Plakmicrofoons aan een hoofdbeugel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

    Plakmicrofoons aan een hoofdbeugel

    Ik ben op zoek naar een oplossing om plakmicrofoons aan een hoofdbeugel te maken.

    Het gaat in dit geval om low budget microfoons (20x AKG C417) die gebruikt worden voor toneel voorstellingen.
    Echter is er niet altijd iemand die de microfoons kan plakken, dit kan zijn omdat de set wordt verhuurd of dat er met een klein gezelschap wordt gespeeld.
    Het idee is om de microfoons aan een (zelfgemaakte) hoofdbeugel te monteren en zo een gebruiksvriendelijke oplossing te bieden.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    #2
    Sennheiser verkoopt die dingen los tbv de MKE2
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      Sennheiser NB 2 inderdaad, maar ik vrees dat dat voor de OP nog iets aan de prijzige kant is. Dit is een soortgelijk alternatief: http://providerseries.com/Welcome.html/headclip-2/
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • Rieske
        • Aug 2002
        • 544

        #4
        @RonaldH Ik heb nog 3 NB-2's liggen, mocht je interesse hebben.
        Life is what you make it

        Comment

        • RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

          #5
          Originally posted by Big Bang
          Sennheiser NB 2 inderdaad, maar ik vrees dat dat voor de OP nog iets aan de prijzige kant is. Dit is een soortgelijk alternatief: http://providerseries.com/Welcome.html/headclip-2/
          De prijs verschilt niet veel, deze is wel veel slanker lijkt het.
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

          Comment

          • RonaldH
            • Aug 2009
            • 274

            #6
            Originally posted by Rieske
            @RonaldH Ik heb nog 3 NB-2's liggen, mocht je interesse hebben.
            Ik heb wel interesse, dan kan ik het eens proberen of het wat is.
            Hoe bevallen ze bij jou?
            Er is meer te koop dan je betalen kunt

            Comment

            • Rieske
              • Aug 2002
              • 544

              #7
              Originally posted by RonaldH
              Ik heb wel interesse, dan kan ik het eens proberen of het wat is.
              Hoe bevallen ze bij jou?
              Ik heb ze tot tevredenheid gebruikt in combinatie met MKE 2's. Stuur me maar even een privébericht.
              Life is what you make it

              Comment

              • MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

                #8
                Er zijn tegenwoordig ook best redelijke headsetjes te koop voor niet al te veel, van oa Audac, JB systems e.d. Misschien dat je daarmee nog wel voordeliger uit bent dan de NB-2's als je die nieuw moet bestellen.

                De NB-2 ziet er nu niet echt subtiel uit namelijk. En is in vergelijking met "echte" headsets ook best lastig te plaatsen.

                Comment

                • Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

                  #9
                  Originally posted by MarkRombouts
                  Er zijn tegenwoordig ook best redelijke headsetjes te koop voor niet al te veel, van oa Audac, JB systems e.d. Misschien dat je daarmee nog wel voordeliger uit bent dan de NB-2's als je die nieuw moet bestellen.

                  De NB-2 ziet er nu niet echt subtiel uit namelijk. En is in vergelijking met "echte" headsets ook best lastig te plaatsen.
                  Hoe goedkoper de headset, des te meer ruis !
                  Life is what you make it

                  Comment

                  • MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

                    #10
                    Originally posted by Rieske
                    Hoe goedkoper de headset, des te meer ruis !
                    Gate erop.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                    Comment

                    • Hitvision
                      • Jun 2003
                      • 389

                      #11
                      LoL Goedkope headsets met ruis? Daar hoort maar 1 ding op ipv een gate en dat is een olifant .
                      Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

                      Comment

                      • jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

                        #12
                        Originally posted by Rieske
                        Hoe goedkoper de headset, des te meer ruis !
                        Ook lekker gefundeerd....
                        Ze zullen wellicht wat meer kunnen ruisen, maar de vraag is of dat hinderlijk is voor de toepassing.
                        Probeer voor de grap eens een monacor of audac headsetje.... Zelf heb ik een keer een musical gedaan met tieners met 16+ monacor headsetjes. Geen enkel probleem gehad, geen last van ruis.

                        Comment

                        • Rieske
                          • Aug 2002
                          • 544

                          #13
                          Originally posted by jakkes72
                          Ook lekker gefundeerd....
                          Ze zullen wellicht wat meer kunnen ruisen, maar de vraag is of dat hinderlijk is voor de toepassing.
                          Probeer voor de grap eens een monacor of audac headsetje.... Zelf heb ik een keer een musical gedaan met tieners met 16+ monacor headsetjes. Geen enkel probleem gehad, geen last van ruis.
                          Mijn "ruis ervaringen" zijn juist met Audac headsets. En voor broadcast werk is dat zeeeer hinderlijk.
                          Life is what you make it

                          Comment

                          • SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

                            #14
                            Originally posted by Rieske
                            Mijn "ruis ervaringen" zijn juist met Audac headsets. En voor broadcast werk is dat zeeeer hinderlijk.
                            Maar dat is niet de toepassing van TS. Heb zelf ook goede ervaringen met de audac's voor amateurtoneel. En voor 9 tientjes...!
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                            Comment

                            • RonaldH
                              • Aug 2009
                              • 274

                              #15
                              Even een status update over de plakmicrofoons.

                              Voor een andere organisatie ondertussen 3 voorstellingen (3x generale en voorstelling van 3 bedrijven) gewerkt met 12 setjes XSW72 met t.bone HeadmiKe omni headsets.
                              Dit is een verademing in vergelijking met vaste microfoons op de toneelrand, PZM's op tafel of vloer en/of microfoons boven de acteurs.

                              T.o.v. de plakmicrofoons is het vooral de eenvoud van het gebruik voor amateurspelers, de plakmicrofoons is toch altijd een gedoe voor de schmink.
                              Bij de headsets komen de acteurs na de schmink en dan gaat de headset op en de zender aan.
                              Zelfs voor de luidsprekers lopen (staan wel hoog zodat ze er onderlangs lopen) is geen probleem, er is zoveel reserve omdat je niet alles voluit hebt staan.
                              Van enige ruis of hinderlijke geluiden heb ik niets gemerkt, zelfs een volle baard is geen probleem, de microfoon net voor de baard uit laten steken.

                              Enige zorgen heb ik over de levensduur van deze headsets, ze zijn erg fragiel, alles is dun. Hierdoor zijn ze wel erg "onzichtbaar", wat wel weer een groot voordeel is.

                              Ik hoop dat ook de plakmicrofoons vervangen zullen worden door deze headsets, het heeft in mijn ogen veel voordelen.
                              Er is meer te koop dan je betalen kunt

                              Comment

                              Working...