Coax (tv signaal) naar VGA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stage-Q
    • Sep 2007
    • 389

    Coax (tv signaal) naar VGA

    Kan iemand me vertellen of het volgende bestaat..?

    Ik heb een coax tv signaal en een scherm met VGA...

    nu wil ik hier tussen een soort module die het signaal dus omzet van Coax naar VGA, maar dat ik wel de kanalen met een afstandsbediening kan switchen.

    Een soort TV Tuner zeg maar....

    iemand enig idee of zoiets dergelijks bestaat?

    Namelijk voor een klant van me die een cafe heeft met tft schermen aan de wanden, heeft ie altijd via z'n pc foto's op voorbij laten komen, maar nu wil hij iets met tv kanalen gaan doen.
    Mag ik wat meer laag in 't hoog?
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

    #2
    Originally posted by Stage-Q
    Kan iemand me vertellen of het volgende bestaat..?

    Ik heb een coax tv signaal en een scherm met VGA...

    nu wil ik hier tussen een soort module die het signaal dus omzet van Coax naar VGA, maar dat ik wel de kanalen met een afstandsbediening kan switchen.

    Een soort TV Tuner zeg maar....

    iemand enig idee of zoiets dergelijks bestaat?

    Namelijk voor een klant van me die een cafe heeft met tft schermen aan de wanden, heeft ie altijd via z'n pc foto's op voorbij laten komen, maar nu wil hij iets met tv kanalen gaan doen.
    Ik zou zeggen, koop een TV kaart voor in die PC. Kan de klant zelf bijde opties nog doen...
    Kost ook de wereld niet: ik dacht een eurotje of 40 / 50?
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

    Comment

    • Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

      #3
      dat is dus het probleem,

      de pc van hen is dus overleden, doet helemaal niks meer.
      en was ook behoorlijk traag...
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

      Comment

      • Bert
        • Aug 2000
        • 155

        #4
        zoiets??
        TVBox 7

        één minuutje googlen.
        It\'s only Rock \'n\' Roll
        But I like it

        Grtz,
        Bert.

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Originally posted by Bert
          zoiets??
          TVBox 7

          één minuutje googlen.
          En werkt als een speer, heb hem gehad om mijn privé projector aan te sturen met TV-signaal. Ondertussen verkocht en een compleet Media Center eraan zitten. Kun je toch meer dan alleen TV kijken met betere kwaliteit.

          Als dat café flexibel wil blijven/zijn en nog eens foto's, DVD's of andere zaken wil tonen op de schermen dan zou ik toch weer gaan voor een PC met TV-Card. Zitten ze niet vast aan één medium.
          Last edited by vasco; 19-10-07, 12:21.

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #6
            Originally posted by Bert
            zoiets??
            TVBox 7

            één minuutje googlen.
            Wat een ramp ding. Kost niks.. kwaliteit is 3x niks..

            Hij doet zijn werk maar je ziet de mensen bijna in slowmotion door het beeld lopen.

            Iemand die enigzins kritisch is op videogebied kan dit ding beter laten liggen.

            kijk es bij extron/kramer ? misschien heeft datavideo wel iets voor je ?
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • Nit-Wit
              • Feb 2005
              • 250

              #7
              Originally posted by FiëstaLj



              kijk es bij extron/kramer ? misschien heeft datavideo wel iets voor je ?
              je spreek je eigen tegen :

              Iemand die enigzins kritisch is op videogebied kan dit ding beter laten liggen.
              extron is niet slecht, maar afgelopen tijd toch wel slordige dingen tegen gekomen met betrekking tot extron apparatuur.
              Helaas blijft er weinig betaalbaars over.
              En voor degene die vinden dat ik altijd dure apparatuur promoot, komt ie weer:

              Folsom heeft goede alles naar alles converters.
              De Image pro HD is zo'n geval, doet gewoon goed wat hij moet doen.
              D'r zit echter een klein minpuntje aan dit ding, en dat is zijn SDI/HDSDI input. een wat brak signaal door kabellengte of slechte generatie van het SDI signaal (lees: goedkopere videoapparatuur die niet geheel de standaard naleven), heeft de Imagepro last met het re-clocken van het signaal.
              maar dit is _in geval van nood_ op te lossen door een JVC SDI TM10 monitor te gebruiken als reclocker. Dit is zover ik heb kunnen ervaren de beste SDI reclocker die er is.
              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #8
                Ik ga liever met datavideo op pad dan videoseven.. maar ook dat vermijden we tot een minimum..
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • Stage-Q
                  • Sep 2007
                  • 389

                  #9
                  @Bert,

                  thnx,

                  was ook wel even aan 't googlen geweest...maar dit had ik niet gevonden.

                  Ik ga er eens ff naar kijken,
                  Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                  Comment

                  • Robin.vd.Have
                    • Nov 2005
                    • 165

                    #10
                    Met een Image PRO HD een tv (antenne) signaal converteren naar VGA.
                    Die functie heb ik nog niet kunnen vinden.

                    Je zal toch naar een tv tuner moeten gaan kijken. Een antenne signaal dat bij de CAI vandaan komt is geen standaard video signaal.
                    Wellicht dat de kroeg kan kijken naar bijvoorbeeld een digitenne of digitale televisie abbonement. Vanuit deze kasten kan je via scart naar RGB gaan. Op die manier kan je dan wel weer veel verlopen / converters gebruiken.

                    Extron maakt leuk spul hoor, zeker voor dit soort toepassingen zeer geschikt. Een Image PRO HD adviseren voor een kroeg is de plank volledig misslaan en inderdaad alleen maar kijk hebben op hele dure apparatuur.
                    Ik zeg niet dat Extron net zo goed is , maar je moet kijken waar je iets gaat toepassen, is net zoiets als HDTV kijken op een zwart wit televisie van 50 jaar geleden.

                    M.V.G
                    Last edited by Robin.vd.Have; 20-10-07, 08:14.

                    Comment

                    • Nit-Wit
                      • Feb 2005
                      • 250

                      #11
                      Originally posted by Robin.vd.Have
                      Met een Image PRO HD een tv (antenne) signaal converteren naar VGA.
                      Die functie heb ik nog niet kunnen vinden.

                      Je zal toch naar een tv tuner moeten gaan kijken. Een antenne signaal dat bij de CAI vandaan komt is geen standaard video signaal.
                      Wellicht dat de kroeg kan kijken naar bijvoorbeeld een digitenne of digitale televisie abbonement. Vanuit deze kasten kan je via scart naar RGB gaan. Op die manier kan je dan wel weer veel verlopen / converters gebruiken.

                      Extron maakt leuk spul hoor, zeker voor dit soort toepassingen zeer geschikt. Een Image PRO HD adviseren voor een kroeg is de plank volledig misslaan en inderdaad alleen maar kijk hebben op hele dure apparatuur.
                      Ik zeg niet dat Extron net zo goed is , maar je moet kijken waar je iets gaat toepassen, is net zoiets als HDTV kijken op een zwart wit televisie van 50 jaar geleden.

                      M.V.G
                      dat folsom dingetje was niet zo zeer een aanbeveling hoor.
                      En wat jij zegt over HF in een Image pro frotten: gebruiken we dat nog dan?

                      Zelfs een extron is doorgaans te duur voor in een kroeg.
                      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                      Comment

                      • Stage-Q
                        • Sep 2007
                        • 389

                        #12
                        inderdaad, t's wel een cafe, dus ik moet inderdaad rekening houden met het budget.

                        een cafe heeft immers niet zomaar ff duizenden euro's op de plank liggen.
                        Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                        Comment

                        • Leks
                          • Oct 2007
                          • 330

                          #13
                          goedkope ideeen

                          Hey topicstarter, ik converteer redelijk veel van vga naar alles een vice versa.

                          de opties zijn ( zover mij bekend)
                          a)is het digitenne/dvbt signaal dan -> dvbt/digitenne tuner -> scart naar composite blokje ( vergeet em niet op " output" te zetten) -> Composite -> Vga aktieve converter ( kramer heeft ze.. ze zijn wel 2 a 300 E)

                          b)Je kan ook een hele sjieke tuner kopen met vga out ( zeldzaam en vast erg duur)

                          c)Videorecorder ( ja daar zit een tuner in & kost nix) met alweer een composite -> Vga converter

                          d)Of... idd een tv kaart met een goedkope(dell 2 a 300 E) Pc. Maar let dan wel ff op dat het echt standaard ( geen digitenne, canaldigital, whatever ) tv signaal is.

                          Gezien tv signaal nog steeds analoog is ( jajaj niet zeuren over hd enzo) zit je dus zoizo vast aan een aktieve converter... en die kosten geld..

                          sterkte.. bij vragen hoor ik het wel.

                          Groeten
                          Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                          Comment

                          • Leks
                            • Oct 2007
                            • 330

                            #14
                            Ik was vergeten

                            Zoals robin zei: fix het via een RGB output..

                            om een of andere reden denkt iedereen dat alles naar een hd scherm digitaal is... maar niets is minder waar.

                            rgb is gewoon composite analoog signaal in 3 losse kleuren..
                            net als S video en composite analoog is.
                            hiertussen is makkelijk heen en weer te converteren.

                            Alleen zodra je naar DVI-D & Vga wil heb je dus een pijnlijk dure converter nodig

                            * schiet me net te binnen -> maby een cheap video mixer met een composite ingang en een vga out? kan je dan ook nog leuk knutselen met foto's enzo later *
                            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

                            Comment

                            • Stage-Q
                              • Sep 2007
                              • 389

                              #15
                              hm oke,

                              iedereen bedankt voor hun reacties en tips,

                              ik ga even wat opties opschrijven en uitzoeken qua kwaliteit en budget, en dan hoop ik het een dezer dagen klaar te maken. Voor de klant ook wel net zo prettig.
                              Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                              Comment

                              Working...