedte.

    Iemand een suggestie?
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

    #2
    huren is het beste.

    Comment

    • frederic
      • Jan 2006
      • 3511

      #3
      Geen optie, het is voor een permanente situatie.

      Comment

      • SPS
        • Mar 2004
        • 1662

        #4
        >80 uur per week. permanent.... led beamer? Lampen zullen redelijk snel vervangen moeten worden.
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

        Comment

        • vester86
          • Jul 2010
          • 164

          #5
          ledscherm is wellicht op termijn goedkoper?

          Comment

          • freek
            • Aug 2008
            • 238

            #6
            Originally posted by frederic
            scherm 19:30
            Wat bedoel je hiermee?
            ik zou kijken naar een laserprojector. Ze zijn nog niet allemaal heel mooi, maar de kleuren van de panasonic RZ670 vond ik boven verwachting. Misschien een beetje te veel licht maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat er al redelijk mooie laserprojectoren te koop zijn.

            Voor de rest;
            Is het opzicht of doorzicht?
            Wat is je gewenste resolutie?
            Wat is je gewenste aspectratio?
            Wat is je budget ongeveer?
            Is het echt voor vaste installatie of ga je er ook mee reizen?
            Welke eisen stel je aan de aanwezige ingangen qua soorten signaal?
            Is er makkelijk onderhoud te plegen of hangt hij op 30 meter boven in een kerk? (ik noem maar wat..., is handig voor zelfreinigende filters of cassettefilters)
            Is er veel rook in de omgeving?
            Moet de projector in een suskast i.v.m. lawaai? (audiotorium of bibliotheek...)
            Wat is de maximale aantal dB die de projector mag maken?
            Hoeveel lumer/m2 had je zelf in gedachten?
            Hoeveel lux omgevingslicht is er aanwezig?

            Zomaar wat vragen die ik dagelijks stel aan klanten/opdrachtgevers die met dit soort vragen komen.
            Het helpt als je je project iets meer in detail beschrijft, dan kunnen we je beter helpen.

            Groet Freek
            Last edited by freek; 02-07-16, 15:59.

            Comment

            • freek
              • Aug 2008
              • 238

              #7
              Originally posted by Jan van Duren
              huren is het beste.
              Beste Jan,

              Nou ben ik zelf altijd fan van korte antwoorden, maar jouw antwoord slaat echt helemaal nergens op zonder goede onderbouwing. Ik kan zo 10 redenen bedenken waarom kopen 'beter' of 'het beste' zou zijn. Zelfde geldt voor huren.
              Kun je misschien je antwoord een klein beetje structureel onderbouwen, rekening houdend met de misschien wat summiere informatie verkregen van de TS?

              Dat komt het hulpzame karakter van dit forum zeer ten goede.
              Dank alvast voor de nog te nemen moeite.

              Comment

              • freek
                • Aug 2008
                • 238

                #8
                Originally posted by vester86
                ledscherm is wellicht op termijn goedkoper?
                Zeker goed punt, een 100" LCD kan ook een oplossing zijn, afhankelijk van de gestelde eisen.
                Of inderdaad 2,5 mm indoor Led tiles. Hangt weer een beetje af van de kijkafstand van de mensen.
                Wat is je motivatie om te willen projecteren?

                Comment

                • Jan van Duren
                  • May 2004
                  • 204

                  #9
                  Goedemorgen Freek,

                  Ondanks dat ik geen enkele reden zie om mijn reactie naar jou toe te verantwoorden, toch in het kort een antwoord. Ik ging er vanuit dat het een tijdelijke situatie was en dan is een eigen beamer aanschaffen voor deze periode een dure grap. M.a.w. vandaar mijn antwoord. Dit soort vragen zie je regelmatig. Bijv. He, ben op zoek naar goede boxen. Is Skytech een goed keus. Is voor feesten vanaf 200 personen.


                  Originally posted by freek
                  Beste Jan,

                  Nou ben ik zelf altijd fan van korte antwoorden, maar jouw antwoord slaat echt helemaal nergens op zonder goede onderbouwing. Ik kan zo 10 redenen bedenken waarom kopen 'beter' of 'het beste' zou zijn. Zelfde geldt voor huren.
                  Kun je misschien je antwoord een klein beetje structureel onderbouwen, rekening houdend met de misschien wat summiere informatie verkregen van de TS?

                  Dat komt het hulpzame karakter van dit forum zeer ten goede.
                  Dank alvast voor de nog te nemen moeite.
                  Last edited by Jan van Duren; 03-07-16, 09:07.

                  Comment

                  • freek
                    • Aug 2008
                    • 238

                    #10
                    Originally posted by Jan van Duren
                    Goedemorgen Freek,

                    1. Ondanks dat ik geen enkele reden zie om mijn reactie naar jou toe te verantwoorden, toch in het kort een antwoord.
                    2. Ik ging er vanuit dat het een tijdelijke situatie was en dan is een eigen beamer aanschaffen voor deze periode een dure grap. M.a.w. vandaar mijn antwoord.
                    3. Dit soort vragen zie je regelmatig. Bijv. He, ben op zoek naar goede boxen. Is Skytech een goed keus. Is voor feesten vanaf 200 personen.
                    Beste Jan,
                    1. Ik vraag helemaal niet om verantwoording, ik vraag slechts of je je opine kan toelichten, zodat de TS en de rest van de geïnteresseerden er iets aan heeft.
                    2. Interessante aanname, maar helaas niet correct door te weinig informatie verstrekt door de TS.
                    3. Heb je gelijk in, maar waarom zeg je dat dan niet, in plaats van een antwoord waar TS niets aan heeft en die alle onderbouwing mist?

                    Blijkbaar wil je reageren, en dus andere mensen helpen, door je kennis te delen. Dat is immers een groot onderdeel van het lid zijn op een forum.
                    Ik vraag me dus alleen af waarom je wel reageert maar geen antwoord op de vraag geeft, of vraagt om meer informatie? Dit komt (op mij) over als een discrepantie.

                    Waarom je dit opvat alsof ik je ter verantwoording roep is me niet helemaal duidelijk, is namelijk helemaal geen sprake van.

                    Tot slot wel dank voor de genomen moeite om te reageren en alsnog uit te leggen waarom je tot deze conclusie kwam, is een stuk behulpzamer voor de TS.

                    Vriendelijke groet en alvast een fijn weekend.
                    Last edited by freek; 03-07-16, 10:48.

                    Comment

                    Working...