Composiet naar VGA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maranta
    • Sep 2002
    • 113

    Composiet naar VGA

    Ik ben op zoek naar een eenvoudige oplossing om composiet signalen met VGA signalen te mixen(switchen) naar VGA. Edirol heeft met de V440d hier wel een oplossing voor maar deze is me te uitgebreid en waarschijnlijk te prijzig. De bedoeling is om powerpresenaties af te wissellen met DVD en of camera beelden en deze over 1 vga kabel naar de beamer te sturen.
    Hebben jullie eenvoudige oplossingen zonder dat de beeldkwaliteit al te veel afneemt?
    Tel wat je hebt, niet wat je mist
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Seamless switcher/mixer die vga en composiet signalen aankan ?

    Of een vga switcher, en je composiet signaal eerst omzetten naar vga. Dit kan met een scanconverter.

    Als het lowbudget moet. Fabrikanten van plasmaschermen brengen van kastjes uit die composiet omzetten naar vga. Heb der zelf eentje van 130 euro. Enigste nadeel, conversie is niet bepaald snel, bij snel bewegende beelden krijg je dus last van een soort "strobe" effect.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • maranta
      • Sep 2002
      • 113

      #3
      Zo low budget hoeft het ook weer niet, ik ben de VP719 van kramer tegengekomen, voorzover ik kan zien zou dit een oplossing kunnen zijn, misschien dat er hier op het forum gebruikers zijn die daar ervaringen mee hebben.
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

      Comment

      • Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

        #4
        de USP405 van extron is een alles kunnen van industriele kwaliteit. broadcast is het niet geheel geschikt voor.

        wil je crosjes kunnen maken, of is hard schakelen goed genoeg?
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

        Comment

        • maranta
          • Sep 2002
          • 113

          #5
          Ik ben even door de manual van de extron heen geraced, lijkt me inderdaad een goede optie, heb jij een idee wat deze ongeveer kost.
          Nu vind ik mezelf toch wel een leek op dit gebied als ik het e.e.a lees over de genlock aansluitingen en scope gebruik, Is dit nu echt nodig?.
          Een crosje zou mooi zijn, volgens mij kan deze dit niet of heb ik te weinig in de FM gelezen. Word de optie van crossen een dure aangelegenheid?
          In de specs van de kramer las ik dat er een OSD menu in het output beeld komt, heeft de extron dit ook en is uit te zetten.

          andere ideeen zijn ook welkom om een fatsoenlijke presentatie te geven met verschillende bronnen.
          Tel wat je hebt, niet wat je mist

          Comment

          • Nit-Wit
            • Feb 2005
            • 250

            #6
            Originally posted by maranta
            Ik ben even door de manual van de extron heen geraced, lijkt me inderdaad een goede optie, heb jij een idee wat deze ongeveer kost.
            Nu vind ik mezelf toch wel een leek op dit gebied als ik het e.e.a lees over de genlock aansluitingen en scope gebruik, Is dit nu echt nodig?.
            Een crosje zou mooi zijn, volgens mij kan deze dit niet of heb ik te weinig in de FM gelezen. Word de optie van crossen een dure aangelegenheid?
            In de specs van de kramer las ik dat er een OSD menu in het output beeld komt, heeft de extron dit ook en is uit te zetten.

            andere ideeen zijn ook welkom om een fatsoenlijke presentatie te geven met verschillende bronnen.
            ------crosjes------
            Kan met een extron niet, wil je dit wel, dan moet een seamless graphic switcher hebben (ook van extron) maar deze zijn erg ERG duur (>10K euro)

            ------OSD--------
            heeft extron geen last van. dat ding kan zelfs nog geen eens een OSD uitgooien denk ik.

            ------prijs-------

            1500 tot 2000 euro ofzo?

            geen idee precies, zal ongeveer zoiets zijn.

            ------overige voordelen:-------
            Je kan als signaal aanbieden:
            - SDI (als je deze optie neemt)
            - RGsB
            - RGBS
            - YUV
            - CVBS
            - YC
            - VGA

            ------Genlock------
            ja, wil je net je systeempje wat beter/smooter laten werken, dan moet je gaan genlocken. dit word eigenlijk alleen maar gedaan om het moment dat er camera's gebruikt worden.

            ------scoop-----
            zowel de Waveform als Vectorscoop worden in OBV's en in het "veld" gebruikt. Dit heeft alleen nut als je hoge kwaliteit eist.

            een beeld op een projector krijgen kun je ook zonder scoop.
            maar kijken of je signaal na 500 meter kabel nog wel van goede kwailiteit is doe je niet zonder scoop,
            "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

            Comment

            • maranta
              • Sep 2002
              • 113

              #7
              Ik heb de manuals van de kramer en extron even uitgeprint om ze eens rustig door te lezen. Ik heb het idee (maar kan het helemaal mis hebben) dat de kramer VP719 vergelijkbaar is met de extron als het gaat om de dingen die zo'n apparaat voor mij moet doen.
              De kramer doet rond de 1140,- euro, dus lijkt in eerste instantie een stuk goedkoper.
              Ik heb trouwens geen idee in wat kwaliteitsrange deze merken zitten, als ik het met geluid vergelijk (wat me veel makkelijker afgaat); is dit d&b met dynacord vergelijken? Waar zit het?

              Tot op heden ben ik wel blij met de info

              Hans
              Tel wat je hebt, niet wat je mist

              Comment

              • Joost_A
                • Apr 2005
                • 45

                #8
                Ik zou proberen alles te draaien vanaf een laptop. Ik werk nu zelf sinds een week of twee met extron converters van vga->ethernet en ethernet->vga. Werkt uitstekend tot een kabellengte van ca. 150 meter. Let wel op dat je een goede kwaliteit kabel gebruikt. De K#&$te kabel ik nu heb vertoonde al scheuren in de mantel na twee dagen. Op de receiver van de extron zit nog een booster en een mogelijkheid tot extra scherpstellen van het beeld. Indien gewenst kun je ook nog twee lijntjes geluid meesturen.

                De prijs weet ik niet precies. I dacht zo tussen de 250 tot 300 euro per converter.

                Joost

                Comment

                • Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

                  #9
                  Ik snap niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan composiet over UTP-kabel... met een goede coax-kabel trek je zonder problemen 200 meter goed signaal, en dit zonder convertors, versterkers, ...

                  mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

                  Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                  Comment

                  • maranta
                    • Sep 2002
                    • 113

                    #10
                    Situaties met kabellengtes van meer dan 50 meter heb ik (Bijna) nooit.
                    Ik wil af van de situatie dat ik de ingangen op de beamer moet schakelen.
                    De beamer staat of hangt altijd ver bij de regie vandaan, gerommel met infra rood verlengers vind ik ook geen optie.
                    Vanuit mijn gedachtengang lijkt het me een oplossing om alle bronnen bij de regie te hebben (DVD-laptop-nog een dvd-camera en whatever) en deze netjes te switchen naar 1 vga kabel naar de beamer.
                    Het gebeurt mij te vaak dat op locatie blijkt dat de presentaties vast op de laptops van de sprekers staan, dus niet even vanaf de eigen laptop gedraaid kunnen worden, of dat er op het laatste moment nog iemand aan komt rennen met van ik hier een DVD'tje en een speler kan je die even aan de beamer hangen, het beeld moet tussen de presentaties door.
                    Dit soort situaties is mijns inziens op te lossen met de kramer of extron presentatie switcher.
                    Ik ben echter zeer leergierig op dit gebied dus als jullie ander alternatieven of werkwijzes hebben; Graag.
                    Ik zie zo'n apparaat ook als een stukje service naar de klant, kom maar op met wat je op het scherm wil, we hebben de mogelijkheden bij ons.

                    Hans
                    Tel wat je hebt, niet wat je mist

                    Comment

                    • Tristan
                      • Oct 2004
                      • 121

                      #11
                      Originally posted by maranta
                      Situaties met kabellengtes van meer dan 50 meter heb ik (Bijna) nooit.
                      Ik wil af van de situatie dat ik de ingangen op de beamer moet schakelen.
                      De beamer staat of hangt altijd ver bij de regie vandaan, gerommel met infra rood verlengers vind ik ook geen optie.
                      Vanuit mijn gedachtengang lijkt het me een oplossing om alle bronnen bij de regie te hebben (DVD-laptop-nog een dvd-camera en whatever) en deze netjes te switchen naar 1 vga kabel naar de beamer.
                      Het gebeurt mij te vaak dat op locatie blijkt dat de presentaties vast op de laptops van de sprekers staan, dus niet even vanaf de eigen laptop gedraaid kunnen worden, of dat er op het laatste moment nog iemand aan komt rennen met van ik hier een DVD'tje en een speler kan je die even aan de beamer hangen, het beeld moet tussen de presentaties door.
                      Dit soort situaties is mijns inziens op te lossen met de kramer of extron presentatie switcher.
                      Ik ben echter zeer leergierig op dit gebied dus als jullie ander alternatieven of werkwijzes hebben; Graag.
                      Ik zie zo'n apparaat ook als een stukje service naar de klant, kom maar op met wat je op het scherm wil, we hebben de mogelijkheden bij ons.

                      Hans
                      Nou je checkt gewoon even de website van KRAMER of EXTRON, dat zijn toch wel de merken die het verhaaltje snappen in het video wereldtje.
                      Zelf gebruik ik veel de Kramer Seamless Switcher de 720 dacht ik en de Extron Cross point 450 matrix met een scanconverter (extron) VSC150. en dat werkt super, vooral met de matrix want de is RGBHV en dat brengt veel voordeel met zich mee.
                      tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort

                      Comment

                      • ruurd
                        • Sep 2005
                        • 95

                        #12
                        Ik heb net gisteren gedraaid met een kramer vp727. Erg fijn ding.

                        We hadden 1 powerpoint (pc, vga), 1 component uit dvd speler, en 1 coposite uit een camera (sony dsr370). Dat werkte allemaal erg fijn.

                        We hadden 2 sony TFT monitoren erop aangesloten (vga of dvi) en dat werkte allemaal perfect.

                        Met dit apparaat heb je een prima mogelijkheid voor overgangen e.d.

                        Comment

                        • Nit-Wit
                          • Feb 2005
                          • 250

                          #13
                          Originally posted by maranta
                          Ik zie zo'n apparaat ook als een stukje service naar de klant, kom maar op met wat je op het scherm wil, we hebben de mogelijkheden bij ons.

                          Hans
                          dan is er in de voorbespreking van je project toch iets niet goed gegaan.

                          hoe wil je zo'n (in mijn ogen) duur apparaat dan terug verdienen?

                          en kabellengtes niet meer dan 50 meter?

                          dan doe je kleine projecten mijn inziens. ik kan de klussen niet meer bijhouden waarbij we toch serieus 100 a 200 meter kabel in trussen lopen te knopen of naar FOH brengen, en ja, ook gewoon RGBHV, wel speciale kabel natuurlijk en iets van een extron RGBHV booster erbij etc.


                          die UTP setjes moeten ze verbieden... wat een rommel is dat, als je kwaliteits verminking wil doen kun je net zo goed gaan narrowcasten...
                          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                          Comment

                          • maranta
                            • Sep 2002
                            • 113

                            #14
                            dan is er in de voorbespreking van je project toch iets niet goed gegaan.
                            Hoezo niet goed gegaan??, ik en ook mijn klanten komen weleens voor verassingen te staan, improviseren is dan het enige dat rest, en dat is een stuk makkelijker met het juiste materiaal vandaar mijn vraag of dit een juiste optie was.

                            hoe wil je zo'n (in mijn ogen) duur apparaat dan terug verdienen?
                            Duur??, een collegabedrijf kwam met een analog way octo FX, die bruto zo'n 4950,- doet, de kramer kost iets meer dan een vijfde van deze prijs.
                            Terugverdientijd van iets van 1000 euro, tja als hij 10 keer de deur uit is geweest gaat die geld opbrengen.

                            en kabellengtes niet meer dan 50 meter?

                            dan doe je kleine projecten mijn inziens. ik kan de klussen niet meer bijhouden waarbij we toch serieus 100 a 200 meter kabel in trussen lopen te knopen of naar FOH brengen, en ja, ook gewoon RGBHV, wel speciale kabel natuurlijk en iets van een extron RGBHV booster erbij etc.
                            Klopt. op het gebied van beeld ben ik niet zo groot als jullie(JVR als ik het goed had).
                            Tel wat je hebt, niet wat je mist

                            Comment

                            Working...