Beamer Sanyo PLC-XU73 met kleur probleem.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoogerheijde
    • Apr 2012
    • 11

    Beamer Sanyo PLC-XU73 met kleur probleem.

    We hebben een Sanyo PLC-XU73 Beamer die op zich goed is, alleen alle kleuren zijn verschoven.

    Ze liggen niet meer op elkaar, waardoor je bij letters er een groene en rode gloed naast krijgt. (dropshadow)

    Iemand een idee??

    Reset was geen oplossing, instellingen terugzetten ook niet, is duidelijk een hardwareprobleem.
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

    #2
    Jouw projector is een 3-chip LCD projector. Het klinkt alsof je panels niet meer goed uitgelijnd zijn. Waar je bij grote projectoren zelf je borden kan stellen (convergance settings), is dit bij kleinere projectoren bijna onmogelijk. Vaak kan de TD van een bedrijf dat ook niet zelf en moeten ze opgestuurd worden naar de fabriek. Ik heb dit vaak gehad met panasonic projectoren. Helaas zelf niks aan te doen. Ik vraag me af of de kosten voor het fixen niet duurder zijn dan de kosten voor een nieuwe. Het enige wat je kan doen is iets zuiniger zijn op je vorige. Het verschuiven van de panelen komt meestal door te ruw transport, al dan niet in een flightcase.

    Comment

    • Hoogerheijde
      • Apr 2012
      • 11

      #3
      Hallo Freek,

      De beamer is nog nooit van zijn plek geweest. Hangt sinds jaar en dag op zijn kop aan een plafondbeugel.
      Dus daarom is het vreemd dat hij ineens dit probleem vertoonde. Van de ene op de andere dag werkte ook de VGA1 ingang niet meer. Gelukkig heeft hij een tweede.

      Maar inmiddels is hij vervangen door een tijdelijke en is er een offerte gemaakt voor een nieuwe.
      We gaan de Sanyo beamer dan maar als een knutselproject beschouwen.

      Dank voor je uitgebreide info.

      Met groet

      Mario




      Originally posted by freek
      Jouw projector is een 3-chip LCD projector. Het klinkt alsof je panels niet meer goed uitgelijnd zijn. Waar je bij grote projectoren zelf je borden kan stellen (convergance settings), is dit bij kleinere projectoren bijna onmogelijk. Vaak kan de TD van een bedrijf dat ook niet zelf en moeten ze opgestuurd worden naar de fabriek. Ik heb dit vaak gehad met panasonic projectoren. Helaas zelf niks aan te doen. Ik vraag me af of de kosten voor het fixen niet duurder zijn dan de kosten voor een nieuwe. Het enige wat je kan doen is iets zuiniger zijn op je vorige. Het verschuiven van de panelen komt meestal door te ruw transport, al dan niet in een flightcase.

      Comment

      Working...