scheidingsfilter mid/hoog

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gimmebass
    • Feb 2013
    • 37

    scheidingsfilter mid/hoog

    goedemorgen!

    ik heb weinig ervaring met passieve scheidingsfilters en gebruik mach m20.06 processors.
    mijn toppen zijn 3 weg actief aangestuurt en overweeg het mid/hoog te gaan aansturen met een passief scheidingsfilter intern, om toch een versterker uit te sparen.

    mijn toppen zijn van Ah acoustics type AH3S,

    drivers:
    1x 15 inch met faseplug 104db
    1x 10 inch met faseplug 106db
    1x 3 inch hoog 112db


    raden jullie dit af? of heeft een van jullie mischien een idee voor een passend filter.

    alvast bedankt!
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Als het setje nu goed werkt en klinkt zou ik het zo laten.

    Dat ampje kunnen de kosten ook niet zijn.

    Vrees als je passief aan de gang gaat dat je in kwaliteit gaat inleveren.

    Richard

    Comment

    • stefke96
      • Dec 2015
      • 96

      #3
      Het ontwerpen van een goed passend filter is niet 123 gedaan, en kan aardig wat tijd kosten.
      Je zult moeten meten en gaan ontwerpen, daarna waarschijnlijk weer aanpassen waar nodig.

      Kosten technisch is het ook niet goedkoop en gaat er al aardig wat geld zitten in de componenten.

      Comment

      • gimmebass
        • Feb 2013
        • 37

        #4
        sorry voor de late reactie! ben even druk geweest met andere zaken.

        de gedachte erachter is vooral hoeveelheid ampen, gewicht rack, processor uitgangen,goedkopere kabels\lichter enz

        nu gaan deze toppen vreselijk hard en met eigenlijk alle elektronische muziek(stampmuziek, drum&bass,tekno enz) klinkt dit goed.
        met muziek uit het top40 genre klinkt het nergens naar,gain structuur is/lijkt goed in balans te zijn, mijn phonic paa2 meter laat dat beeld ook zien op het spectrum.
        klank technisch is het een ander verhaal, ik heb het idee dat het in het mid gedeelte niet goed zit en te maken heeft met de combi l/R en/of BW filters op de high/low pass, iig lees ik dat dit klankmatig nogal wat kan uitmaken??
        ook is er nog niks gedaan met delays enz.

        zal ik eens mijn huidige processor setting opsnorren?
        zal ook eens een foto zonder rooster posten van deze top, wie weet is het een replica van een bekend merk....

        Comment

        • dexter
          • Jul 2005
          • 433

          #5
          Op internet is te vinden dat het China speakers zijn. Wat niet zeggen wil dat ze slecht hoeven te klinken overigens.
          Goed idee is misschien de set laten inregelen door een deskundige met smaart.

          Comment

          • gimmebass
            • Feb 2013
            • 37

            #6
            Originally posted by dexter
            Op internet is te vinden dat het China speakers zijn. Wat niet zeggen wil dat ze slecht hoeven te klinken overigens.
            Goed idee is misschien de set laten inregelen door een deskundige met smaart.

            het zijn zeker china speakers maar bedoel ermee te zeggen dat die chinezen zelf niet zoveel ontwerpen en dat het best een replica kan zijn van een gerenomeert merk, lokaal verhuurbedrijf heeft er 12 of 16 in gebruik gehad en hebben in de oude waalhalla in nijmegen een tijd gehangen.
            eigenlijk is er niemand die nog settings weet die dat bedrijf destijds gebruikte gezien het bedrijf failliet is en ik geen contakt meer heb met die mannen.

            ik denk dat ik eens bij iemand te rade ga om idd te meten met smaart, al is het maar te leer en ter vermaak.
            ben ook weleens benieuwd hoe het precies werkt met fase, delay en matchen van een systeem.
            smaart zal ong hetzelfde zijn als 2d/3d tekenen en met cnc machines werken, als je het eenmaal snapt en er geregeld mee werkt leer je het snel.

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #7
              Wat om de toppen powered te maken?
              Dat scheelt je een hoop kilo's aan versterker racks die je ook moet vervoeren, aansluiten, opslaan, enzovoort.
              Ik kan je Powersoft modules leveren en tevens de presets maken....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              Working...