Dubbel audio out op PC

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Dubbel audio out op PC

    Vandaag moest ik bedrading herzien van een cafe installatie.
    De muzieksoftware kan twee rooms afzonderlijk van muziek voorzien. Bij het terug aansluiten, was ik naarstig op zoek naar de tweede audio-output. Normaal zit er een USB soundcard bij, met twee of meer line uitgangen. Hier zat room 1 aangesloten op de groene hoofdtelefoon uitgang, Hield ik de rode mic ingang over. De derde jack was blauw, maar daar kwam geen audio uit. Toch had het gewerkt...... Als tech sluit je op een mic ingang natuurlijk geen versterkeringang aan
    Nu blijkt dat de rode mic ingang ook stereo signaal uit kan geven. Kan dat bij meer PC's, is daar speciale software voor?
    Het klinkt ongeloofwaardig, maar het werkt gewoon als twee stereo audiokanalen uit, zonder externe geluidskaart.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • vester86
    • Jul 2010
    • 164

    #2
    ja dat kan bij meerdere pc's. zit volgens mij in windows ingebakken

    Comment

    • Ampli
      • Aug 2014
      • 58

      #3
      Je kan zelfs standaard met de meeste pc 6kanalen aan sturen 5.1 surround, dus met de juiste software 3ruimtes appart aansturen, de usb soundkaarten geven meestal een beter geluid af met xlr of 6,3mm aansluiting, je kan in windows selecteren wat de verschillende uit en ingangen moeten doen
      het kan dus zijn dat je een mic ingang dus kan programeren als uitgang.
      Last edited by Ampli; 09-01-18, 07:50.

      Comment

      Working...