Backdropschimmel + hoe best op te hangen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gunrunner
    • Dec 2012
    • 48

    Backdropschimmel + hoe best op te hangen?

    Vraagje voor ons jeugdcentrum:

    1) Wat moet je doen om schimmelvlekken van je backdrop eraf te krijgen?
    We hebben net een nieuwe backdrop (6x4m) waar bier over gemorst is geweest. Gevolg is dat er aan de onderkant een vrij grote schimmelvlek is ontstaan.

    2) De backdrop wordt voorlopig nog aan enkele schroeven in de muur gehangen, maar het is de bedoeling dat we een soort van gordijnsysteem maken (de backdrop hangt voor een wit projectiescherm). 't is een vrij hoge plafond, en er hangt ook een buis voor lampen (zonder takel, zie foto). Hoe installeer je zoiets best?
    Last edited by gunrunner; 22-11-13, 10:09.
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Waarom hangt er een speaker voor je F15 met de afstraling richting de F15?

    Doek moet je gewoon weggooien, schoonmaken kan niet, dan verlies je je brandvertragendheid. (is dat een woord?)

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #3
      Als ik geïmpregneerde doeken opsla en ik haal die een jaar later uit de opslag. (Niet vochtig) Zijn ze dan nog voldoende brandvertragend?

      Comment

      • Podium Verhuur
        • Mar 2012
        • 480

        #4
        ja in principe wel.

        Comment

        • Hitvision
          • Jun 2003
          • 389

          #5
          Originally posted by Podium Verhuur
          Waarom hangt er een speaker voor je F15 met de afstraling richting de F15?
          Denk dat dat optisch bedrog is...
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Even terugbrengen naar je verkoper, of informeren bij showtex in bussum.

            daar kunnen ze hem wel wassen en opnieuw impregneren
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • nl dark w nl
              • Feb 2013
              • 10

              #7
              als je dan toch bezig bent met hoe je dingen op moet hangen zal ik toch ook ff kijken naar je projector, want om te zeggen dat dit de beste oplossing is?!?!

              Comment

              • SPS
                • Mar 2004
                • 1662

                #8
                Originally posted by nl dark w nl
                als je dan toch bezig bent met hoe je dingen op moet hangen zal ik toch ook ff kijken naar je projector, want om te zeggen dat dit de beste oplossing is?!?!
                Zie het probleem niet echt.
                Een beamertje van 3 a 4 kg in een kastje van zeg 6 kg = 10 kg. (ruwe schatting)
                Opgehangen met ketting op 4 punten, en dan samen naar EEN ketting.
                Zal je waarschijnlijk makkelijk een VF van 30 a 40 mee halen. Dus...??? Een linearray hangt ook meestal uiteindelijk aan EEN ketting

                Of bedoel je iets anders? Ik had het in ieder geval wel even zwart geverfd...
                Last edited by SPS; 26-11-13, 18:55.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                Comment

                • nl dark w nl
                  • Feb 2013
                  • 10

                  #9
                  Originally posted by SPS
                  Zie het probleem niet echt.
                  Een beamertje van 3 a 4 kg in een kastje van zeg 6 kg = 10 kg. (ruwe schatting)
                  Opgehangen met ketting op 4 punten, en dan samen naar EEN ketting.
                  Zal je waarschijnlijk makkelijk een VF van 30 a 40 mee halen. Dus...??? Een linearray hangt ook meestal uiteindelijk aan EEN kettingt

                  Of bedoel je iets anders? Ik had het in ieder geval wel even zwart geverfd...
                  Bedoel eigenlijk het (volgens mij) zelfgemaakte houten kistje.
                  Nu is dit wel geen prut hout maar goed, je hebt geen garantie dat de haken waar de kist aan hangt niet een keer uit het hout zullen scheuren, en hij ziet er niet echt vakkundig gemaakt dus de bodem zou er een keer uit kunnen vallen.
                  Dus als het een metale kist was geweest bijv: http://www.plattetv.nl/var/images/BEAMER-C300-1.jpg
                  als je aan zon soort kooi constructie dan de ketingen zou bevestigen neem je zulke risico's al meer weg.
                  Ik snap al wel dat met dit hoge dak een poot vanaf het plafond niet mogenlijk is dus dit is in principe een goede oplossing behalve dan de kooi.

                  Ik verwacht ook niet dat die kettingen het zullen begeven(heb mijn crossbrommer er is 2 weken aan zulke kettingen gehangen) maar meer over de ophanging en de "kooi".

                  gr wessel

                  Comment

                  • vester86
                    • Jul 2010
                    • 164

                    #10
                    Originally posted by Upgrading your system
                    Even terugbrengen naar je verkoper, of informeren bij showtex in bussum.

                    daar kunnen ze hem wel wassen en opnieuw impregneren
                    Ik zou in soest kijken, ze zitten al ff niet meer in busum...

                    Comment

                    • metalteacher
                      • Dec 2007
                      • 467

                      #11
                      schimmel kun je het beste eruit wassen met azijn
                      Steelwing - Full Speed Ahead!!!

                      Comment

                      Working...