Dubbele stereo usb geluidskaart

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    Dubbele stereo usb geluidskaart

    Op mijn pc staat een dubbele virtuele cdspeler. Die kan in de modus gezet worden voor twee geluidskaarten, zodat elke speler zijn eigen uitgang heeft en waardoor de mix tussen de spelers op het mengpaneel geregeld kan worden met elk een eigen regelaar.
    Dat werkt goed met een interne geluidskaart van de laptop (hoofdtel uitgang) en een extra usb soundkaart.
    Om voor beide spelers dezelfde geluidskwaliteit te krijgen, wil ik ofwel twee usb kaarten aan sluiten of een dubbele stereo als die bestaat. Wie weet het?
    Kunnen er trouwens wel twee externe kaarten aangesloten worden op een laptop? Usb aansluitingen zitten er voldoende op.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

    #2
    je kan prima twee usb geluidskaarten aan je laptop hangen, maar of dat handig is denk ik niet.
    Beter lijkt het me een USB geluidskaart te zoeken die vier uitgangen heeft. In de driverlijst zie je dan de uitgangen in stereo paren.

    De meest populaire opties (om vele redenen) de laatste tijd zijn onder andere de focusrite scarlett serie en de Roland ...Capture serie.
    Van de Scarlett zou je minstens een 2i4 of een 6i6 nodig hebben. De 6i6 zou voor mij de voorkeur hebben omdat je hierbij jack connectors hebt ipv tulp bij de 2i4.
    Bij de roland zou je de Quad capture kunnen kiezen, die echter wel een stukje duurder is dan de Scarlett.

    De ervaringen die ik met de Scarlett heb gezien (en zelf heb met de 2i2) zijn echter vrij wisselend, dus ik durf hem je niet zomaar aan te raden, maar dan weet je in ieder geval in welke richting je kan kijken.
    ''diamonds are forever''

    Comment

    • Fridge
      • Mar 2002
      • 153

      #3
      Originally posted by speakertech
      dubbele stereo als die bestaat.
      een bekende die 2de hands vaak erg betaalbaar 2dehands te vinden is is de ESI Maya44. Maar er zijn er veel meer.
      Originally posted by speakertech
      Kunnen er trouwens wel twee externe kaarten aangesloten worden op een laptop? Usb aansluitingen zitten er voldoende op.
      Dat hangt volledig af van hoe de driver geschreven is. Ga er maar vanuit dat 2 enkele exemplaren vaak mis zal gaan omdat de driver er niet handig mee omgaat.

      Comment

      • speakertech
        • Jan 2008
        • 1696

        #4
        Originally posted by teunos
        je kan prima twee usb geluidskaarten aan je laptop hangen, maar of dat handig is denk ik niet.
        Beter lijkt het me een USB geluidskaart te zoeken die vier uitgangen heeft. In de driverlijst zie je dan de uitgangen in stereo paren.
        Ik ga de opties bekijken. Ik vroeg dus om een dubbelstereokaart en volgens jou bestaan die gewoon. Als je op het web zoekt, krijg je antwoorden als tweekanaals en multiuitgangen 5.1 etc Dat is gewoon onduidelijke info.
        Ik zocht dus al naar een kaart met twee onafhankelijke stereo uitgangen. Tulp, jack of XLR was nog niet aan de orde, maar viermaal xlr symmetrisch uit is wel een beetje veel van het goede voor mijn toepassing,
        In het sporadische geval dat dat nodig is, heb ik daar gewoon lijntrafo's voor. Trafo's kun je heel vaak niet missen, om allerlei storingen die laptops op kunnen leveren te elimineren.
        Bij lezingen ed gebruik ik tegenwoordig een bluetooth ontvangertje. Werkt uit de kunst en geen lastige kabels van de mengtafel naar de pc.
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

        Comment

        • teunos
          • Feb 2008
          • 352

          #5
          Klinkt alsof je voornamelijk hebt gezocht op info die uitkomt op geluidskaarten die toegericht zijn op consumenten toepassingen.
          Daarbij heb je inderdaad vaak kanaal-indelingen in surround achtige indelingen.

          Bij professionele producten zie je echter vaak het aantal kanalen in veelvouden van 2, en zijn de drivers erop geschreven dat je de kanalen in paren van 2 aan kan spreken binnen toepassingen.
          Dat is precies wat je zoekt.
          Voor VirtualDJ of BPM (heb ik ook wel eens gebruikt) kun je dan simpelweg voor speler A uitgang 1+2 (stereopaar 1) en voor speler B uitgang 3+4 (stereopaar 2) gebruiken.
          Of je doet de mix van speler A en B virtueel op de computer, stuurt die naar uitgang 1+2 (stereopaar 1) en stuurt dan de koptelefoonmix (voorluisteren/ beat matchen) naar uitgang 3+4 (stereopaar 2).

          Met de focusrite Scarlett kan het in ieder geval zeker, alleen zijn de drivers voor W10 niet geweldig. W7 werkt bij mij echter perfect, zowel WDM als ASIO drivers.
          ''diamonds are forever''

          Comment

          • vester86
            • Jul 2010
            • 164

            #6
            ik heb zowel de focusrite (Saffire USB) als de Roland (duo capture) in bezit gehad, de roland klinkt vele malen beter dan de focusrite. hoe de scarlett is weet ik niet, maar op basis van mijn ervaring met de saffire USB zou ik je een kaart van vergelijkbare prijs niet aanraden van focusrite.
            ook ervaring met een steinberg UR interface (2in2uit) maar door driverproblemen in die serie (URxx) kan ik je die zwaar afraden. forum van steinberg staat er helaas vol mee.

            de roland die teunos noemt lijkt me een mooi apparaat maar heeft uitgang 3/4 enkel digitaal (coaxial out). niet geschikt dus voor jouw doel.

            de tascam US200 USB http://www.licht-geluid.nl/studio-ap...interface.html heeft alle uitgangen op tulp/cinch
            andere goeie (maar wel stukkie duurder) is de Motu Ultralite MK3. niet te koop bij JH, wel bij de buren.

            andere goedkope optie is de NAtive Instruments Komplete 6 USB (ook bij de buren) €180 en alle uitgangen op Jack

            Comment

            • teunos
              • Feb 2008
              • 352

              #7
              Originally posted by vester86
              de roland die teunos noemt lijkt me een mooi apparaat maar heeft uitgang 3/4 enkel digitaal (coaxial out). niet geschikt dus voor jouw doel.
              Oja, klopt. De Octa capture heeft echter wel meerdere analoge uitgangen, dat was ook degene die ik eigenlijk bedoelde met ook een iets flinker prijskaartje.
              ''diamonds are forever''

              Comment

              • beyma
                • Oct 2002
                • 1614

                #8
                Ik zou inderdaad de Native Instruments komplete 6 nemen, want dan krijg je ook Trakor DJ erbij en dat is echt een top programma om mee te draaien, sterker nog: de meeste wereldwijd bekende DJ's werken met Traktor (maar dat wist je waarschijnlijk al)
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                Comment

                • rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

                  #9
                  Losse meekanaals geluids kaart op usb is een esi gigaport HD+ een aanrader, drivers zijn in orde en kost nieuw de wereld niet.

                  Comment

                  Working...