T4-DMX lat van Botex ombouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • embie
    • Mar 2002
    • 83

    T4-DMX lat van Botex ombouwen

    ik wil in mijn T-4 lichtlatten van Botex, een powercon connectie inbouwen ipv de huidige kabels die daar aan hangen te bengelen.

    op zich lukt alles prima, gaatje uitboren, powercon chassis er binnen, aansluiten en klaar ... maaarr...

    ik merkte op dat er een ijzeren (niet magnetische) cilinder rondom die stroomkabel binnen in de lat zit (zie foto). ik weet dat foto's niet mogen, maar ik hoop dat dit "eventjes" mag blijven.




    weet iemand voor wat dit dient, en indien ik dit mag verwijderen om mijn powercon te kunnen aansluiten ?
  • wout
    • May 2003
    • 100

    #2
    Je kan toch ook gewoon de kabel doorknippen achter die cilinder... Trek de kabel gewoon en stukje naar binnen, knip, en aansluiten maar...
    Dan is er niets aan de hand want je laat het er gewoon tussen.

    The leader knows, Dateq
    The leader knows, Dateq!

    Comment

    • embie
      • Mar 2002
      • 83

      #3
      klopt,

      maar ik zou graag willen weten waarom met deze cilinder erin heeft geplaatst? voor t gewicht zal t niet zijn :-) .

      Het zou veel makkelijker zijn indien dat eruit mocht, want nu drukt dat als het ware tegen mijn powercon chassis (en de bedrading)
      .

      Comment

      • mennobroere
        • Apr 2003
        • 89

        #4
        best Embie

        Het zit zo: die cilinder heet een ferriet kraal, dit dient om hoog frequent signalen (zoals gsm) tegen te houden. Het zorgt er ok voor dat hoog freqeunte niet via de kabel uit je DMX balk komen.

        Greetz menno

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          Is het niet gewoon een hele simpele manier om een trekontlasting in te bouwen?
          Het verhaal mnet een huppeldepup kern komt mij wat onmezelijk voor, heeft de rest van die kabel en bekabeling in de balk geen last van het oppikken van die vage signalen

          (ik pik die signalen ook op, maar functioneer nog redelijk....

          Comment

          • groenteboer
            • May 2002
            • 187

            #6
            Nee hoor, dat is inderdaad een ferrietkraal, bedoeld om HF-storingen te elimineren.. Gewoon laten zitten dus... Maar je kunt de kabel toch in een lus naar links leggen, en die ferrietkraal een stuk naar links schuiven zodat je er geen last meer van hebt ??

            Joost

            Comment

            • embie
              • Mar 2002
              • 83

              #7
              dat is ook de beste oplossing inderdaad.

              Bedankt voor de hulp mannen !

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                citaat:Geplaatst door ralph

                Is het niet gewoon een hele simpele manier om een trekontlasting in te bouwen?
                Het verhaal mnet een huppeldepup kern komt mij wat onmezelijk voor, heeft de rest van die kabel en bekabeling in de balk geen last van het oppikken van die vage signalen

                (ik pik die signalen ook op, maar functioneer nog redelijk....
                Kijk voor de gein is naar je monitor kabel op dit moment (of je moet op een laptop zitten ); zit ook altijd zo'n kraal omheen, en zonder dat ding wil je monitor nogal eens raar gaan doen als je gebeld wordt... vooral oudere modellen beginnen dan helemaal te flippen (letterlijk en figuurlijk )

                Comment

                • snoei
                  • Apr 2003
                  • 168

                  #9
                  is inderdaad voor HF ontstoring, maar wij hebben ze eruitgelaten en nog geen problemen mee gehad. Als je het helemaal netjes wilt doen laat je ze er dus in zitten.

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Dit is idd een ferrietkern.
                    En zoals aangehaald wordt het gebruikt om elektromagnetische storingen te REDUCEREN (EMC) en zo te voldoen aan de FCC normen.

                    Eigenlijk is hij hier (en zoals op vele plaatsen!!!) verkeerd toegepast. Het effect van de ferrietkern wordt veel groter door er nog eens een lus omheen te leggen.


                    meer info op www.fcc.gov
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • Reemski
                      • Dec 2001
                      • 690

                      #11
                      Ik heb ook 2 T-4's omgebouwd naar powercon. Daar lukte het me best deze in te bouwen met de ring er nog gewoon achter.

                      Maar, volgens mij heeft de versie met standaard powercon de ring er gewoon niet inzitten. Ik heb er 2 die dus geleverd werden met powercon. En ze opengehad. Maar ik weet het niet echt zeker meer.

                      Comment

                      • driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

                        #12
                        Kan het zijn dat zo'n ferietkern magnetisch is?
                        [CENTER] [/CENTER]

                        Comment

                        • goldsound
                          • Jan 2003
                          • 429

                          #13
                          citaat:Geplaatst door driesmees

                          Kan het zijn dat zo'n ferietkern magnetisch is?
                          Ja dat is het. Lees maar even terug, dit is al gezegd. Dit systeem wordt overigens ook heel veel in de telecom toegepast.
                          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

                          Comment

                          • driesmees
                            • Apr 2003
                            • 1076

                            #14
                            hehe, ik heb pas een PC binnengekregen, hangt ook een ferietkern om enkele draadjes(naar ingebouwde pc speaker), hij hangt wel 3cm onder de harde schijf, komen ze nbu klagen dat hij nietnmeer wil opstarten
                            [CENTER] [/CENTER]

                            Comment

                            • ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

                              #15
                              Zow... weer wat geleerd!
                              Daarom zitten die gekke buisjes dus om die kabels heen...

                              Maakt niet uit dat het ook een ontstorende werking heeft, het blijft een mooie trekontlasting

                              Comment

                              Working...