Ducking op een 01V96V2

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Ducking op een 01V96V2

    De Yamaha 01V96V2 heeft een mogelijkheid om kanalen te ducken. Dat wilde ik doen op de lijningangen nrs 13, 14, 15 en 16.
    Je kunt dat netjes allemaal instellen, maar de triggerbron kun je alleen CH 13 en hoger kiezen. Dus het werkt niet.
    Nadat ik de muziekbron op een kanaal lager als 13 heb gezet ging het wel. Ik heb de muziekbron nu op CH 12 staan en dan kan ik bijv CH 1 kiezen als triggerbron (een microfoon in dit geval) Met deze oplossing raak ik wel twee microfoonkanalen kwijt, als ik stereo weergave wil. Wat doe ik verkeerd. RTFM heb ik gedaan
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    #2
    Gebruikt er dan echt niemand meer zo'n tafeltje?
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

    Comment

    • RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

      #3
      Jazeker, maar niet elke dag, zelfs niet elke week.
      Ook het ducken wel enkele keren toegepast, maar om nou te zeggen: doe dit en doe dat en dan werkt het... Nee helaas, geen parate kennis.
      Volgende week weer, ik weet niet of de tijd kan vinden om dit te bekijken en ik weet ook niet of de instelling heb opgeslagen.

      Dus ook een antwoord waar je niets mee opschiet
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by RonaldH
        Jazeker, maar niet elke dag, zelfs niet elke week.
        Ook het ducken wel enkele keren toegepast, maar om nou te zeggen: doe dit en doe dat en dan werkt het... Nee helaas, geen parate kennis.
        Volgende week weer, ik weet niet of de tijd kan vinden om dit te bekijken en ik weet ook niet of de instelling heb opgeslagen.

        Dus ook een antwoord waar je niets mee opschiet
        Het werkt dus wel en heb het afgelopen tijd ook gebruikt, maar de beperking is, dat ik het niet op de kanalen 13 t/m 16 kan uitvoeren (feitelijk een beetje bedoeld als line inputs. Als ik die kanalen wil ducken, kan ik als triggerbron alleen maar kanalen hoger als 12 invullen. De standaard aanwezige microfoonkanalen kunnen dus voor dat doel niet gebruikt worden en zoals ik al aangaf kost het twee mono-inputs, als je een stereosignaal wil ducken met een microfoon op een ingang lager dan 13. Mogelijk doe ik iets niet goed. De manual geeft daar geen uitsluitsel over.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • vasco
          • Oct 2003
          • 2567

          #5
          Ook voor mij is deze tafel ondertussen heel erg lang geleden dus parate kennis is hier ook nul,nul.
          Even de offline software maar weer eens geïnstalleerd om te kijken wat ik kan betekenen voor jou.

          In de offline editor kan ik alleen maar bevestigen wat jij ook al weet;
          De kanalen 1-12 kunnen alleen een key in hebben van de kanalen 1-12 en AUX 1-8.
          De kanalen 13-24 kunnen alleen een key in hebben van 13-24 en AUX 1-8.

          Dit wordt dus of inderdaad 2 microfoonkanalen opofferen of het microfoonkanaal over een AUX gooien als je deze kunt missen en dan die AUX als key in kiezen.

          Aan de handleiding heb je in dit geval inderdaad helemaal niets, staat er gewoon niet in wat en hoe met de key in
          Last edited by vasco; 14-08-17, 12:19.

          Comment

          • speakertech
            • Jan 2008
            • 1696

            #6
            Originally posted by vasco
            Ook voor mij is deze tafel ondertussen heel erg lang geleden dus parate kennis is hier ook nul,nul.
            Even de offline software maar weer eens geïnstalleerd om te kijken wat ik kan betekenen voor jou.

            In de offline editor kan ik alleen maar bevestigen wat jij ook al weet;
            De kanalen 1-12 kunnen alleen een key in hebben van de kanalen 1-12 en AUX 1-8.
            De kanalen 13-24 kunnen alleen een key in hebben van 13-24 en AUX 1-8.

            Dit wordt dus of inderdaad 2 microfoonkanalen opofferen of het microfoonkanaal over een AUX gooien als je deze kunt missen en dan die AUX als key in kiezen.

            Aan de handleiding heb je in dit geval inderdaad helemaal niets, staat er gewoon niet in wat en hoe met de key in
            In elk geval hoef ik niet verder te zoeken naar een oplossing. Wat voor de hand zou liggen gaat niet. De vraag komt gelukkig niet zo vaak voor. Toch dank voor het oplossen an mijn probleem(pje)
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

            Comment

            • RonaldH
              • Aug 2009
              • 274

              #7
              Daarnet even de 01V96 aangeslingerd...
              Er is nog wel een mogelijkheid die vrij eenvoudig in te stellen is.
              1. Via PATCH de INPUT PATCH van CH17 op AD1 zetten (ingeval de microfoon op kanaal 1 zit)
              2. Via GATE EDIT de DUCKING "KEY-IN" instellen op CH17
              3. klaar
              Link naar wat foto's van de instellingen: https://onedrive.live.com/?id=31CAB7...CAB72BE98B5690
              Last edited by RonaldH; 14-09-17, 21:13. Reason: link geplaatst
              Er is meer te koop dan je betalen kunt

              Comment

              • speakertech
                • Jan 2008
                • 1696

                #8
                Originally posted by RonaldH
                Daarnet even de 01V96 aangeslingerd...
                Er is nog wel een mogelijkheid die vrij eenvoudig in te stellen is.
                1. Via PATCH de INPUT PATCH van CH17 op AD1 zetten (ingeval de microfoon op kanaal 1 zit)
                2. Via GATE EDIT de DUCKING "KEY-IN" instellen op CH17
                3. klaar
                Link naar wat foto's van de instellingen: https://onedrive.live.com/?id=31CAB7...CAB72BE98B5690
                Mooi!. De soldeerbout kan in de gereedschapskist blijven.
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                Comment

                Working...