J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 7 van de 14 Eerste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... Laatste

Topic: 380 Volt

Standaard

Het is heel simpel.

Als er een Kema-Keur merk op je verloop etc. staat dan is het goedgekeurd en mag je het 100% zeker gebruiken. Mijn vader heeft een elektrotechinisch installatie bedrijf en die mag ALLEEN Kema-keur spullen installeren (Waarborg). Dit betekend niet dat niet kema spullen niet verkocht worden.

voorbeeld: een dubbele-dimmer voor in 1 doos die de Gamma/karwei/praxis etc. verkopen zijn NIET Kema-Keur en mag een waarborg installateur dus niet plaatsen maar zijn wel toegestaan.

Maar letten op veiligheidsmerken/keuren is wel aan te raden.

Mark

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Ter info:
    In Ahoy is aan beide kanten van het podium ter beschikking:
    400 A. op CAMLOK
    125 A. CEE-form
    2 x 63 A. CEE-form
    Gebruikelijk is dat de ene kant voor het geluid en de andere kant voor het licht gebruikt wordt.

Volgens mij is het wel degelijk verboden om een schuko aan een grotere veiligheid te hangen dan 16 A. want ze zijn goedgekeurd tot 16 A.
    Misschien kan ******** een zinnig woord zeggen?
    Ik zal vanavond even in mijn oude NEN 1010 boek snuffelen.

Groeten, Carl

Standaard

Van 16 naar 32 lijkt me zeker geen probleem Sussudio. Ik weet niet beter dan dat andersom niet gebruikt mag worden, maarja, ik kan er naast zitten.........

Ik heb ook een site........
    M'n baas heeft EAW olé olé!

Standaard

Wat een verwarring toch. Het is eigenlijk heel eenvoudig, alle apparatuur moet beveiligd zijn met een zekering van de juiste, of lagere waarde. Dat betekent dat je een overloopje van 16 A naar 32 mag gebruiken, als dat circuit natuurlijk 16 A beveiligd is. Als je het andersom doet, dan moet je zekeringen plaatsen die 16 A zijn.Wat bij een stopcontact van 32 A waarschijnlijk niet het geval is. Dus dat mag niet.

Standaard

Mail >> Showtechniek >> J&H

Geachte heeren,

Ik zag ineens een geweldige aanbieding van Showtec op jullie site staan.
    Met de text : "Kies voor veiligheid! Bestel dus meteen mee …"

Nu vraag ik me af of er dan 6-16A automaten inzitten!
    Anders kan dit nooit CE gekeurd zijn!

Mail >> J&H >> Showtechniek

Ben het op zich wel met je eens, echter deze verdeler voldoet aan de eisen van de Nederlandse wet.
    Navraag bij onze leverancier leverde hetzelfde antwoord op.

Luxer en nog veiliger is natuurlijker een verdeler met zekeringen.

Mail >> Showtechniek >> J&H

Maar nee, de verdeler voldoet niet aan de eisen van de Nederlandse wet.
    Je hebt nu 6-shuko wcd's echter mag er 10 - 16A @ 220V door 1 shuko wcd.
    Nu is het namelijk mogelijk om 32A door 1 shuko te trekken zonder dat dit beveiligd is.

Dit is een voorbeeld van een CEE/KEMA goedgekeurde verdeler.:
    http://www.geluid-licht.nl/aanbiedingen/sad-380.gif

Deze is in dit geval uitgevoerd met 3x16A automaat en 3x Shuko wcd gevoed door een CEE32A5P.
    Hier hadden ook 6 shuko's op mogen zitten maar dan allen onder een apparte automaat dus 6.

Mail >> J&H >> Showtechniek

Er is wat meer duidelijkheid over het bewuste product.
    Wij willen ons verder niet mengen in de discussie daar omtrent. Daar is het forum prima voor geschikt.

Wel is het zo dat het door ons aangeboden product foutief staat vermeld.
    Het gaat hier om een verdelen van 3 x 16 amp 380 in. Hiervoor zouden geen extra veiligheid voorzieningen voor hoeven worden getroffen.

Excuses voor het eventuele ongemak!

>> Duidelijk verhaal lijkt me zo! >>

<h5>Showtechniek</h5>

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Even voor alle duidelijkheid;

Kema keur is een geen elektrische veiligheidskeuring! Het is een keuring om te kijken of het apparaat voldoet aan de gebruikerseisen waar het voor bestemd is. Er wordt niet gekeken naar elektrische veiligheid, tenzij dit echt te erg afwijkt (draden die losbreken e.d.).

Voor meer informatie kun je het beste eventjes met TNO bellen en de desbetreffende NEN opvragen (kosten wel veel geld!!) daar staat precies in wat wel mag en wat niet.

Of ga even naar de plaatselijke elektro winkel, daar zullen ze ook aangeven dat zo'n verloopje niet mag!!!

Groetjes Frits

Groetjes Frits

Forum Rechten