Lichtkrant

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Lichtkrant

    Ik wil een tv gebruiken als lichtkrant, cq mededelingenbord.
    Aanwezig
    PC,
    netwerk bedraad en wifi
    TV met wifi en lan. Lan is nog niet aangesloten.
    Verder kan de pc eventueel via een hdmi kabel op de pc aangesloten worden, maar is dat nodig met een netwerk in de buurt? Zonder draad kan een console met tv overal in het gebouw staan.
    De tv kan via het netwerk ook het internet op voor youtube etc en dat werkt allemaal, dus wifi lijkt te werken.
    Voor de presentatie zou iets kunnen draaien als powerpoint.
    Wie licht een tipje van de sluier op?

    Speakertech
    Last edited by speakertech; 28-01-15, 18:06.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

    #2
    Wanneer je wilt presenteren via je PC,
    dan lijkt mij de HDMI, voor beeldoverdracht,
    toch wel noodzakelijk
    Wanneer er veel mensen komen, raad ik streamen over
    wifi af i.v.m. mogelijke dropouts.

    Voor HDMI wordt een maximale lengte van 15 mtr aangehouden.
    Afstanden over langere lengtes kunnen o.a. worden gerealiseerd
    via omvormers HDMI/Cat5.

    Verder kun je natuurlijk ieder softwarepakket gebruiken
    dat je maar wilt.

    grtz

    Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by NesCio01
      Wanneer je wilt presenteren via je PC,
      dan lijkt mij de HDMI, voor beeldoverdracht,
      toch wel noodzakelijk
      Wanneer er veel mensen komen, raad ik streamen over
      wifi af i.v.m. mogelijke dropouts.

      Voor HDMI wordt een maximale lengte van 15 mtr aangehouden.
      Afstanden over langere lengtes kunnen o.a. worden gerealiseerd
      via omvormers HDMI/Cat5.

      Verder kun je natuurlijk ieder softwarepakket gebruiken
      dat je maar wilt.

      grtz

      Nes
      De inhoud van de lichtkrant zullen voornamelijk stills zijn, dus een aantal pagina's met info etc. Filmpjes is niet echt aan de orde.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • Fridge
        • Mar 2002
        • 153

        #4
        eventueel een mini-pctje a-la raspberry Pi achterop de tv plakken en deze configureren om bij opstart automatisch een Powerpoint af te gaan spelen?

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Originally posted by Fridge
          eventueel een mini-pctje a-la raspberry Pi achterop de tv plakken en deze configureren om bij opstart automatisch een Powerpoint af te gaan spelen?
          Tja, als ik daarvan meer verstand had was dat zeker een oplossing. Ik heb geen schrik van pc's etc, maar Raspberries en smartphones............
          Bovendien zou het handig zijn om bij een extra scherm dezelfde data te kunnen laden. Het gebruik an USB sticks hoort ook tot de mogelijkheden.

          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Ik maak nu van alles videootjes en inderdaad: op een usb-stick in de RPi. Heel eenvoudig videoscriptje geschreven dat gewoon bij het opstarten alle video's in een bepaalde directory van de stick na elkaar afspeelt in een loop, dus gewoon even de bestanden op de stick aanpassen en je inhoud verandert. Eventueel zou je zelfs via het netwerk en een domme windows verkenner de stick op afstand kunnen aanpassen en dus zo je content op veel schermen tegelijk kunnen beheren. Oersimpel maar krachtig.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • NesCio01
              • May 2010
              • 1987

              #7
              Originally posted by speakertech
              De inhoud van de lichtkrant zullen voornamelijk stills zijn, dus een aantal pagina's met info etc. Filmpjes is niet echt aan de orde.
              Speakertech

              Met streamen bedoelde ik draadloos (via wifi) van punt a naar
              punt b gaan, ongeacht de data (tekst, film, jpg).

              Ik weet niet hoe makkelijk je bij de data moet kunnen om deze te kunnen
              wijzigen,

              mij lijkt gewoon een computer/laptop ergens in het pand, waarbij je
              de HDMI in een omvormer van HDMI naar UTP en bij de TV een reverse
              kastje de makkelijkste optie.
              Ik denk dat na de omvormer er zelfs een utp splitter geplaatst kan worden,
              zodat je met meerdere utp-kabels naar meerdere TV's kan, maar weet dat
              niet zeker.

              Wanneer je toch witl streamen via hifi, dan kun je eens kijken naar een
              apple TV? De PC stuurt draadloos naar de apple TV, die het signaal omvormt
              en via HDMI naar de TV stuurt.
              In mijn huiskamer werkt dit perfect

              grtz

              Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #8
                Originally posted by NesCio01
                Wanneer je toch witl streamen via hifi
                Streamen via HiFi zou ik al helemaal niet vertrouwen

                De TV heeft zo te lezen ook LAN dus WiFi kunnen ze eventueel overslaan/uitsluiten mocht dat problemen geven als het pand volledig bekabeld met UTP is op locaties waar de TV(s) kunnen komen te staan.

                Is het een (Android) smart TV (je kunt apps installeren voor functies zoals een mediaspeler of powerpoint)?
                Je zou in het geval van een smart TV dan over het netwerk of op USB stick de media kunnen zetten om af te spelen met de geïnstalleerde app.

                Comment

                • Fridge
                  • Mar 2002
                  • 153

                  #9
                  Nadeel van die methode is dat de meeste smart-tv's niet de mogelijkheid hebben om bij het opstarten direct media te tonen. Dat betekent dus telkens na power-off (elke dag?) de presentatie/het filmpje handmatig starten....

                  Comment

                  • showband
                    • May 2001
                    • 4524

                    #10
                    in mijn samsung tv thuis kan ik een usb stick plaatsen en daarvanaf een loop afspelen...
                    (platte 107inch tv)

                    een MP4 of wav filmpje is zo gemaakt.....
                    lekker belangrijk!

                    Comment

                    • Fridge
                      • Mar 2002
                      • 153

                      #11
                      showband, dat is handig als de tv's snachts niet uitgaan. Dat is vaak wel zo (OP, corrigeer me gerust), en dan is een oplossing waarbij het afspelen automagisch begint de volgende dag bij power ON wel zo handig.

                      Comment

                      • speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1696

                        #12
                        Originally posted by showband
                        in mijn samsung tv thuis kan ik een usb stick plaatsen en daarvanaf een loop afspelen...
                        (platte 107inch tv)

                        een MP4 of wav filmpje is zo gemaakt.....
                        107 inch?
                        Da's bepaald geen kleintje......2,70 meter beelddiagonaal.
                        Speakertech
                        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #13
                          fauwtje bedankt.
                          107cm.......

                          qua stroomverbruik is een lcd scherm aan laten staan toch niet zo erg???
                          zeker als je er uren en extra kastjes mee wegbezuinigd.....
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • vasco
                            • Oct 2003
                            • 2567

                            #14
                            Originally posted by Fridge
                            Nadeel van die methode is dat de meeste smart-tv's niet de mogelijkheid hebben om bij het opstarten direct media te tonen. Dat betekent dus telkens na power-off (elke dag?) de presentatie/het filmpje handmatig starten....
                            Ik begrijp je punt maar dit is één van de vele mogelijke oplossingen op de gestelde vraag. Ik lees nergens dat de TS het opnieuw starten een probleem vind. Natuurlijk is een autostart met loop playback de mooiste in dit soort situaties.

                            Echter welke oplossing kun jij aandragen op deze vraag met een echte autostart inclusief loop playback?
                            Raspberry Pi automatisch opstarten met Powerpoint (OpenOffice variant Impress krijg je dan waarbij je moet uitkijken omdat MS en OO elkaar nogal willen bijten qua bestandscompatibiliteit) kan maar dan moet je nog wel met de hand de presentatie runnen want OpenOffice ondersteunt geen loop playback vanuit een script commando.

                            Comment

                            • speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1696

                              #15
                              Originally posted by vasco
                              Ik begrijp je punt maar dit is één van de vele mogelijke oplossingen op de gestelde vraag. Ik lees nergens dat de TS het opnieuw starten een probleem vind. Natuurlijk is een autostart met loop playback de mooiste in dit soort situaties.

                              Echter welke oplossing kun jij aandragen op deze vraag met een echte autostart inclusief loop playback?
                              Raspberry Pi automatisch opstarten met Powerpoint (OpenOffice variant Impress krijg je dan waarbij je moet uitkijken omdat MS en OO elkaar nogal willen bijten qua bestandscompatibiliteit) kan maar dan moet je nog wel met de hand de presentatie runnen want OpenOffice ondersteunt geen loop playback vanuit een script commando.
                              De TV is een LG 55LB87.specs en mogelijkheden op het internet. Voordeel is dat je ook gewoon tv kunt kijken met dat ding, terwijl de meeste displays geen ontvangermogelijkheid hebben. Het gaat voorlopig om een TV in de foyer van een buurthuis. Draait nu op een laptopje via HDMi. Als er nog eens een tv bij komt, zou verspreiding via WiFi of Lan wel handig zijn. Zelf ben ik niet zo thuis in de materie van dergelijke displays, maar spit wel allerlei sites door , om er wat meer over te weten te komen.
                              Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                              Comment

                              Working...