HELP! Laptop naar Beamer, LCD scherm EN LCD TV allen VGA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjTheDice
    • Jan 2014
    • 7

    HELP! Laptop naar Beamer, LCD scherm EN LCD TV allen VGA

    Beste lezers en lezeressen,

    Ik gebruik wel eens een setup met LCD Schermen, maar nu moet ik van mijn laptop naar een lcd scherm voor me neus om te kijken wat er wordt weergegeven, maar tevens moet ik het beeld ook naar een beamer sturen die zo'n 20 meter links van me staat en ik moet datzelfde signaal ook naar een LCD TV sturen die zo'n 5 meter verder rechts voor me staat.

    Nu zie ik veel opties zoals splitters, extenders, VGA over UTP (wat geweldig zou werken als mijn beamer en LCD TV naast elkaar zouden staan... Maar ik krijg niet echt een set gevonden waarmee ik bovenstaande acties aan elkaar geknoopt krijg... Wie kan mij adviseren, helpen, tips geven etc??

    Om je ook een beeld te geven heb ik ook een plaatje gemaakt van het uitgangspunt.

  • FOHje
    • Mar 2013
    • 60

    #2
    heeft jouw laptop een HDMI uitgang? want anders kun je die gebruiken voor je lcd tv.

    Comment

    • DjTheDice
      • Jan 2014
      • 7

      #3
      Mijn laptop heeft ook een HDMI uitgang ja, maar kan ik die gelijktijdig gebruiken met de VGA uitgang? Ik twijfel overigens wel of mijn flatscreen tv HDMI ingang heeft (is al een oudje).

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Simpele, actieve 1 in/3 uit VGA splitter doet toch gewoon wat jij wil?
        Eventueel een paartje 1 in/2 uit achter elkaar, dat kan ook gewoon.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • AMX_Pete
          • Mar 2008
          • 79

          #5
          Zoiets als deze is al wat je nodig hebt :



          The Extron P/2 DA4xi is a one input VGA distribution amplifier that splits a signal and distributes it to four separate outputs. With 350 MHz (-3dB) RGB video bandwidth, fully loaded, the P/2 DA4xi is compatible with VGA-QXGA graphic cards, projectors and flat panel displays. Each output is individu [...]


          + de nodige VGA kabels naar alle aan te sluiten schermen en beamer.

          Voor 20m VGA kabel (beamer) heb je geen extender nodig (UTP, fibre, whatever).
          Ook kan VGA prima overweg met hoge resoluties zoals full HD 1920x1080, maar ik neem voorzichtig aan dat alles op een lagere resolutie gaat draaien dan dat...

          Een ander uitgang van de laptop gebruiken, kan in principe wel, maar dan blijft het probleem van signaal opsplitsen evengoed bestaan (zij het dan eentje minder) en dan moet minstens één scherm of beamer nog een HDMI ingang hebben. HDMI (en DVI) zijn trouwens een stuk gevoeliger wat betreft kabellengte, daar kan 20m al wel degelijk het probleem opleveren dat de aangesloten beamer het aangeboden signaal niet meer "ziet".
          Ook blijft het te zien of de HDMI uitgang van de laptop zomaar in te stellen is als kopie van het bureaublad en kan dat dan in die resoluties waar alle aangesloten schermen en beamer mee overweg kunnen ? Ik denk niet dat alle externe schermen/beamer dezelfde ratio hebben of wel ? De ene 4:3, de andere 16:9, 16:10, 2:3, 5:4... Lijkt me dat het monitorscherm niet zo nodig in de juiste verhoudingen gevuld moet zijn, want het is uiteindelijk een afkijkmonitor voor de operator, maar hoe zit het met de flatscreen en de beamer ? Zijn die allebei voor publiek bedoeld of is de flatscreen de afkijkmonitor voor een presentator/spreker?
          Wat moet er weergegeven worden ?
          Is het een PowerPoint presentatie, een film, een boel foto's in loop, wat precies ?
          Hetgeen weergegeven moet worden, kan bepalen hoe de bekabeling best gedaan wordt...

          Comment

          • DjTheDice
            • Jan 2014
            • 7

            #6
            @renevanh: Ik heb al eens zo'n splitter gebruikt, maar toen was het signaal te zwak voor de beamer (op zo'n 7 meter afstand) en kreeg geen beeld. Toen ik de VGA kabel halveerde kreeg ik wel beeld op de beamer.. nu moet ik voor de beamer zo'n 20 meter afleggen en dus vertrouw ik zo'n splitter niet voor ik hem zelf kan testen en zien dat het werkt.
            Ook heb ik honderden meters utp kabel en (nog) geen dure VGA kabels van 20 meter
            Maar goed, als het zou werken, dan durf ik daar wel geld aan uit te geven, maar mijn ervaring met zo'n splitter is niet best. .

            Comment

            • AMX_Pete
              • Mar 2008
              • 79

              #7
              Als er met 7m geen syncronisatie meer was, dan was dat of een splitter die niet werkte en/of een VGA kabel van 7m die zondermeer in de afvalcontainer hoorde.
              Probeer het gewoon met zo'n VGA splitter, ze kosten nu ook het geld niet.
              Zo duur zijn VGA kabels toch niet ? Deze bevoorbeeld zijn vrij soepel en heb ik al in het veld getest/gebruikt tot afstanden van 60-70m (dat is wel de grens om zonder actieve splitters te kunnen werken) : http://www.highlite.nl/Shop/Products...FV33-VGA-VGA_4
              En trouwens UTP extenders kosten ook goed geld.

              Comment

              • NesCio01
                • May 2010
                • 1987

                #8
                Wanneer je het met een voordelige oplossing afkunt,
                dan is de oplossing met een VGA-splitter een hele goede.
                Ik adviseer je dan wel een actieve splitter te gebruiken,
                die het signaal versterkt.

                Is het t.b.v. een meer serieuze klus, dan adviseer ik je te
                investeren in een Kramer switch.
                Deze kan een ingangsformaat omzetten naar meerdere uitgangen
                en indien gewenst kun je zelfs met meerdere inputs werken.
                Verder heb je een blank- en freezefunctie.

                Erg prettig als je on screen ff wat wilt wijzigen/toevoegen!

                Hiermee speel je gewoon op safe, wat jouw goede naam richting je
                opdrachtgever(s) voor nu en in de toekomst garandeert.

                O.a. kun je wss de VP 28 en de VP 771 hiervoor goed gebruiken?

                grtz

                Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                Comment

                • VrijeVogel
                  • Nov 2013
                  • 107

                  #9


                  Deze heeft een Review van 20 meter naar een Beamer.
                  Overigens, ik heb nog een 20 meter kabel over........

                  Comment

                  • DjTheDice
                    • Jan 2014
                    • 7

                    #10
                    Originally posted by AMX_Pete
                    Voor 20m VGA kabel (beamer) heb je geen extender nodig (UTP, fibre, whatever).
                    Ook kan VGA prima overweg met hoge resoluties zoals full HD 1920x1080, maar ik neem voorzichtig aan dat alles op een lagere resolutie gaat draaien dan dat...
                    De LCD TV HdReady, het LCD Scherm wordt waarschijnlijk 17" 4:3 verhouding en mijn beeldmateriaal (karaoke en videoclips) is allemaal FullHD. De beamer is nog onbekend welke resolutie die aan kan, omdat deze gehuurd wordt.

                    Originally posted by AMX_Pete
                    HDMI (en DVI) zijn trouwens een stuk gevoeliger wat betreft kabellengte, daar kan 20m al wel degelijk het probleem opleveren dat de aangesloten beamer het aangeboden signaal niet meer "ziet".
                    Dit is hele bruikbare info, dan houd ik nog even vast aan VGA opties i.p.v. HDMI


                    Originally posted by AMX_Pete
                    Ik denk niet dat alle externe schermen/beamer dezelfde ratio hebben of wel ? De ene 4:3, de andere 16:9, 16:10, 2:3, 5:4... Lijkt me dat het monitorscherm niet zo nodig in de juiste verhoudingen gevuld moet zijn, want het is uiteindelijk een afkijkmonitor voor de operator, maar hoe zit het met de flatscreen en de beamer ? Zijn die allebei voor publiek bedoeld of is de flatscreen de afkijkmonitor voor een presentator/spreker?
                    Wat moet er weergegeven worden ?
                    Is het een PowerPoint presentatie, een film, een boel foto's in loop, wat precies ?
                    Hetgeen weergegeven moet worden, kan bepalen hoe de bekabeling best gedaan wordt...
                    Schermen zullen zeer waarschijnlijk niet allen dezelfde verhouding hebben nee en dat zou dan ook mijn tweede punt zijn waar ik dan naar zou gaan kijken hoe dit te doen.

                    De schermen worden gebruikt voor karaoke (FullHD materiaal) en na de karaoke mix ik de rest van de avond met videoclips (FullHD materiaal). Het is dus belangrijk dat er geen vertraging tussen beeld en geluid zit, dus draadloos ga ik al zeker niet overwegen.

                    De Beamer projecteert op een groot doek hoog in de lucht voor goed zicht vanuit het publiek, de LCD TV is voor de karaoke zangers/zangeressen om de tekst vanaf te lezen en het LCD scherm is inderdaad puur voor mijzelf om te kijken wat er wordt afgespeeld.

                    Comment

                    • DjTheDice
                      • Jan 2014
                      • 7

                      #11
                      Originally posted by NesCio01
                      Is het t.b.v. een meer serieuze klus, dan adviseer ik je te
                      investeren in een Kramer switch.
                      Deze kan een ingangsformaat omzetten naar meerdere uitgangen
                      en indien gewenst kun je zelfs met meerdere inputs werken.

                      Serieus werk is het in dit geval zeker niet. Het is zelfs vrijwilligers werk op een zomerkamp, maar ik hoop dat er misschien wat serieus werk uit komt rollen. Dus het levert me niets op en kost me alleen bakken geld hahah. Maar ik zie dat maar als investering. Call me stupid, maar ik ben gek op muziek en alles eromheen.

                      Originally posted by NesCio01
                      Verder heb je een blank- en freezefunctie. Erg prettig als je on screen ff wat wilt wijzigen/toevoegen!

                      Dit is geen probleem, dat kan ik in mijn software allemaal al aansturen.

                      Originally posted by NesCio01
                      O.a. kun je wss de VP 28 en de VP 771 hiervoor goed gebruiken?

                      grtz

                      Nes
                      Ik zal hier ook eens naar kijken.

                      Comment

                      • DjTheDice
                        • Jan 2014
                        • 7

                        #12
                        Originally posted by VrijeVogel
                        http://www.conrad.be/ce/nl/product/972204/

                        Deze heeft een Review van 20 meter naar een Beamer.
                        Overigens, ik heb nog een 20 meter kabel over........
                        Hele goede! reviews zien er veelbelovend uit ja, maar ik hoop dat de verschillende resoluties geen roet in het eten gooien. Voor die prijs durf ik dat wel ongezien te testen.

                        haha stuur me maar PB als je die kabel kwijt wil.

                        Comment

                        • DjTheDice
                          • Jan 2014
                          • 7

                          #13
                          Bij deze wil ik ook alvast iedereen hier ONTZETTEND bedanken voor jullie adviezen en support tot nu toe! Waardeer ik enorm!

                          Comment

                          Working...