Schakelaar Sennheiser MD425 vervangen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Schakelaar Sennheiser MD425 vervangen

    Ik heb MD425 mics van Sennheiser en het lijkt of soms een reedswitch blijft plakken. Komt dat meer voor? Dezelfde schakelaars zitten volgens mij ook in de E800S en E900S series.
    Nieuwe reedschakelaartjes zijn de kosten niet en ik wil ze vervangen, maar wie weet hoe de MD425 gedemonteerd moet worden? Een servicemanual is natuurlijk nog mooier.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Heb ooit zo'n ding opengemaakt, meen dat je de schroef van de XLR los moet draaien en de kop en dat je dan het complete binnenwerk eruit kunt trekken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Het klopt wat MusicXtra schrijft. Grille verwijderen, schroef bij de xlr eruit draaien en dan schuift de hele capsule met printplaat waarop het reedcontact zit van boven uit de behuizing.
      Het reedcontact is een versie die normaal gesproken open staat en bij uitschakelen van de microfoon door de magneetschakelaar wordt kortgesloten.

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by hugovanmeijeren
        Het klopt wat MusicXtra schrijft. Grille verwijderen, schroef bij de xlr eruit draaien en dan schuift de hele capsule met printplaat waarop het reedcontact zit van boven uit de behuizing.
        Het reedcontact is een versie die normaal gesproken open staat en bij uitschakelen van de microfoon door de magneetschakelaar wordt kortgesloten.

        Groeten Hugo
        Ik had de schroef al verwijderd en wat druk uitgeoefend op het XLR chassisdeel, maar misschien moet ik wat harder drukken.
        Als je naar de schakelaar aan de buitenkant kijkt zou die dan niet mee schuiven, dat wist ik niet.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Schakelaar is niet meer dan een schuifknop met een klein magneetje eraan die je boven het reedcontact kunt schuiven waardoor die schakelt.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          Working...