1 van de 2 luidsprekers kapot aan wat ligt dit.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnfeys
    • Jun 2016
    • 7

    1 van de 2 luidsprekers kapot aan wat ligt dit.

    hallo

    heb een tijdje geleden skytec 2-weg speaker 6.5 inch 120w - zwart (set) gekocht, en had vorige week een verjaardagsfeestje, en ervoor en op de avond zelf gingen ze nog perfect en had al eerdere feestjes gehad,
    de dag erna heb ik nog eens alles getest en bleek dat er maar 1 van de 2 meer ging, heb kabel en versterker getest door andere speaker (van ander merk) aan te sluiten en die gaat perfect dus ligt niet aan versterker of kabel.

    zou er iemand weten wat er is mis gelopen of wat ik kan doen om dit te herstellen.

    mvg

    stijn feys
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 190

    #2
    Doen zowel de hogetonen- als de lagetonen-driver het niet meer? In dat geval heb je kans dat er wat bedrading losgegaan is of dat er in het scheidingsfilter iets defect is. Als slechts één driver kaduuk is loop de meer je kans dat deze door overbelasting uitgefikt is.

    Als je nog garantie hebt, en de zaak niet moedwillig overstuurd hebt, zou ik terug gaan naar de leverancier. Zoek anders iemand die weet hoe hij een schroevendraaier en multimeter vast moet houden en gebruiken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      6,5" Skytec en dan een verjaarsfeestje....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • 4uss
        • Aug 2005
        • 578

        #4
        Originally posted by MusicXtra
        6,5" Skytec en dan een verjaarsfeestje....
        Een beetje respect voor een ieders budget he, niet iedereen kan een set van 10k+ betalen.

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #5
          Originally posted by 4uss
          Een beetje respect voor een ieders budget he, niet iedereen kan een set van 10k+ betalen.
          Dat snap ik en daar gaat het ook niet om maar een 6,5" speaker is over het algemeen al niet bepaald een 'beest' dus ik snap wel waarom ze stuk zijn gespeeld.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #6
            Originally posted by 4uss
            Een beetje respect voor een ieders budget he, niet iedereen kan een set van 10k+ betalen.
            Natuurlijk respect voor ieders budget , wat verwacht je nu van een 6,5 inch speaker , dat is goed voor huisgebruik maar toch niet voor feestjes hé .
            Eerlijk zijn hé,
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • stijnfeys
              • Jun 2016
              • 7

              #7
              nee niets werkt nog, ik kon geen zwaardere vinden om in de lucht te hangen dus heb ik voor niet veel geld deze gevonden, normaal zijn ze veel gebruikt voor de radio en af en toe eens een feestje, deze zouden daar toch tegen kunnen.

              Comment

              • stijnfeys
                • Jun 2016
                • 7

                #8

                Comment

                • Aart Rietveld
                  • Aug 2004
                  • 190

                  #9
                  Als ik het voorzichtig vragen mag? Welke versterker (merk, type, vermogen) heb je hier voorgehangen?

                  Comment

                  • SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

                    #10
                    Uit de beschrijving van de boxjes (van 2,6 kg)...: "geschikt als achtergrondluidsprekers in de horeca"
                    Niet echt voor feestjes dus he...
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #11
                      Voor achtergrondmuziek prima, zodra je er iets meer van verwacht zijn ze heel snel stuk.... En voor net ff € 40,- per stuk mag je ook niet veel verwachten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • rdreiers
                        • Nov 2009
                        • 407

                        #12
                        40 euro? Heb je krap een fatsoenlijke nl4 kabel 15 meter voor....

                        Ook voor de hobby kom je hier niet ver mee, hoeft dan geen bruin hout of gele kevlar conus te zijn, maar kijk dan eens of een verhuurbedrijf in je buurt niet iets leuks 2ehands heeft.

                        Comment

                        • stijnfeys
                          • Jun 2016
                          • 7

                          #13

                          Comment

                          • stijnfeys
                            • Jun 2016
                            • 7

                            #14
                            ja is waar maar ken er ook niet veel van he ik kijk altijd naar de wattage en dacht 240 watt is voldoende want had ervoor zwaardere maar die waren te luid en namen veel plaats in beslag.

                            Comment

                            • Aart Rietveld
                              • Aug 2004
                              • 190

                              #15
                              Is die 120 watt per speaker of voor de hele set? Met die B-merken weet je het maar nooit. En is dit een continue-vermogen, piek- of zelf het nog optimistischere PMO-vermogen? En aangezien je versterker 500 Watt per kanaal aan 8 ohm (als die waarde wel klopt... ) kan leveren ben ik bang dat de spreekspoelen gesmolten zijn door overbelasting.

                              Hoe klok het geluid overigens toen de speakers het nog wel deden? Was dit een zuiver geluid of hoorde je de magneten klapperen tegen de begrenzingen?

                              Comment

                              Working...