barco beamer via veilingsite

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • edgard
    • Apr 2004
    • 33

    barco beamer via veilingsite

    Ik zoek een beamer om als reserve te dienen indien de vaste ermee stopt. Nu zou ik dat met een doorzichtscherm willen oplossen.
    Wij "draaien" hier films op in een buurtgebouw.
    Op veiling sites staan barco rlm r6+ zonder lens te koop. Zijn deze beamers zonder lens te gebruiken ?
    Het beeld zou ongeveer 6x4 moeten worden met een achterruimte van 6 meter.

    alvast bedankt voor antwoorden of oplossingen
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    Beste Edgard,

    Een projector (beamer is een merknaam) zonder lens heb je echt helemaal niks aan. barco rlm lenzen zijn lastig te vinden omdat ze nog steeds courant zijn in de verhuur.
    Ook zijn de reservelampen van deze projectoren nogal prijzig en gaan niet heel lang mee. Kortom, niet echt een interessante TCO factor. Wat heb je te besteden, misschien kunnen we met je meedenken, al dan nieuw of 2e hands.

    Succes ermee.

    Comment

    • edgard
      • Apr 2004
      • 33

      #3
      Freek,

      ik wil heel graag dat je meedenkt. Wat ik te besteden heb is een beetje onhandig. Zo min mogelijk want het is gemeenschapsgeld maar hoeveel is nodig?
      Ook zag ik dat de aansluiting niet HDMI was en dat gebruiken wij nu wel. Dus al met al zal ik geen "projector" van de veilig af halen maar misschien zijn er verhuurbedrijven die iets hebben. Een nieuwe Optima W402 met 4500 lumen is maar 850 euro en tot 1200 euro zou wel kunnen denk ik.
      Wel wil ik bieden op het scherm want zoiets hebben we dan toch nodig en daar kan volgens mij niet veel mee fout. Op echt kapot na dan natuurlijk.

      Mijn profiel heb ik aangepast zodat je een PM kan sturen.

      Alvast bedankt

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Projector is dvi, dus voor jullie gewoon bruikbaar. Je zult de juiste lens nodig hebben, daar ontkom je niet aan. Feit dat deze zonder lens verkocht wordt geeft al aan dat verhuurbedrijf naar een nieuwe versie is gegaan waar de lenzen gewoon op passen. De kans is dus ook groot dat de lamp op het einde zit, dan wordt het nog duurkoop. Wat hebt je nu staan?

        Comment

        • frederic
          • Jan 2006
          • 3511

          #5
          Vervanglamp kost +/- 2800€, Prijs basis lens: +/- 5000€.

          Comment

          • edgard
            • Apr 2004
            • 33

            #6
            oei, dat is inderdaad erg duur. Nu hangt er een optima hd141.....

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #7
              Originally posted by edgard
              oei, dat is inderdaad erg duur. Nu hangt er een optima hd141.....
              Inderdaad, dat is de reden waarom je de beamer zelf tweedehands soms wel tegen spotprijzen tegenkomt.

              Comment

              • rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

                #8
                Maar dan heb je wel een kuch kuch echte barco.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #9
                  Hangt er maar vanaf waarvoor je hem nodig hebt. Als het niet voor echt professionele doeleinden is, en zeer regelmatig gebruik is het overkill.

                  Comment

                  • vester86
                    • Jul 2010
                    • 164

                    #10
                    Originally posted by edgard
                    Ik zoek een beamer om als reserve te dienen indien de vaste ermee stopt. Nu zou ik dat met een doorzichtscherm willen oplossen.
                    Wij "draaien" hier films op in een buurtgebouw.
                    Op veiling sites staan barco rlm r6+ zonder lens te koop. Zijn deze beamers zonder lens te gebruiken ?
                    Het beeld zou ongeveer 6x4 moeten worden met een achterruimte van 6 meter.

                    alvast bedankt voor antwoorden of oplossingen
                    kun je niet exact dezelfde projector (al dan niet 2e hands) erbij kopen? makkelijkste om te wisselen in geval van uitval, menustructuur is hetzelfde, lichtopbrengst hetzelfde etc etc...

                    Comment

                    • Superfly
                      • Sep 2008
                      • 86

                      #11
                      Hallo,
                      Om even misverstanden te vermijden.
                      Je hebt nu dit staan: Optoma HD141X Full HD 1920 x 1080 beamer ? Nieuw Prijs rond de 550 euro
                      Dit is een projector uit een hele andere klasse dan die Barco.

                      Je wil een reserve koop dan gewoon de zelfde.
                      Maar het is wel zonde van je geld als je zo'n projector er alleen maar naast laat staan tot die ander uitvalt.
                      Ik weet dat buurt huizen niet veel budget hebben dus ik zou dat geld maar even in mijn zak houden en pas uitgeven als hij echt uitgevallen is.
                      Ik snap dat je dan misschien een avond in eens zonder beeld zit en iedereen naar huis moet sturen.
                      Maar ja het is een buurthuis en geen professionele bioscoop?
                      En een nieuwe is binnen een dag gekocht en kan je dus weer film kijken.

                      Marcel.
                      Make My day, Blow your Amp

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #12
                        Voor de prijs van 1200€ heb je al wat.
                        Kijk inde merken Panasonic, NEC, Hitachi

                        Comment

                        Working...