scheidingsfilter mid/hoog

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gimmebass
    • Feb 2013
    • 37

    scheidingsfilter mid/hoog

    goedemorgen!

    ik heb weinig ervaring met passieve scheidingsfilters en gebruik mach m20.06 processors.
    mijn toppen zijn 3 weg actief aangestuurt en overweeg het mid/hoog te gaan aansturen met een passief scheidingsfilter intern, om toch een versterker uit te sparen.

    mijn toppen zijn van Ah acoustics type AH3S,

    drivers:
    1x 15 inch met faseplug 104db
    1x 10 inch met faseplug 106db
    1x 3 inch hoog 112db


    raden jullie dit af? of heeft een van jullie mischien een idee voor een passend filter.

    alvast bedankt!
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

    #2
    Als het setje nu goed werkt en klinkt zou ik het zo laten.

    Dat ampje kunnen de kosten ook niet zijn.

    Vrees als je passief aan de gang gaat dat je in kwaliteit gaat inleveren.

    Richard

    Comment

    • stefke96
      • Dec 2015
      • 96

      #3
      Het ontwerpen van een goed passend filter is niet 123 gedaan, en kan aardig wat tijd kosten.
      Je zult moeten meten en gaan ontwerpen, daarna waarschijnlijk weer aanpassen waar nodig.

      Kosten technisch is het ook niet goedkoop en gaat er al aardig wat geld zitten in de componenten.

      Comment

      • gimmebass
        • Feb 2013
        • 37

        #4
        sorry voor de late reactie! ben even druk geweest met andere zaken.

        de gedachte erachter is vooral hoeveelheid ampen, gewicht rack, processor uitgangen,goedkopere kabels\lichter enz

        nu gaan deze toppen vreselijk hard en met eigenlijk alle elektronische muziek(stampmuziek, drum&bass,tekno enz) klinkt dit goed.
        met muziek uit het top40 genre klinkt het nergens naar,gain structuur is/lijkt goed in balans te zijn, mijn phonic paa2 meter laat dat beeld ook zien op het spectrum.