USB naar Cat5 naar VGA/HDMI

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alexoo
    • Feb 2013
    • 7

    USB naar Cat5 naar VGA/HDMI

    Ik wil graag twee beeldschermen aansluiten op mijn PC.
    Nu heb ik slechts 1 VGA poort en omdat het beeldscherm moet kunnen worden uitgebreid, is een splitter geen optie.
    Ik heb reeds een Cat5 kabel liggen naar mijn extra beeldscherm (in een andere ruimte), is er een mogelijkheid deze via een USB-aansluiting, via de Cat5 kabel aan te sluiten op de VGA of HDMI aansluiting van mijn tweede beeldscherm (een TV)?

    Om het verhaal nog iets ingewikkelder te maken heb ik eigenlijk 2 TV's in de andere ruimte waar ik met een Cat5 kabel naar toe ga.
    De weergaven op deze 2 schermen moeten onafhankelijk van elkaar zijn.
    Daarnaast wil ik bij mijn PC een los scherm waarop ik beide beelden van de TV kan krijgen.

    Alvast bedankt.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

    #2
    ik denk dat het het handigste is om er een grafische kaart bij-in te knopen.

    (ik geloof dat Windows zelfs 3 beeldschermen / grafische kaarten aankan.. wie?)

    Comment

    • Alexoo
      • Feb 2013
      • 7

      #3
      Bedankt voor je reactie.
      Ik ben bang dat dit een wat dure oplossing is, zou er een goedkopere oplossing zijn?

      Comment

      • freek
        • Aug 2008
        • 238

        #4
        Originally posted by Alexoo
        Bedankt voor je reactie.
        Ik ben bang dat dit een wat dure oplossing is, zou er een goedkopere oplossing zijn?
        Ik ben bang dat dit de goedkoopste oplossing is. Een andere oplossing is een triplehead2go aan te schaffen en 2x een VGA over Cat5 transmitter/receiver setje. Maar ik denk dat dit net zo duur is als een extra videokaart of misschien wel duurder.

        Comment

        • Alexoo
          • Feb 2013
          • 7

          #5
          Zou ik mogen vragen wat jullie mening over zo'n oplossing is?

          Comment

          • muppet
            • May 2009
            • 94

            #6
            Als je gaat zoeken, dan zijn er mogelijkheden te over. Enige belemmering zou budget zijn.
            Met jou 'oplossing' heb je dan een externe (2e) videokaart. Leuk, maar je hebt dan niks meer aan je Cat5-kabeltje...
            Die zal je moeten vervangen door een lange VGA-kabel, zoiets als bv dit: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-20...-10-meter.aspx
            Sound should sound like it should sound...

            Comment

            • Alexoo
              • Feb 2013
              • 7

              #7
              Originally posted by muppet
              Met jou 'oplossing' heb je dan een externe (2e) videokaart. Leuk, maar je hebt dan niks meer aan je Cat5-kabeltje...
              Nou dan zou ik hierachter weer een VGA-Cat5 converter moeten komen, maar als ik het goed begrijp, zouden er dus goedkopere oplossingen moeten zijn?
              Want als ik ga zoeken naar videokaarten kom ik al snel op een paar honderd euro uit.

              Comment

              • Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

                #8
                ben je gek..
                gewoon een dom grafisch kaartje, mits je een PC hebt, en geen laptop..

                en nou de grap, : je kunt er volgens mij best 2 of 3 in een PC bouwen... ( of eentje extra naast je on-board op het moederboard)

                Comment

                • Alexoo
                  • Feb 2013
                  • 7

                  #9
                  Originally posted by MacGyverSounds
                  gewoon een dom grafisch kaartje, mits je een PC hebt, en geen laptop..
                  en nou de grap, : je kunt er volgens mij best 2 of 3 in een PC bouwen... ( of eentje extra naast je on-board op het moederboard)
                  Oké, gewoon slecht gezocht, excuses.
                  Zou ik op deze manier ook 2 HDMI aansluitingen kunnen creëren dan?
                  Het is een PC met Windows XP, wel 1tje van al 10 jaar oud.

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #10
                    Originally posted by Alexoo
                    Nou dan zou ik hierachter weer een VGA-Cat5 converter moeten komen, maar als ik het goed begrijp, zouden er dus goedkopere oplossingen moeten zijn?
                    Of een USB over ethernet-kabel extender nemen. Let op dit is geen netwerk routable systeem. De ethernetkabel is dan enkel bruikbaar voor het USB signaal. Plak je die USB videoadapter(s) direct met klittenband achter je TV(s).

                    Zo heb je o.a. ook HDMI over ethernet extenders maar daar moet je dan wel even wat verder je buidel voor opentrekken. Deze gebruiken vaak ook twee ethernetkabels per aansluiting wat betekend dat je voor twee signalen vier kabels moet hebben liggen.

                    Eigenlijk allemaal oplossingen die je zo met Google kunt vinden "..... over ethernet extender".
                    Last edited by vasco; 13-02-13, 13:29.

                    Comment

                    • Alexoo
                      • Feb 2013
                      • 7

                      #11
                      Oké, ja ik had al wat af gegoogled, maar zag door alle mogelijkheden niet meer wat er nou slim en logisch was.

                      Optie die ik nu denk dat het beste is dus een extra videokaart en dan de ene TV op de HDMI aansluiting en de andere op de DVI (via converters) en dan kan ik het scherm bij de computer op de VGA aansluiting doen.

                      Comment

                      • Alexoo
                        • Feb 2013
                        • 7

                        #12
                        Had ik toch nog 1 laatste vraag.
                        Weten jullie of het mogelijk is om 2 videokaarten naast elkaar te laten draaien, zodat ik dus de 2 schermen op de 2 aparte HDMI aansluitingen kan aansluiten en dus toch mijn beeldscherm kan uitbreiden.
                        Is het trouwens zo dat die 2 cat5 kabels die ik dan nodig heb per aansluiting de ene voor beeld en de andere voor geluid is?

                        Comment

                        • jeroenw
                          • Dec 2003
                          • 216

                          #13
                          Windows slikt heel veel, wij hebben ooit 8 schermen in 1 pc gehad, dat waren 3 of 4 videokaarten (is al weer een jaar of 8 geleden), je moet wel opletten wat je erop wilt laten zien, 8 verschillende HD films afspelen vind ie niet leuk
                          En het is de 1e keer wel even puzzelen wat nu scherm 1, 2,3 enz is
                          en zoiets:https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-089130 werkt al toppie

                          succes
                          \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

                          Comment

                          • laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

                            #14
                            Moet je nu (W7) niet meer proberen: krijg je allerlei lastige dingen zoals geluid dat niet meer wordt doorgegeven via HDMI, schermen die pas na minuten inschakelen, ... In een intern document garandeert Microsoft maximaal 3 schermen: 2 digitale en 1 analoog. Al de rest is op eigen risico. En HDCP is een van de grootste veroorzakers van alle miserie.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                            Comment

                            Working...