Mackie D2 Pro

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TVDL
    • May 2017
    • 2

    Mackie D2 Pro

    Goedenavond allen,

    Sinds geruime tijd ondervind ik problemen met mijn mixer, dit betreft het geluid. Ik heb 2 kanalen, op beide kanalen kan ik switchen van phono naar cd. Wanneer ik vinyl afspeel op phono is de geluidskwaliteit beroerd, lastig te omschrijven maar het klinkt een soort van overstuurd. Wanneer ik switch naar CD en CD's afspeel is de geluidskwaliteit zoals het hoort. Dit geldt ook voor het geluid van een Ipod/mp3 speler via de aux.

    Nu heb ik alles al geprobeerd (andere kabels, draaitafels, naalden e.d.), echter krijg ik op beide kanalen in de phono stand een slechte geluidskwaliteit. Kennissen geven aan dat het waarschijnlijk gaat om een defecte voorversterker in de mixer. Op internet kan ik nergens iets terugvinden over dit probleem of het eventueel vervangen hiervan.

    Is iemand hier bekend met dit probleem? Weet iemand of een voorversterker van een mixer makkelijk te vervangen is en zoja, weet iemand waar ik dit kan laten doen of aan kan schaffen?

    Gr,

    Tristan
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    #2
    Allereerst welkom op het forum,

    Klinkt inderdaad als een defecte voorversterker. Of dit de moeite waard is om dit te (laten) repareren hangt af van welke mixer je gebruikt. Kun je aangeven welke mixer je gebruikt?
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

    Comment

    • TVDL
      • May 2017
      • 2

      #3
      Bedankt voor de reactie.

      Het gaat om de Mackie D2 Pro mixer, hier een link:

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Kans is groot dat iemand een lijn signaal op beide phono pre-amps heeft losgelaten. Dan komt er ipv. een paar mV ineens een paar honderd mV op de ingang.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • VanVoorstStudio
          • Dec 2008
          • 35

          #5
          Nu weet ik niet hoe nieuw de platenspelers in kwestie zijn. Maar per ongeluk een moderne variant met ingebouwde pre-amp, die je steeds meer tegen komt, zodat je al op line niveau zit?

          Comment

          Working...