Start licht- en geluidshow door één knop.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Epic Escape
    • Apr 2016
    • 1

    Start licht- en geluidshow door één knop.

    Hallo allemaal,


    Samen met een collega van mij zijn we bezig om een Escape Room te starten. Hiervoor zijn we op zoek naar een systeem waarmee je met verschillende knoppen (spelshowknoppen!) cues kunt geven om een DMX-gestuurde licht- en geluidshow te activeren. Wij hebben in gedachten dat er meerdere knoppen zijn die allemaal een andere show activeren (show zal max 10 seconden duren).


    Na wat zoekwerk op internet kwam ik op een systeem uit genaamd "Cuecore". Echter vinden wij dit systeem best duur (€2.500,- alles bij elkaar om dit systeem goed werkend te krijgen). Wij hoopten eerder dat er een softwarepakket bestaat voor een computer, om hier een DMX-controller in te stoppen, en sound via normale audio-uitgangen te laten gaan. De knoppen sluiten we dan aan op de computer zelf.


    Iemand enig idee of dit bestaat? of is er misschien een goedkopere manier dan het Cuecore-systeem?

    Groetjes,
    Roy
  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

    #2
    Cuelux heeft ook de cuecable, dit is een enkele dmx universe (dus 1 x 512kanalen) voor tussen de 400 en 500€.
    De software blijft hetzelfde, je hebt gewoon minder dmx kanalen om mee te werken.

    Comment

    • Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

      #3
      De cuecable doet niet wat je zoekt, de cuecore wel. Die kost echter geen €2500,-. Echter denk ik dat er een goede kans is dat de B-station ook kan wat je wilt.

      Als je veel in en uitgangen nodig hebt is de iocore een aanrader.

      Ik heb zelf goede ervaringen met de cuecore voor deze toepassingen.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

      Comment

      • PvG
        • Sep 2012
        • 979

        #4
        Al naar Qlab gekeken? Draait wel op Mac, maar da's eerder een voordeel... :-)
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

        Comment

        • sjig
          • May 2012
          • 909

          #5
          Originally posted by PvG
          Al naar Qlab gekeken? Draait wel op Mac, maar da's eerder een voordeel... :-)
          Zou zeggen, neem een DMX recorder (Showtec DR Pro Rack bv) en draai iets met midi in elkaar.
          Eventueel moet daar vast iets met geluid aan vast te knopen zijn

          Comment

          • Jan van Duren
            • May 2004
            • 204

            #6
            Ik gebruik de app setlistmaker en vandaaruit kun je ook Midi gestuurde apparatuur aansturen. Misschien is dat bruikbaar????

            Comment

            • renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

              #7
              Als je die spelshowknoppen via MIDI op een PC laat binnenkomen kan bijna elke DMX software er wel wat mee, de meeste lichttafels zelfs ook.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

              Comment

              • Ampli
                • Aug 2014
                • 58

                #8
                Is dit niks voor jouw http://www.highlite.nl/Shop/Products...duct_id=127700
                of http://www.highlite.nl/Shop/Products...duct_id=127700
                niet te duur en eenvoudig in gebruik ook stand alone( wel alleen dmx)
                in combinatie met een pc kan je geluid en licht in scene programeren en onder knoppen op het scherm zetten
                als je niet te veel dmx kanalen hebt dan kan je ook de cable interface gebruiken( max 100 dmx kanalen en 10 fixtures dmx kanaal 1 tot 100 ,kost ca €145,00

                je kan de software gratis downloaden om te proberen, je dient echter een interface van hun merk te kopen om dmx uit te sturen ( werkt niet samen met andre merken)
                Last edited by Ampli; 24-04-16, 19:22.

                Comment

                Working...