Technische fantasietjes vd regisseur oplossen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruben.franceus
    • Aug 2014
    • 4

    Technische fantasietjes vd regisseur oplossen

    Voor een voorstelling in creatie had onze regisseur een paar ideeën die moeten gerealiseerd worden. Ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken, graag wat advies!

    Als show-control software gebruik ik de laatste versie van Qlab.

    Probleem 1:

    Er wordt in de voorstelling gebruik gemaakt van projectie, een groot scherm dat achteraan op de grond staat. Ik verbind met een lange VGA kabel mijn Macbook met Qlab. Op de scene worden er foto's getrokken, die nadien in de show moeten ingeladen worden. Maw, op een of andere manier, moet ik 'live' foto's kunnen inladen tijden de voorstelling in mijn Qlab.

    Kan dit automatisch? Hoe geraken deze tot bij mij tot aan de regie? Ik dacht nu aan iets als Airdrop, met de laatste software op een recentere iphone kunnen deze misschien draadloos tot aan de regiecomputer geraken. Toch had ik liever iets dat meer zekerheid bood... Heeft iemand ervaring met dit soort realisaties?

    Probleem 2:

    Er moet een stem uitgebracht worden vanuit het publiek. De regisseur had het idee van 2 Facebook pagina's aan te maken (tijdens de show), die dan het meeste aantal 'likes' moeten vergaren op basis van het ge-gsm van het publiek. Dit moet dan op een of andere manier live verschijnen op het grote scherm. (in combinatie vd derest van de show)

    Dit idee heb ik hem uit het hoofd gepraat, omdat rekenen op een internetconnectie tijdens de show, allesbehalve een goed idee is.

    Maar, er zou wel een interactieve manier moeten zijn, een input van iets, dat dan uiteindelijk live op het scherm verschijnt. Suggesties? En eventueel via Qlab...?

    Handen in het haar met deze...

    Merci!
  • ruben.franceus
    • Aug 2014
    • 4

    #2
    Ik heb nu zitten bedenken, dat ik misschien wel een router kan meenemen, misschien zijn er camera's waarvan je direct de foto's kunt 'aftappen' via een Wifi...

    Comment

    • Aart Rietveld
      • Aug 2004
      • 190

      #3
      Er zijn niet alleen camera's met wifi te koop, er is ook een systeem om je bestaande camera "draadloos" te maken door een SD-card met wifi-zender te plaatsen. Kijk eens op http://www.eyefi.com

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #4
        Hoi Ruben,

        Idd
        kun je zelf zorgen voor een waifai verbinding.
        Er zijn kastjes waar de antenne vanaf kunnen en je dus d.m.v.
        een kabeltje de antennes hoog kunt plaatsen.

        Wanneer een stuk of 30 telefoons verbinding maken, dan schijnt je
        waifai toch aardig vol te geraken.
        Een veel gebruikt systeem is stemmen via sms.
        Google levert daar wel wat hits op op.

        Er loopt al een draadje over 2.4 vs 5.0 gHz [klik].

        Suc6 met je uitdaging.
        Koppel je oplossingen nog terug svp?

        Grtz

        Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • ruben.franceus
          • Aug 2014
          • 4

          #5
          Okay, oplossing van eerste:

          Wifi Router plaatsen
          Computer en Iphone/Ipad connecteren met Wifi router
          De gratis applicatie Wifi Photo downloaden op Ipad/Iphone: https://itunes.apple.com/nl/app/wifi...380326191?mt=8
          Op podium foto's trekken met Ipad/Iphone, en meteen daarna deze applicatie gewoon opstarten!
          Via computer Photo's binnensleuren via de browser, en inladen in Qlab.

          Handiger als dit gaat het niet worden.

          Oplossing voor probleem 2 heb ik nog niet...

          Comment

          • ruben.franceus
            • Aug 2014
            • 4

            #6
            De Sms vote's kosten geld. En dan moet je de resultaten ook via Internet plaatsen op het scherm. Geen optie, daar in sommige CC's het internet in de zaal niet aanwezig is, zowel Wifi als 3/4G.

            Comment

            • MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

              #7
              Je zult toch al snel met twee of meer laptops willen gaan werken voor deze verschillende toepassingen lijkt me. Je kunt dan met een scaler/switcher schakelen naar wat je wilt zien op het scherm.

              Dit allemaal vanaf 1 laptop gaan draaien is volgens mij vragen om problemen en ongewenste weergaven op het scherm.

              Comment

              • VrijeVogel
                • Nov 2013
                • 107

                #8
                Eerste reactie google: https://www.myvote.io/

                Een app voor de smartphone om op iets te stemmen. Smartphone heeft iedereen tegenwoordig wel lijkt mij.

                Comment

                Working...