J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 3 Eerste 1 2 3 Laatste

Standaard

Plasma gebruikt meer stroom
    Niet waar! Wel bij volledig wit beeld maar in normale gebruiksomstandigheden gaat het gelijk op.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Standaard Re Transport Plasma schermen

Waarom je een plasma in een flightcase niet mag tippen is alleen maar omdat ze bij het neerkomen van de kist een te grote belasting veroorzaakt op de plasma plaat en de glasplaat. Hierdoor kan deze bezwijken. Je kunt ze wel tippen maar dan moet je heeel voorzichtig weken. Daarnaast kun je plasmas gewoon op hun rug leggen met scherm naar boven, hebben wij al in meerdere televisie programmas gedaan.

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martincrul
    [blabla..] hebben wij al in meerdere televisie programmas gedaan.
    heb je voorbeelden dan?

ik kan me voorstellen dat de grote van de plasma een bepalende factor is..
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Standaard

De 50" van de 7e generatie bij Pioneer (plasma) verbruikt 325W bij volledig wit beeld. Bij volledig zwart beeld zit dat op 40W. De concurrerende LCD had een continu verbruik van 300W. Plasma verbruikt bij een wit beeld dus net iets meer. Het gemiddeld verbruik hangt dus helemaal af van het beeldmateriaal. Ice Age verbruikt veel, terwijl een echte donkere film veel minder verbruikt.

In de plasma's van Pioneer zit een kleine fan (althans de 50"), deze forceert een luchtstroom.

Het transport rechtop heeft te maken met het piepschuim waarin de plasma verpakt zit. Op de 4 hoeken zit namelijk een blokje waar het scherm op kan steunen. Als je dan de doos zou plat leggen buigt het glas door en kan het breken. Denk aan een glasbedrijf dat zijn glas met die zuignappen liggend zou transporteren/oppakken. Geen enkele glasplaat zou dat overleven.
    Wil je je plasma liggend transporteren, zorg dan voor steun over het hele oppervlak van de glasplaat. Staand is volgens mij altijd beter in de rock & roll industrie.

Daarnaast is Plasma van in het begin ontwikkeld voor bewegend beeld, terwijl de LCD ontstaan is in de computer industrie waar vooral statisch beeld wordt gebruikt. LCD heeft/had dus veel obstakels te overwinnen om kwa beeldkwaliteit plasma te evenaren.
    Voor echte televisiebeelden, gebruik plasma. Voor statisch beeld gebruik LCD.
    Laatst gewijzigd door Dikke Foaf; 28-04-07 om 19:54.

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oversound
    Wij hadden laatst 8 naadloos plasma's ingehuurd uit België. Hun zijn de enige die deze hebben dacht ik. Hoe hun het probleem van de rand rondom hebben opgelost is mij een vraag maar dat deze schermen erg gevoelig zijn dat is een feit.
    Deze mag je dus nooit en te nimmer tippen omdat ze de beschermrand missen die je normaal wel hebt bij plasma's.
    nee hoor, zij zijn niet de enige die ze hebben hoor

d'r zijn wel meer bedrijven.

Ingeschreven
    Feb 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oversound
    Correctie mijn excuses, er is maar 1 bedrijf wat ze maakt. Wij hadden ze ieder geval bij belgisch bedrijf gehuurd
    correct, dat is Orion

Standaard Plasma tippen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nit-Wit
    heb je voorbeelden dan?

ik kan me voorstellen dat de grote van de plasma een bepalende factor is..
    Ja ik heb voorbeelden,

voor de KRO (Nederandse televisie) hebben wij twee 61" plasmas op hun rug gelegd. Hierboven lag de glasplaat van de tafel waaraan de presentator en zijn gasten zaten.
    Deze Plasmas hebben hier 5 dagen gelegen tijdens repetities en opnamen en werken nog steeds prima.
    Programma heete " recht door zee " en is eind november vorrig jaar op de nederlandse televisie geweest.
    Daarnaast bouwen wij regelmatig plasma's in in verschillende decorstukken, dus plasmas die kapot gaan van op hun rug liggen of op hun kop hangen is een fabel tenzij je er lomp mee omgaat.

Daarnaast hebben wij nu ook seamless plasma's te zienin het nieuwe seizoen van ' de werled draait door ' ook weer op de nederlandse tv.

MvG

en veel blabla

Martin Crul

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nit-Wit
    correct, dat is Orion
    Of Akira zoals de amerikaanse variant heet. (die overigens ook gewoon in Nederland te huur is)
    Laatst gewijzigd door Lennartsound; 25-05-07 om 11:52.

Forum Rechten