overspraak in mengtafel

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Job
    • Jul 2011
    • 24

    overspraak in mengtafel

    Hallo,

    ik ben bezit van een Crest XR20 gekomen voor niet al te veel geld. Het enigste probleem is dat ik overspraak heb van kanaal 3 naar 4 en andersom. Voordat ik me bezig ga houden met het open schroeven van dat ding vroeg ik me af of deze storing vaker voorkomt en zo ja waar dit dan aan kan liggen. Gelukkig heb ik zelf twee rechter handen om dit eventueel te repareren (en anders gaat hij gewoon naar HPA), maar vragen kan nooit kwaad.

    gr job
    hop hop gas er op
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    Glas cola of andere zoetigheid over de print gegaan? Of een input opamp opgeblazen (met meerdere voor verschillende kanalen in 1 behuizing?)?

    Zit de overspraak op alle bussen of bijv alleen op de pfl bus?
    Last edited by PvG; 29-03-17, 19:21.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Zou het vooral zoeken in een ground die slecht contact maakt waar de signalen op een bus bij elkaar komen. Flatcable die slecht contact maakt misschien?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Dan zou ik verwachten dat het bij meer kanalen misgaat.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by PvG
          Dan zou ik verwachten dat het bij meer kanalen misgaat.
          Dat ligt er maar net aan wat er loos is. Zolang het ding niet voor mijn neus op mijn werktafel ligt blijft het koffiedik kijken.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Job
            • Jul 2011
            • 24

            #6
            sorry voor de late reactie teveel werk..... Heb hem open-geschroeft was geen vuiligheid te zien en plakte ook niks dus drinken is het niet geweest. Waarschijnlijk heeft er een mooie 48v op de ingang van 3 gestaan want die op-amp was redelijk gebakken. vervangen en het werkt weer allemaal naar behoren. bedankt voor de input.
            hop hop gas er op

            Comment

            Working...