J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 3 1 2 3 Laatste

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard Transport Plasma schermen

Kan iemand een zinnig antwoord geven op de vraag waarom plasma schermen staand getransporteerd moeten worden? Zoeken op internet gaf nog niet het gewenste antwoord.

Het schijnt dat je ze niet mag tippen, niet plat of op een andere manier dan staand mag vervoeren.

Geldt dit ook voor ophanging, mag je een scherm dan ook alleen maar recht ophangen of zou je het ook plat op de vloer kunnen leggen of tegen het plafond kunnen schroeven?

Standaard

maakt een plasma scherm geen gebruik van een glazen plaat? zo ja.. dan lijkt me het antwoord duidelijk, glasbreuk te voorkomen.
    Maar zeker weten doe ik het ook niet..

LCD heeft een kunststof plaat.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Ingeschreven
    Jul 2002

Standaard

Helemaal juist wat WAtt vertelt, risico op beschadeging is te groot.
    Dit in tegenstelling tot LCD scherem ( liquid cristal display) als je die tipt, kantelt of plat legt heb je je zeer groote kans dat de rgb kristallen door elkaar gaan vloeien.
    Een plasma daarintegen is een soort van gas waardoor de gravitatie krachten en minder belangrijke rol spelen.
    Wel is het raadzaam om een plasma scherm die op zijn rug vervoerd is even op zijn buik te laten aclimatizeren omdat je er niet zeker van bent in welke agregatie toestand zich het plasma bevonden heeft tijdens het transport.
    R&R plasma schermen zijn tevens voorzien van een 2 glasplaten, gescheiden door een dunne laag kunstof waardoor de verticale puntbelastingen redelijk kunnen doorstaan.
    In de avionica is men trouwens sinds kort over gegaan op plasma schermen omdat LCD schermen te zeer afhankelijk waren aan de onregelmatige versnellings krachten.
    De demagneeteiserings spoel, bekkend van de oude, energie vretende crt schermen, heeft wederom zijn intrede gedaan om tijdens deze optredende versnelingskachten de flux te compenseren.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Ingeschreven
    Jan 2005

Standaard

Dus het gaat om de glasplaat die zou kunnen breken?
    Maar dan lijkt mij dit toch alleen het geval als je het scherm op zn achter of voorkant zet. Waarom zou je dan een flightcase waar een scherm in zit niet mogen tippen?

En aangezien het dus niks met het gas te maken heeft, zou je ze ook vlak tegen het plafond mogen hangen?

Ingeschreven
    Oct 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mute
    zou je ze ook vlak tegen het plafond mogen hangen?
    Ik heb ze bij ons in de televisie decors al op alle mogenlijk manieren zien staan,liggen,hangen,kantelen en ronddraaien en ze blijven het maar doen!

Ik weet weel zeker dat ze tegen een stootje kunnen, op discovery heb je een programma "how its made" en heb daar bij gezien dat ze in de fabriek op een tafel worden gezet die enorm trilt! (ze laten ze bijna stuiteren)
    Op die manier komen de zwakke schermen niet door de test , en blijven alleen de "sterke" over....
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Even voor de duidelijkheid,
    (ik plaats zo'n 20 plasma/lcd tv's per maand met mijn werk)

maar het gaat inderdaad om de glasplaat.
    (bij samsung tv's) dun kunstof i.p.v. glas)

Wanneer hier te veel druk op komt te staan, knapt het.

Hangen, mag je ze in elke hoek...
    (zie de bevestigingsbeugels van Volgels)
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LJKEVIN
    Hangen, mag je ze in elke hoek...

Hier wil ik toch even op reageren, ongeveer twee jaar geleden deed ik het lichtontwerp voor een presentatie voor phillips in huis ter duin voor een amerikaans organisatiekantoor. In deze productie was een ontwerp gemaakt voor video met 100 42" inch plasma's bedacht die in het rig hingen met de glasplaat naar beneden. Alle plasma's werden los aangestuurd vanaf een videowall controller. Zag er echt fantastisch uit !!!..... het eerste uur....

Hierna vielen de plasma's stuk voor stuk uit omdat de airflow in diverse plasma's niet bedacht is voor montage aan plafonds. Die nacht zijn er vier technicie uren lang bezig geweest met het plaatsen van 200 extra losse ventilators om de airflow dusdanig te regelen dat de interne ventilators dit voor konden werken.

Sinds die dag is de reclame van phillips waarin twee mensen op bed liggen te kijken naar een plasma aan het plafond niet meer op tv geweest.

LETS MAKE THINGS BETTER.......

Kortom, als je plasma's op wilt hangen op een manier anders als rechtop check dan goed af alles hierop berekend is, rigging, glasplaat, airflow, aansluitingen enz enz.

Standaard

ik neem aan de je plasma's wilt aanschaffen. niet doen dus, als ik jou was zou ik lcd of tft nemen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sfvb
    ik neem aan de je plasma's wilt aanschaffen. niet doen dus, als ik jou was zou ik lcd of tft nemen.
    Hoe kom je aan deze wijsheid als ik vragen mag?
    Het klopt idd dat "men dat zegt"
    Het beeld van een plasma is over het algemeen nog altijd een stuk mooier dan een LCD. Als je een scherm gaat kopen wacht dan tot je een native HD scherm kan kopen. Daar heb je later ook nog wat aan..

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Euhmz, waarom geen plasma inderdaad?

Plasma gebruikt meer stroom, maar heeft een veel mooier beeld,
    ga je voor lcd.. kies dan een pioneer.... momenteel het mooiste beeld van alle lcd/plasma schermen die wij verkopen op m'n werk..

Tevens zijn er ook lcd tv's met een glazenplaat op de markt !! (veel zelfs)
    Vrijwel alleen Samsung heeft lcd's met een kunstof plaat!
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Forum Rechten