Kortsluitspanning, wat is dat?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marco van den Tweel
    • Dec 2015
    • 1

    Kortsluitspanning, wat is dat?

    Hoi forumleden,

    Ik moet voor mijn stage Podium- en evenemententechniek een verslag maken over stroombelasting. Hier komt ook de term kortsluitspanning aanbod. Dit heb ik geprobeerd op te zoeken via Google, maar er is helaas niet veel over te vinden.

    Weet iemand iets over kortsluitspanning?


    Bedankt alvast.
  • iamd
    • Dec 2003
    • 23

    #2
    Tja... er staat voldoende over dit onderwerp geschreven. Misschien niet in hapklare brokken wat je in een verslag kan plakken, maar daar is een verslag ook niet voor bedoeld. Dus ik zou toch eerst even lekker zelf gaan zoeken. En de vraag die je stelt is ongeveer: ik ga een verslag schrijven over wielen, wie kan mij helpen? Je moet echt specifiekere vragen stellen willen we je kunnen helpen.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Volgens mij is de kortsluitspanning altijd 0, de kortsluitstroom is weer een ander verhaal. Meestal loopt er bij kortsluiting de maximale stroom die de kortgesloten bron kan leveren.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Aart Rietveld
        • Aug 2004
        • 190

        #4
        Tja, de topicstarter heeft het bij één vraag gelaten en reageert niet meer. Ik de sterkstroomwereld is de therm kortsluitspanning heel bekend. Een google-zoekactie op "kortsluitspanning trafo" levert als eerste antwoord een link naar Wikipedia (https://nl.wikipedia.org/wiki/Kortsluitspanning) op die alles haarfijn uitlegt.
        Last edited by Aart Rietveld; 27-12-15, 01:47.

        Comment

        Working...