Drummen, koptelefoon en gelijktijdig muziek

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JimvHulst
    • Jan 2016
    • 1

    Drummen, koptelefoon en gelijktijdig muziek

    Ik heb een drumstel in de keuken staan en daarnaast staat een laptop waar ik mijn muziek op speel en mijn noten op kan lezen. Ik heb een hoofdtelefoon om de muziek te horen maar ook om mijn oren te beschermen. Ik wil af en toe ook andere mensen de muziek laten horen. Ik dacht dit op te lossen met een 3.5mm jack splitter (voor de aansluiting naar hoofdtelefoon en separaat de boxen)maar dit dempt het geluid behoorlijk, m.a.w de kwaliteit loopt achteruit. Hebben jullie tips of moet ik een mixer, versterker aanschaffen om zowel muziek via de koptelefoon te horen en aan mijn publiek. Dank voor jullie reacties
  • Aart Rietveld
    • Aug 2004
    • 190

    #2
    Op zich zou de methode moeten werken. Welke speakers heb je en hoe heb je die aangesloten? Toch wel middels een versterker?

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Is je split kabeltje wel echt stereo? Of knoop je op die manier het linker en rechter kanaal aan elkaar?
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

        #4
        Headphone ampje van een laptop is niet zo sterk, als je dat passief gaat splitten is het logisch dat je signaalniveau inzakt, je schakelt tenslotte twee weerstanden (de koptelefoons) parallel...

        Een actieve headphone splitter (bijvoorbeeld een Samson S Amp (http://www.licht-geluid.nl/geluid-au...ersterker.html) ) lost dat op.


        Overigens: een koptelefoon sluit maar matig af en gaat je oren weinig beschermen. Een paar simpele oordoppen zijn een stuk doeltreffender om je gehoor te behouden.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

        Comment

        • Aart Rietveld
          • Aug 2004
          • 190

          #5
          De TS heeft het over een hoofdtelefoon en een set speakers. Een versterker heeft een hoge ingangsimpedantie en zal de output van de laptop echt niet belasten. We weten echter niet hoe de TS zijn versterker (als hij die al heeft) aangesloten heeft, misschien wel met L en R op de hete- en koude-kant van één van de versterkeringangen.... Ik ben ooit iemand tegengekomen die daadwerkelijk speakers direct op een laptop-uitgang had aangesloten, en maar klagen dat het geluid zo zacht was!

          De TS reageert überhaupt niet, ben bang dat dit topic dood loopt.

          Comment

          Working...