J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 6 van de 14 Eerste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Laatste

Topic: 380 Volt

Standaard

Schip ahoy,

Op Ahoy gebruiken ze geen aggregaten, hoogstens soms eens om de arbeidsfactor te corrigeren, Ahoy is een hoogspanningsklant bij de electriciteitsverdeler. Vermoedelijk hebben ze zo een 3 à 5 duizend
    KVA ter beschikking( dat zijn dus megawatts)

Een stroomverdelertje 3P +N 16 A kan je naar schukootjes splitsen, hoewel het alleen is toegestaan als de kopbeveiliging 16 A is, niet meer. Eigenlijk moet je dat niet zo doen, het probleem is dat alles uitgaat bij een foutje op één van de circuits. 80 Euro, dat betekent dat er helemaal geen afwaartse beveiliging is.

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

OK weet ik dat ook weer...

Standaard

Hier horen dus 16A zekeringen in te zitten (al dan niet automatisch)
    ziet er wel leuk uit overigens. maae handig/veilig ?????

groeten

Standaard

Is er al antwoord van J&H op die mail met vragen over dit product?!

<h5>Showtechniek</h5>http://www.ikmaghiergeenlinksnaarwebsitesplaatsen.tk

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Hoi allemaal,

Waar J&H die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, maar dit produkt voldoet echt niet aan de eisen!!!

Je bent namelijk in staat om over een schukodoos, waar 16A overheen getrokken mag worden, 32A over te trekken, met als gevolg dat de doos uitfikt!!!

Dan heb je de hele avond dus geen licht meer.

Dus mijn suggestie, geef wat meer geld uit voor een goed verdeelkastje dat wel voldoet aan de NEN voorwaardes en niet aan een verdeelkastje wat bij verkeerd gebruik (misschien zonder dat je het zelf in de gaten hebt) uitfikt!

En voor J&H, ik zou eventjes de richtlijnen nakijken voordat je met een antwoord komt! Je kunt beter de dure verdeelkastjes (wel goede!!) verdeelkastjes in de uitverkoop gooien en de goedkope verdeelkastjes (die niet aan de eisen voldoen) niet meer aan te bieden!

Dan werkt iedereen veilig en dat is wel zo prettig !!!!

Groetjes Frits

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Frits,

Als je beweert dat het niet mag, kom dan aub met iets waaaruit blijkt dat je gelijk hebt...

Je mag het wel vinden en je hebt natuurlijk volkomen gelijk dat een verdeler MET zekeringen veiliger is, maar je mag gewoon een 16A CEE of een 32A CEE opdelen naar shuko.

Ik heb nog nergens gelezen dat dit niet mag.

ff heel theoretisch (en das nix voor mij!)
    je kunt ook proberen om 32A uit een WCD te trekken, zal de zekering er ook uitvliegen.

Waarom nu 16A en 32A wel gewoon opdelen? heel simpel vanaf 63A en zwaarder mag dat niet meer!

Ralph,
    Sounddesigner

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

In de wet staan ook geen dingen die WEL mogen...

De NEN normen zijn volgens mij het enige duidelijke stukje tekst hierover en die verbieden een dergelijke aansluitwijze niet.

Vandaar denk ik dat Highlite en J&H tot de conclusie komen dat ze spul verkopen dat is toegestaan.

Ralph,
    Sounddesigner

Forum Rechten